Príloha č. 2
k zákonu č. .../2008
A. Podmienky kvality poskytovanej sociálnej služby
Podmienky kvality poskytovanej sociálnej služby
Hodnotenie úrovne spracovania a plnenia
Maximálny počet bodov
I. Procedurálne
1
určenie postupov, spôsobov a podmienok (vrátane miesta a času) poskytovania sociálnej služby a aj jej rozsahu a formy
5
2
určenie postupov a pravidiel na dosiahnutie účelu a odborného zamerania pri poskytovaní sociálnej služby prostredníctvom metód, techník a postupov sociálnej práce a zásad poskytovania sociálnej služby
5
3
určenie postupov a pravidiel na vypracovanie, hodnotenie a revízie individuálneho rozvojového plánu prijímateľa sociálnej služby alebo práce s prijímateľom sociálnej služby
5
4
určenie postupov a pravidiel a preventívnych opatrení, aby nedochádzalo k porušovaniu základných ľudských práv a slobôd prijímateľa sociálnej služby a používaniu prostriedkov telesného obmedzenia a netelesného obmedzenia
5
5
určenie postupu pri uzatváraní zmluvy o poskytovaní sociálnej služby
5
6
poskytovanie informácií záujemcom o sociálnu službu a prijímateľom sociálnej služby v im zrozumiteľnej forme, podľa ich individuálnych potrieb, schopností a cieľov
5
7
určenie spôsobu podávania sťažnosti súvisiacej s poskytovaním sociálnej služby
3
8
pomoc prijímateľovi sociálnej služby pri sprostredkovaní a využívaní inej sociálnej služby podľa jeho potrieb a schopností
3
9
určenie postupov a pravidiel na zisťovanie spokojnosti prijímateľov sociálnej služby so všetkými zložkami poskytovanej sociálnej služby (prostredie, starostlivosť, strava a pod.) a využívanie zistených skutočností pri zvyšovaní kvality poskytovanej sociálnej služby
3
10
hodnotenie poskytovateľa sociálnej služby, či je spôsob poskytovania sociálnej služby v súlade s potrebami prijímateľa sociálnej služby a v súlade cieľmi poskytovanej sociálnej služby
3
II. Personálne
11
určenie postupov, pravidiel a podmienok na prijímanie, zaškoľovanie, rozvoj ďalšieho vzdelávania a zvyšovanie odbornej spôsobilosti zamestnancov, ktoré v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi
5
12
stanovenie štruktúry a počtu pracovných miest, kvalifikačných predpokladov na ich plnenie v súlade s § 84, s určením štruktúry, povinností a kompetencií jednotlivých zamestnancov; počet zamestnancov je primeraný počtu prijímateľov sociálnej služby a ich potrebám
5
13
určenie postupov a pravidiel na hodnotenie zamestnancov, ktoré zahŕňajú stanovenie osobných cieľov, úloh a potrebu ďalšieho vzdelávania a spôsob ich naplnenia
3
14
určenie systému ďalšieho vzdelávania zamestnancov a pravidlá pre výkon supervízie u poskytovateľa
3
III. Prevádzkové
15
zabezpečenie prevádzkových podmienok (najmä bezbariérovosť, materiálne vybavenie, vybavenosť sociálnymi zariadeniami, svetelná a tepelná pohoda) zodpovedajúce kapacite, druhu poskytovanej sociálnej služby a potrebám prijímateľov sociálnej služby, v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi
5
16
poskytovanie sociálnej služby v podmienkach, ktoré zachovávajú ľudskú dôstojnosť
5
17
určenie pravidiel, postupov a kompetencií pri vzniku a riešení zadefinovaných havarijných a núdzových situácií
5
18
stanovenie postupov a pravidiel na spracovávanie a zverejňovanie výročnej správy o činnosti a hospodárení, ktorá obsahuje ročnú účtovnú uzávierku a jej zhodnotenie, výrok auditora k ročnej uzávierke (ak bola auditorom overovaná), prehľad o príjmoch (výnosoch) a výdavkoch, členenie podľa zdrojov, úplný objem výdavkov (nákladov) v členení na priame poskytovanie sociálnej služby a na vlastnú činnosť (správu), stav a pohyb majetku a záväzkov poskytovateľa
3
19
určenie pravidiel pre prijímanie darov
3
20
určenie pravidiel pre hospodárenie s depozitmi
3
21
určenie postupov a pravidiel pri spracúvaní a zverejňovaní osobných údajov prijímateľa sociálnej služby,
5
22
určenie postupov, pravidiel a spôsobu spracúvania a vedenia evidencie dokumentácie o prijímateľovi sociálnej služby a jej archivácie
3
23
určenie spôsobu spracúvania a poskytovania informácií o poskytovanej sociálnej službe (informačná stratégia), ktoré dostupné verejnosti v prijateľnej forme (písomná podoba, audio alebo video záznam, internetová stránka) tak, aby boli dostupné aj pre osoby so špeciálnymi potrebami v oblasti komunikácie a porozumenia
5
24
spracovanie rozpočtu na príslušný kalendárny rok, ktorý obsahuje najmä plánované výdavky a príjmy na zabezpečenie poskytovania sociálnych služieb, ktoré zodpovedajú plánovanému rozsahu sociálnych služieb na príslušný kalendárny rok
5
SPOLU
100
B. Hodnotiaca škála plnenia podmienok kvality poskytovanej sociálnej služby
Škála hodnotenia pri maximálnom počte bodov 5
0 – nespĺňa
1 – prevažne nespĺňa
2 - splnil dostatočne
3 – spĺňa dobre
4 – spĺňa veľmi dobre
5 – spĺňa výborne
Škála hodnotenia pri maximálnom počte bodov 3
0 – nespĺňa
1 – prevažne nespĺňa
2 – spĺňa dobre
3 – spĺňa výborne
C. Vyhodnotenie plnenia podmienok kvality poskytovanej sociálnej služby
Úroveň kvality poskytovanej sociálnej služby
Počet dosiahnutých bodov
Celkové hodnotenie podmienok kvality poskytovanej sociálnej služby
3
100 – 90
spĺňa výborne
2
89 – 75
spĺňa veľmi dobre
1
74 – 60
spĺňa dostatočne
0
59 – 0
nespĺňa