V nadväznosti na úpravu § 27, kde sa namiesto kategórie „iný zdravotnícky pracovník“ vymenúvajú jednotlivé zdravotnícke povolania v § 27 ods. 1 a zároveň sa v § 27 ods. 2 upravuje, že zdravotníckym pracovníkom je aj osoba s inou odbornou spôsobilosťou, ako je uvedená v § 27 ods. 1, ak toto jej vzdelanie schválilo ministerstvo zdravotníctva ako štúdium určené na výkon pracovných činností v zdravotníctve a splnila podmienku podľa § 33 ods. 3 sa upravuje aj príslušné ustanovenie súvisiace s ustanovením § 27 ods. 2. Registrácia absolventov škôl v komore sa vyžaduje najneskôr do troch mesiacov od začatia výkonu zdravotníckeho povolania, čím absolventi získajú časový priestor na začatie výkonu zdravotníckeho povolania a zároveň si splnenia povinnosť oznámenia potrebných údajov do registra komory. V opačnom prípade by mohla nastať situácia, že absolvent zdravotníckeho študijného programu by sa nemohol u poskytovateľa zdravotnej starostlivosti zamestnať ako zdravotnícky pracovník, kým nie je registrovaný v komore a naopak.
Dopĺňajú sa ustanovenia § 63a, podľa ktorého príslušná komora registráciu dočasne pozastaví, ak zdravotnícky pracovník o to požiada z dôvodu, že prerušil výkon zdravotníckeho povolania a ak mu bol zakázaný výkon zdravotníckeho povolania na čas, o ktorý zdravotnícky pracovník požiada, najviac na čas zákazu výkonu zdravotníckeho povolania uloženého súdom.
Podľa navrhovaného § 63b komora registráciu zruší v prípade, že zdravotnícky pracovník požiada o zrušenie registrácie v súvislosti s ukončením výkonu zdravotníckeho povolania (napríklad z dôvodu odchodu do dôchodku), ďalej v prípade, že zdravotnícky pracovník prestane byť spôsobilý na právne úkony, zdravotne spôsobilý, odborne spôsobilý alebo bezúhonný . Upravuje sa postup komory pri zrušení registrácie. Ak sa že zrušenie registrácie týka zdravotníckeho pracovníka, ktorý je zamestnancom, doručí sa rozhodnutie o zrušení registrácie aj príslušnému zamestnávateľovi.
Podľa navrhovaného § 63c komora po odpadnutí dôvodov, ktoré viedli k dočasnému pozastaveniu registrácie alebo k zrušeniu registrácie, registráciu obnoví s tým, že zdravotnícky pracovník už nebude musieť predkladať všetky doklady, ktoré podľa § 63 predkladal pri tzv. prvej registrácii, ale iba tie, ktoré preukazujú zmeny, ktoré medzitým nastali.
Pre prípady úmrtia zdravotníckeho pracovníka, alebo jeho vyhlásenia za mŕtveho sa dopĺňa ustanovenie § 63d, podľa ktorého jeho registrácia v komore zaniká.
Vzhľadom na skutočnosť, že registrácia sa podľa § 31 stáva jednou z podmienok na výkon zdravotníckeho povolania, je potrebné zabezpečiť aktualizáciu registra po zistení nových skutočností.
V nadväznosti na úpravu § 27, kde sa namiesto kategórie „iný zdravotnícky pracovník“ vymenúvajú jednotlivé zdravotnícke povolania v § 27 ods. 1 a zároveň sa v § 27 ods. 2 upravuje, že zdravotníckym pracovníkom je aj osoba s inou odbornou spôsobilosťou, ako je uvedená v § 27 ods. 1, ak toto jej vzdelanie schválilo Ministerstvo zdravotníctva ako štúdium určené na výkon pracovných činností v zdravotníctve a splnila podmienku podľa § 33 ods. 3 sa upravuje aj príslušné ustanovenie súvisiace s ustanovením § 27 ods. 2.