N Á R O D N Á R A D A S L O V E N S K E J R E P U B L I K Y
IV. volebné obdobie
Návrh
ZÁKON
z ............. 2006,
ktorým sa mení a dopĺňa zákon Slovenskej národnej rady č. 330/1991 Zb. o pozemkových úpravách, usporiadaní pozemkového vlastníctva, pozemkových úradoch, pozemkovom fonde a o pozemkových spoločenstvách v znení neskorších predpisov
Národná rada Slovenskej republiky sa uzniesla na tomto zákone:
Čl. I.
Zákon Slovenskej národnej rady č. 330/1991 Zb. o pozemkových úpravách, usporiadaní pozemkového vlastníctva, pozemkových úradoch, pozemkovom fonde a o pozemkových spoločenstvách v znení zákona Slovenskej národnej rady č. 293/1992 Zb., zákona Slovenskej národnej rady č. 323/1992 Zb., zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 187/1993 Z. z., zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 180/1995 Z. z., zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 222/1996 Z. z., zákona č. 80/1998 Z. z., zákona č. 256/2001 Z. z., zákona č. 420/2002 Z. z., zákona č. 518/2003 Z. z., zákona č. 217/2004 Z. z., zákona č. 523/2004 Z. z. a zákona č. 549/2004 Z. z. sa mení a dopĺňa takto:
1.V § 35 odseky 2 a 3 znejú:
„(2) Činnosť pozemkového fondu riadi správna rada, ktorej predsedu, podpredsedu a ostatných členov vymenúva na päť rokov a z funkcie odvoláva minister.
(3) Činnosť a hospodárenie pozemkového fondu a jeho správnej rady kontroluje dozorná rada, ktorej predsedu, podpredsedu a ostatných členov vymenúva na tri roky a z funkcie odvoláva minister. Dozorná rada upozorňuje správnu radu alebo iné príslušné orgány na zistené nedostatky.“.
2.V § 35 sa za odsek 3 vkladajú nové odseky 4 a 5, ktoré znejú:
„(4) Správna rada pozostáva spravidla zo zástupcov ministerstva, Úradu geodézie, kartografie a katastra Slovenskej republiky, Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej komory, Zväzu poľnohospodárskych družstiev, Združenia agropodnikateľov Slovenska, Združenia miest a obcí Slovenska, odborníkov z oblasti poľnohospodárstva, peňažníctva a z odborníkov Ministerstva životného prostredia Slovenskej republiky z oblasti životného prostredia.
(5) Dozorná rada pozostáva spravidla zo zástupcov Ministerstva financií Slovenskej
republiky a zo zástupcov orgánov a odborníkov uvedených v odseku 4.“.
Doterajšie odseky 4 až 6 sa označujú ako odseky 6 až 8.
Čl. III.
Tento zákon nadobúda účinnosť 1. januára 2007.
Dôvodová správa
Všeobecná časť
Cieľom predkladaného návrhu zákona je úprava vymenúvania a odvolávania predsedu, podpredsedu a členov správnej rady a dozornej rady, ktorou sa presúva právomoc z vlády SR na ministra pôdohospodárstva SR..
Predloženým návrhom zákona sa dosiahne pružnosť a operatívnosť pri riešení priorít a potrieb v oblasti poľnohospodárstva, usporiadania pozemkového vlastníctva a využitia hospodárskych výsledkov dosiahnutých pri nakladaní s majetkom, ktorý bol zverený do správy Slovenského pozemkového fondu.
Navrhovaná úprava zloženia správnej rady zabezpečí objektívne rozhodnutie o hlavných činnostiach pozemkového fondu. Zloženie dozornej rady si kladie za cieľ zabezpečiť kontrolu efektívneho hospodárenia s prostriedkami rozpočtu pozemkového fondu a efektívne nakladanie spravovaného majetku.
Návrh zákona je v súlade s Ústavou Slovenskej republiky, súvisiacimi zákonmi, medzinárodnými zmluvami a inými medzinárodnými dokumentmi, ktorými je Slovenská republika viazaná.
Osobitná časť
K bodu 1
Upravuje sa kompetencia vymenúvania predsedu, podpredsedu a členov správnej rady a dozornej rady, podľa ktorej sa táto kompetencia presúva z vlády SR na ministra pôdohospodárstva SR.
K bodu 2
Ustanovuje sa zloženie správnej rady a dozornej rady, z ktorých minister vymenúva predsedu, podpredsedu a ostatných členov príslušnej rady.
K čl. II
Účinnosť zákona sa navrhuje dňom 1. januára 2007.
Doložka zlučiteľnosti
právneho predpisu
s právom Európskych spoločenstiev a Európskej únie
1.Predkladateľ právneho predpisu : skupina poslancov Národnej rady Slovenskej republiky
2.Názov návrhu právneho predpisu : Návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon Slovenskej národnej rady č. 330/1991 Zb. o pozemkových úpravách, usporiadaní pozemkového vlastníctva, pozemkových úradoch, pozemkovom fonde a o pozemkových spoločenstvách v znení neskorších predpisov
3.Problematika návrhu právneho predpisu: Problematika návrhu zákona nie je upravená v práve Európskych spoločenstiev ani v práve Európskej únie.
Vzhľadom na vnútroštátny charakter navrhovaného právneho predpisu, je bezpredmetné vyjadrovať sa k bodom 4, 5 a 6 doložky zlučiteľnosti.
Doložka finančných, ekonomických a environmentálnych vplyvov a vplyvov na zamestnanosť a podnikateľské prostredie
Prvá časť: Odhad dopadov na verejné financie:
Návrh zákona nebude mať negatívny dopad na verejné financie,
Druhá časť: Odhad dopadov na obyvateľov, hospodárenie podnikateľskej sféry a iných právnických osôb
Návrh zákona nebude mať dopad na hospodárenie obyvateľov, ani na hospodárenie podnikateľskej sféry iných právnických osôb.
Tretia časť: Odhad dopadov na životné prostredie
Návrh zákona nebude mať dopad na životné prostredie.
Štvrtá časť: Odhad dopadov na zamestnanosť
Návrh zákona nebude mať dopad na tvorbu pracovných miest.
Piata časť: Vplyv na podnikateľské prostredie
Návrh zákona nebude mať negatívny vplyv na podnikateľské prostredie.