d) podpora univerzálneho prístupu k vzdelaniu v rozvojových krajinách,
e) zvyšovanie úrovne základnej zdravotníckej starostlivosti v rozvojových krajinách,
f) podpora hospodárskej spolupráce s rozvojovými krajinami.
§ 5
Nástroje plánovania oficiálnej rozvojovej pomoci
(1) Strednodobá koncepcia, vypracovaná najmenej na obdobie piatich rokov, obsahuje najmä
a) zameranie a princípy oficiálnej rozvojovej pomoci,
b) sektorové priority dvojstrannej oficiálnej rozvojovej pomoci,
c) teritoriálne priority dvojstrannej oficiálnej rozvojovej pomoci,
d) priority trojstrannej oficiálnej rozvojovej pomoci a mnohostrannej oficiálnej rozvojovej pomoci.
(2) Národný program oficiálnej rozvojovej pomoci (ďalej len „národný program“), ktorý vychádza zo strednodobej koncepcie, určuje najmä priority dvojstrannej oficiálnej rozvojovej pomoci na príslušný rozpočtový rok.
§ 6
Formy realizácie oficiálnej rozvojovej pomoci
(1) Oficiálna rozvojová pomoc zahŕňa najmä
a) granty,
b) finančné príspevky,
c) odpúšťanie dlhov,
d) rozvojové programy a rozvojové projekty vrátane investícií a darovania hnuteľného majetku obstaraného v rámci týchto programov a projektov,
e) vysielanie expertov a dobrovoľníkov,
f) poskytovanie poznatkov a skúseností,
g) rozvojové vzdelávanie a informovanie verejnosti,
h) podpora národných a medzinárodných mimovládnych rozvojových organizácií.
(2) Humanitárna pomoc podľa tohto zákona sa poskytuje osobitnými formami
a) záchranných akcií,
b) materiálnej pomoci, najmä formou darovania hnuteľného majetku,
c) finančných príspevkov,
d) projektov humanitárnej pomoci.
§ 7
Orgány pôsobiace v oblasti oficiálnej rozvojovej pomoci
(1) Ministerstvo je národným koordinátorom pre oficiálnu rozvojovú pomoc a zabezpečuje najmä
a) tvorbu politiky oficiálnej rozvojovej pomoci Slovenskej republiky, koordináciu prípravy a koordináciu realizácie oficiálnej rozvojovej pomoci,
b) vypracovanie strednodobej koncepcie a jej predloženie vláde,
c) vypracovanie národného programu a jeho predloženie vláde,