K bodu 7Vzhľadom na to, že sa do praxe zavádzajú nové programové dokumenty, je táto skutočnosť premietnutá do zákona. V súvislosti s navrhovanou zmenou spracovania súhrnného programu (na základe priebežne predkladaných stavebných zámerov) nemôže stavebný zámer vychádzať z rozvojového programu kraja, preto sa z § 9 ods. 1 vypúšťajú slová „z rozvojového programu kraja“.
K bodu 8
Prečíslovanie poznámky pod čiarou je v súlade s Legislatívnymi pravidlami vlády SR.
K bodu 9
Predkladateľovi sa ukladá povinnosť prvotnej kontroly obsahu a rozsahu stavebného zámeru pred jeho predložením ministerstvu. Úrad pre stratégiu rozvoja spoločnosti, vedy a techniky Slovenskej republiky bol zrušený, preto je v § 9 z odseku 7 druhá veta vypustená.
K bodu 10
Novelizovaným ust. § 2 písm. g) sa zavádza pojem „predkladateľ“, ktorým je aj obec. Preto sa slová „alebo obce“ z § 10 odsek 1 vypúšťajú.
Upresňuje sa terminológia, pretože štátna expertíza sa vykonáva na verejnú prácu s celkovou cenou (cena vrátane DPH) vyššou ako 200 mil. Sk.
Zníženie počtu exemplárov stavebných zámerov ako aj spôsob ich predkladania so žiadosťou o vykonanie štátnej expertízy vychádza z doterajšej praxe.
V zmysle § 9 odsek 3 zákona, stavebný zámer okrem iného obsahuje aj záverečné stanovisko podľa osobitného predpisu. Úpravou § 10 odseku 3, vypustením písm. d) sa odstraňuje duplicita v zákone.
Podľa navrhovanej úpravy zostavovania programov verejných prác nie je potrebné časové obmedzenie predkladania žiadosti o vykonanie štátnej expertízy stavebného zámeru v bežnom roku, preto je termín predloženia žiadosti o vykonanie štátnej expertízy vypustený.
Výška odmeny za hodinu práce sa zo zákona vypúšťa z dôvodu jeho regulačného charakteru. Úrad pre stratégiu rozvoja spoločnosti, vedy a techniky Slovenskej republiky bol zrušený, preto sa príslušné ustanovenie zo zákona vypúšťa. Stratégiu rozvoja Slovenska spracovával Úrad pre stratégiu rozvoja spoločnosti, vedy a techniky Slovenskej republiky. V súčasnosti sa spracovávajú dokumenty podľa zákona č. 503/2001 Z. z. o podpore regionálneho rozvoja v znení neskorších predpisov, preto došlo v tomto smere k zosúladeniu zákona s platnou legislatívou. Posudzovanie stavebného zámeru z hľadísk uvedených pod bodmi j) až n) je v danom štádiu technického poznania riešenia stavby predčasné, preto sa zo zákona vypúšťajú.
K bodu 11
Úrad pre stratégiu rozvoja spoločnosti, vedy a techniky Slovenskej republiky, ktorému zo zákona vyplývalo zaujímať stanoviská k stavebnému zámeru, bol zrušený. Preto sa v § 11 ods. 2 vypúšťajú slová, ktoré sa dotýkajú stanoviska zrušeného úradu.
K bodu 12
Z dôvodu zrušenia Úradu pre stratégiu rozvoja spoločnosti, vedy a techniky SR došlo k úprave § 11 ods. 3.
K bodu 13
Z doterajšej praxe pri aplikácii § 11 ods. 8, 9, 10 vyplynula potreba ich novelizácie. Predkladateľ a tiež ministerstvo financií zo zákona obdržia protokol, ktorého prílohou je