Príloha č. 2 k vyhláške č. .../2007 Z. z.
ZÁSADY ČINNOSTI ELEKTRONICKEJ PODATEĽNE
I. Prijímanie a potvrdzovanie elektronických dokumentov v elektronickej podateľni
A. Prijatie elektronického dokumentu (podanie)
a) elektronická podateľňa prijíma elektronické dokumenty prostredníctvom siete prenosu
údajov alebo elektronickej pošty
1. v režime trvalého pripojenia on-line,
2. v režime časovo obmedzeného pripojenia, keď sa pripojenie on-line poskytuje
najmenej počas určeného pracovného času orgánu verejnej moci,
b) elektronická podateľňa prijíma elektronické dokumenty na nosiči údajov počas
určeného pracovného času orgánu verejnej moci, najmenej však počas polovice tohto
času,
c) elektronická podateľňa po prijatí elektronického dokumentu
1. podľa písmena a) automaticky zaradí prijatý dokument do frontu prijatých
dokumentov alebo podľa písmena b) prevedie elektronický dokument z nosiča
údajov do frontu prijatých dokumentov,
2. ihneď po prijatí priradí elektronickému dokumentu časový údaj zodpovedajúci
objektívnemu času prijatia dokumentu; technické a systémové prostriedky
elektronickej podateľne zabezpečia jednoznačné a nezmeniteľné priradenie
časového údaja prijatému elektronickému dokumentu a jeho ochranu pred
modifikáciou alebo zničením,
3. elektronická podateľňa zapíše automaticky alebo manuálne prijatý dokument do
zoznamu prijatých dokumentov,
4. preskúma elektronický dokument podľa časti B a rozhodne o jeho ďalšom
spracovaní alebo o jeho odmietnutí,
5. ak neodmietne elektronický dokument podľa štvrtého bodu, overí platnosť
kvalifikovaného certifikátu, zaručeného elektronického podpisu a neporušenosť
integrity prijatého dokumentu,
6. ak overenie podľa piateho bodu potvrdí platnosť overovaných skutočností, vydá
elektronická podateľňa elektronickú potvrdenku a elektronický dokument zaradí do
frontu overených prijatých dokumentov; v opačnom prípade elektronický dokument
vyradí z frontu prijatých dokumentov, vykoná záznam v zozname prijatých
dokumentov a prijatie dokumentu odmietne,
d) v súlade s vnútornými predpismi orgánu verejnej moci sa prijaté elektronické
dokumenty postupne manuálne alebo automaticky vyberajú z frontu overených
prijatých dokumentov a podľa potreby sa prevedú vytlačením na listinnú podobu alebo
sa odovzdajú na ďalšie vybavenie v elektronickej podobe prostredníctvom vnútornej
siete prenosu údajov orgánu verejnej moci,
e) elektronická podateľňa archivuje zoznamy prijatých, overených prijatých a
odmietnutých elektronických dokumentov a súbor elektronických potvrdení o prijatí
dokumentov na vybavenie podľa osobitného predpisu 7) v listinnej alebo
elektronickej podobe.
B. Potvrdenie prijatia elektronického dokumentu
Overenie a nasledujúce prijatie elektronického dokumentu elektronická podateľňa
____________________
7) Zákon č. 395/2002 Z. z. o archívoch a registratúrach a o doplnení niektorých zákonov v znení neskorších
predpisov.