K bodu 2 Údaje o pozemkoch v katastrálnom operáte sa členia na údaje o parcelách registra „C“, ktoré sú evidované na katastrálnej mape a v teréne sú hranice vymedzené a na údaje o parcelách registra „E“ evidovaných na mape určeného operátu, ktoré sú v katastrálnej mape zlúčené do väčších celkov alebo rozdelené do viacerých parciel a ich hranice v teréne nie sú znateľné.
K bodu 3
Nehnuteľnosti a práva k nehnuteľnostiam sa evidujú v súbore popisných informácií katastrálneho operátu na liste vlastníctva. V uvedenom ustanovení sa označujú údaje vpísané na liste vlastníctva. Formou listu vlastníctva sa poskytujú informácie z katastra nehnuteľností. List vlastníctva je verejná listina, ktorá preukazuje vlastnícke a iné vecné práva k nehnuteľnostiam.
K bodu 4
V súvislosti so zavedením elektronicky podávaných návrhov na zápis práv do katastra nehnuteľností, budú v zbierke listín uložené takto doručené zmluvy, verejné listiny a iné listiny, na základe ktorých bol zápis v katastri vykonaný, v elektronickej podobe.
K bodu 5
Uvedené sa navrhuje v súvislosti s vypustením osobitnej evidencie práv k nehnuteľnostiam pri prevode alebo prechode pozemkov pod líniové stavby alebo iné verejnoprospešné stavby alebo zriadenie záhradkových osád.
K bodom 6 a 7
Legislatívno-technická úprava v súvislosti s kompetenciami miestnych orgánov štátnej správy na úseku katastra. Novelou katastrálneho zákona zákonom č. 255/2001 Z.z. sa bodom 53 paušálne v celom predpise slová „katastrálny úrad“ nahradili slovami „správa katastra“. Následne bolo zistené, že v uvedených ustanoveniach to nie je správne, Úrad neriadi správy katastra, ale katastrálne úrady. Bolo potrebné napraviť tento nesúlad.
K bodom 8 a 9
Ustanovenie inštitútu katastrálnej inšpekcie má za úlohu zabezpečiť štátny dozor a kontrolu štátu nad úrovňou spracovania katastra nehnuteľností. Katastrálnu inšpekciu, ktorá je súčasťou ÚGKK SR, vykonávajú katastrálni inšpektori, ktorým zákon ustanovuje práva a povinnosti pri výkone inšpekcie. Katastrálna inšpekcia vykonáva kontrolu na miestnych orgánoch štátnej správy na úseku katastra ako aj u fyzických a právnických osôb, ktoré vykonávajú geodetické a kartografické činnosti, ktoré sa preberajú do katastra nehnuteľností.
K bodu 10
Kompetencie katastrálneho úradu sú doplnené o kompetenciu vyplývajúcu zo zákona o štátnej službe v štátnozamestnaneckých pomeroch a pomeroch vo verejnom záujme.
K bodu 11
Bolo potrebné upraviť miestnu príslušnosť orgánov štátnej správy katastra, ak sa návrh na vklad týka 2 alebo viacerých správ katastra. Ak je na konanie o povolení vkladu príslušných viac správ katastra, tá správa katastra, ktorá koná, upovedomí o začatí konania dotknuté správy katastra s tým, aby bola na dotknutom liste vlastníctva vyznačená plomba o zmene práva a po rozhodnutí o povolení vkladu zašle dotknutým správam katastra zmluvu s vyznačením povolenia vkladu. V tomto prípade je potrebné zaslať s návrhom na vklad toľko vyhotovení zmluvy, koľko je dotknutých správa katastra plus 2 vyhotovenia pre konajúcu správu katastra.