Osobitná časťNávrh upravuje ustanovenia týkajúce sa štatutárneho orgánu Slovenskej televízie. V bode dva sa ustanovuje nová kompetencia Rade Slovenskej televízie, podľa ktorej rada môže na čas od skončenia výkonu funkcie generálneho riaditeľa do zvolenia nového generálneho riaditeľa určiť štatutárneho zástupcu Slovenskej televízie, ktorý bude v rozsahu určenom radou riadiť činnosť Slovenskej televízie a konať v jej mene. Rada schváli za štatutárneho zástupcu niektorého zo zástupcov, ktorých poveril generálny riaditeľ a ktorý vykonával svoju funkciu v čase skončenia výkonu funkcie generálneho riaditeľa, iba ak takýto štatutárny zástupca nie je, tak rada schváli za štatutárneho zástupcu iného zamestnanca Slovenskej televízie, ktorému môže určiť odmenu v pomere k jeho mzde. Rada si bude môcť dočasného štatutárneho zástupcu a rozsah jeho právomoci určiť už v priebehu výkonu funkcie generálneho riaditeľa; dočasný štatutárny zástupca však bude riadiť Slovenskú televízie až po skončení výkonu funkcie generálneho riaditeľa. Generálnemu riaditeľovi pritom zostáva právo určiť si najviac dvoch svojich zástupcov, ku ktorým sa vyjadruje rada a ktorí ho zastupujú v čase jeho neprítomnosti v rozsahu určenom generálnym riaditeľom. Skončením výkonu funkcie generálneho riaditeľa však takéto poverenie končí a vzniká poverenie pre dočasného štatutárneho zástupcu. Poverenie štatutárneho zástupcu, ktoré určí rada však nesmie byť obmedzené tak, aby dočasný štatutárny zástupca nemohol vykonávať úkony nevyhnutné na bežný prevádzkový chod inštitúcie alebo dôležité z hľadiska hospodárenia Slovenskej televízie.
Body 1, 2, 4 až 8 a 14 sú technické úpravy súvisiace s ustanovením novej kompetencie Rozhlasovej rady.
Bod 9 upravuje podmienky na výkon funkcie generálneho riaditeľa, ktoré zostávajú zachované, precizujú sa však a dopĺňajú o povinnosť predloženia explicitne ustanovených príloh k žiadosti kandidáta na výkon funkcie generálneho riaditeľa. Vzhľadom na čistotu vzťahov v samotnom verejnoprávnom médiu sa navrhuje, aby ani kandidát nemohol byť členom iného orgánu Slovenskej televízie; ak sa teda bude chcieť o funkciu generálneho riaditeľa uchádzať člen rady Slovenskej televízie, bude sa musieť najprv vzdať členstva. Navrhuje sa aj riešenie konfliktu záujmov kandidáta na generálneho riaditeľa, ktorý sa môže zúčastniť volieb, ak čestne vyhlási, že v prípade zvolenia konflikt záujmov odstráni do 45 dní. S ohľadom na zabezpečenie primeranej úrovne predkladaných projektov kandidátmi, rada vo výzve určí minimálny rozsah a obsah projektu riadenia a rozvoja. V prípade, že kandidát predloží projekt, ktorý nebude spĺňať ani požadovaný minimálny rozsah, rada takéhoto kandidáta nemusí pozvať na verejné vypočutie, keďže nesplnil zákonom ustanovenú podmienku.
Bod 10 upravuje voľbu generálneho riaditeľa. Generálneho riaditeľa volí rada tajným hlasovaním najmenej dvojtretinovou väčšinou všetkých členov rady na základe verejného vypočutia prihlásených kandidátov. Ak žiadny z kandidátov nezíska vo voľbe najmenej dvojtretinovú väčšinu hlasov všetkých členov rady, rada najneskôr do piatich dní opakuje hlasovanie o kandidátoch, ktorý získali v prvom hlasovaní aspoň tri hlasy. Aj v tomto opakovanom hlasovaní však kandidát musí získať najmenej dvojtretinovú väčšinu hlasov všetkých členov rady. V prípade, že generálny riaditeľ zvolený nebude, rada zopakuje na tom istom zasadnutí hlasovanie a hlasuje o kandidátoch, ktorý získali aspoň šesť hlasov. Na zvolenie generálneho riaditeľa v ďalšom hlasovaní stačí nadpolovičná väčšina hlasov všetkých členov rady. Ak sa nepodarí zvoliť generálneho riaditeľa ani na základe tretieho (ďalšieho) hlasovania, rada do piatich dní od uskutočnenia neúspešného hlasovania zverejní novú výzvu na prihlásenie kandidátov.
Body 11, 12 a 13 sú legislatívno-technické úpravy súvisiace s úpravou voľby generálneho riaditeľa.
V bode 15 ide o odstránenie legislatívno-technickej nepresnosti.
Bod 16 je prechodným ustanovením upravujúcim proces voľby generálneho riaditeľa. Odo dňa účinnosti sa mení doterajší spôsob voľby generálnych riaditeľov verejnoprávnych inštitúcií.
Účinnosť navrhovanej právnej úpravy sa s prihliadnutím na legislatívny proces navrhuje na 1. novembra 2006.