4.vykonať kontrolu všetkých brzdových a riadiacich systémov s posilňovačom, vykonať kontrola stavu kolies, matíc na upevnenie kolies, blatníkov a vykonať kontrolu prístrojového panela vrátane záznamového zariadenia,
5.vykonať kontrolu prístrojového panela vrátane ustanoveného záznamového zariadenia3) v prípade žiadateľa o vykonanie skúšky skupiny C, D, C+E, D+E a podskupiny C1, D1, C1+E a D1+E, 6.používať ustanovené záznamové zariadenie, ak ide o žiadateľa o vykonanie skúšky skupiny C, D, C+E, D+E a podskupiny C1, D1, C1+E a D1+E,
7.používať záznamové zariadenie podľa osobitného predpisu,7)
8.vykonať kontrolu tlaku vzduchu, kontrolu zásobníkov vzduchu a pruženia,
9.skontrolovať bezpečnostné faktory týkajúce sa nákladu vozidla, ako je bezpečné uloženie nákladu a zabezpečenie vozidla a nákladu pred neoprávneným použitím, ak ide o žiadateľa o vykonanie skúšky skupiny C, C+E a T a podskupiny C1 a C1+E,
10.skontrolovať spájací mechanizmus, funkčnosť elektrického spojenia s prípojným vozidlom a bŕzd prípojného vozidla, ak ide o žiadateľa o vykonanie skúšky skupiny C+E , D+E a T a podskupiny C1+E a D1+E,
11.používať špeciálne bezpečnostné prvky vozidla, zariadenia prvej pomoci, hasiace prístroje a iné bezpečnostné zariadenia, napríklad núdzové východy, ak ide o žiadateľa o vykonanie skúšky skupiny D+E a podskupiny D1+E,
12.pripojiť a odpojiť alebo odpojiť a opätovne pripojiť prípojné vozidlo, ak ide o žiadateľa o vykonanie skúšky skupiny C+E, D+E a T a podskupiny C1+E a D1+E, pričom pred pripojením prípojného vozidla nesmú stáť vozidlá v rade za sebou,
b)na úseku vedenia motorového vozidla najmä schopnosť
1.cúvať priamo, cúvať v zákrute a cúvať so zatáčaním vľavo a vpravo za roh na určené miesto pri zachovaní určeného smeru v priestore simulujúcom jazdný pruh,
2.otočiť vozidlo do protismeru s použitím prevodového stupňa vpred a spätného chodu,
3.zaparkovať vozidlo a opustiť parkovacie miesto (pozdĺžneho, šikmého alebo kolmého státia k vodiacej čiare) jazdou dopredu alebo dozadu, na rovine, pri stúpaní alebo klesaní,
4.zaparkovať vozidlo pri nakladacej rampe, plošine alebo podobnom zariadení z dôvodu nakladania alebo vykladania nákladu, ak ide o žiadateľa o vykonanie skúšky skupiny C, C+E a T a podskupiny C1 a C1+E,
5.zaparkovať vozidlo tak, aby cestujúci mohli bezpečne vystúpiť alebo nastúpiť do autobusu, ak ide o žiadateľa o vykonanie skúšky skupiny D a D+E a podskupiny D1 a D1+E.
(7)Pri vykonávaní skúšky z vedenia motorových vozidiel skupiny C, D, C+E, D+E a T a podskupiny C1, D1, C1+E a D1+E podľa odseku 1 písm. b) sa preveruje
a)vykonanie úkonov a správanie podľa odseku 3 a
b)bezpečné vystupovanie z vozidla.
(8)Skúška z vedenia motorových vozidiel podľa odseku 1 písm. b) trvá najmenej
a)15 minút u žiadateľa o vykonanie skúšky skupiny AM a T,
b)25 minút u žiadateľa o vykonanie skúšky skupiny A, B, B+E a podskupiny A1 a B1,
c)45 minút u žiadateľa o vykonanie skúšky ostatných skupín a podskupín, ktoré nie sú uvedené v písmenách a) a b).
3) Nariadenie Rady (EHS) č. 3821/85 z 20. decembra 1985 o záznamovom zariadení v cestnej doprave (Mimoriadne vydanie Ú. v. EÚ kap. 7/zv. 1) v znení nariadenia Rady (ES) č. 2135/98 z 24. septembra 1998 (Mimoriadne vydanie Ú. v. EÚ kap. 7/zv. 4).