6.V § 7 odsek 2 znie:
„(2) Školský vzdelávací program vydáva riaditeľ školy po prerokovaní v pedagogickej rade školy, rade školy, prípadne aj so zriaďovateľom školy.“.
Uvedenou zmenou sa zvyšujú kompetencie riaditeľov škôl a riaditeľ školských zariadení pri príprave školských vzdelávacích programov a výchovných programov.
7.V § 8 odsek 2 znie:
„(2) Výchovný program vydáva a zverejňuje riaditeľ školy alebo riaditeľ školského zariadenia po prerokovaní v pedagogickej rade školy alebo v pedagogickej rade školského zariadenia, rade školského zariadenia, prípadne aj so zriaďovateľom školského zariadenia.“.
Uvedenou zmenou sa zvyšujú kompetencie riaditeľov škôl a riaditeľ školských zariadení pri príprave školských vzdelávacích programov a výchovných programov.
8.V § 11 ods. 3 sa pripája písmeno z), ktoré znie:
„z) tematické výchovno-vzdelávacie plány jednotlivých vyučujúcich predmetov.“
Rozšírením pedagogickej dokumentácie o tematické plány sa sleduje stanoviť povinnosť rozpracovania učebnej látky jednotlivých predmetov pedagogickými zamestnancami v súlade s učebnými plánmi a učebnými osnovami.
9.V § 11 odseky 10 až 12 znejú:
„(10) Ďalšiu dokumentáciu tvorí najmä
a) návrh na prijatie žiaka so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami do špeciálnej školy, do špeciálnej materskej školy, do základnej školy a do strednej školy,
b)správa zo psychologického alebo špeciálno-pedagogického vyšetrenia,
c)písomné vyjadrenie k školskému začleneniu,
d)individuálny výchovno-vzdelávací program individuálne začleneného žiaka,
e)štatút školského zariadenia,
f)organizačný poriadok,
g)zoznam škôl a školských zariadení, s ktorými školské zariadenie spolupracuje.
(11) Ďalšia dokumentácia podľa odseku 10 písm. a), b), c) a d) sa vedie na tlačivách, ktoré schvaľuje ministerstvo školstva.
(12) Ďalšia dokumentácia podľa odseku 10 je súčasťou registratúry podľa osobitného predpisu. 10)“.
Uvedením tlačiva s názvom „Návrh na prijatie...“ ako ďalšej dokumentácie v zákone, sa dosiahne zjednotenie obsahu a formy všetkých potrebných údajov o dieťati alebo žiakovi so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, ktoré sa prijíma do školy. Používanie tlačiva, ktoré je na tento účel vytvorené a