ako priemer v Európskej únii.Obrázok č. 15 dokumentuje, že znížením reálnych miezd a dôchodkov v dôsledku netransparentnej privatizácie a reštitúcie sa znížila spotreba cukru na obyvateľa na 70% v porovnaní s rokom 1989, t.j. vrátili sme sa do roku 1955. Spotreba cukru je nižšia ako priemer v Európskej únii.
Obrázok č. 16 dokumentuje, že znížením reálnych miezd a dôchodkov v dôsledku netransparentnej privatizácie a reštitúcie sa znížila spotreba zeleniny na obyvateľa na 74% v porovnaní s rokom 1989, t.j. vrátili sme sa do roku 1983. Spotreba zeleniny je oveľa nižšia ako priemer v Európskej únii.
Obrázok č. 17 dokumentuje, že znížením reálnych miezd a dôchodkov v dôsledku netransparentnej privatizácie a reštitúcie sa znížila spotreba ovocia na obyvateľa na 90% v porovnaní s rokom 1989, t.j. vrátili sme sa do roku 1988. Spotreba ovocia je oveľa nižšia ako priemer v Európskej únii.
Obrázok č. 18 dokumentuje, že znížením reálnych miezd a dôchodkov v dôsledku netransparentnej privatizácie a reštitúcie sa neznížila spotreba tukov na obyvateľa a je rovnaká v porovnaní s rokom 1989.
Možná nezákonná privatizácia a reštitúcia má vplyv aj na rozdelenia čistého príjmu na domácnosti v roku 2002, ako je dokumentované na obrázku č. 19. Z obrázku vidieť, že rozdelenie je nesymetrické, a že 75 000 domácností malo čistý príjem na člena domácnosti viac ako 14000 Sk mesačne. Naproti tomu 1,155 milióna domácností (60,8%) malo čistý príjem menej ako 7000 Sk mesačne, a 220240 domácností (11,6%) má príjem menší ako 4000 Sk mesačne na člena domácnosti.
Keď porovnáme rozdelenie čistého mesačného príjmu na člena domácnosti v rokoch 1988 a 2002 a keď do čistého príjmu zahrnieme aj infláciu a vyjadríme ho v čistom príjme roku 2002, tak zistíme, že čistý príjem na osobu v domácnosti v roku 2002 nedosahuje príjem z roku 1988 (obrázok č. 20).
Po možnej netransparentnej privatizácii a reštitúcii majetku došlo k veľkých škodám v poľnohospodárstve, v stavebníctve a v priemysle, čo sa negatívne prejavilo na životnej úrovni, a s ňou spojenej kriminalite a násilím v spoločnosti.
Počet trestných činov po roku 1989 vzrástol viac ako dvojnásobne (obrázok 21). Od roku 1989 až 2004, počet trestných činov kumulatívne bol o 862582 vyšší ako za socializmu (1985-1989). Objasnenosť trestných činov prudko klesla na menej ako 40% (obrázok 22).
Nárast počtu násilných trestných činov po roku 1989 dokumentuje obrázok č. 23. Počet násilných trestných činov kumulatívne bol o 72290 vyšší ako za socializmu (1985-1989).
Nárast počtu vrážd na viac ako dvojnásobok po roku 1989 dokumentuje obrázok č. 24 a zvýšený počet mŕtvych ľudí nájdených na Slovensku dokumentuje obrázok 25. Objavil sa nový fenomén obchodovania s ľuďmi (obrázok 26). Škody spôsobené kriminalitou stúpli od roku 1989 viac ako 100 krát (obrázok 27).
Údaje na obrázkoch dokumentujú škody v poľnohospodárstve, stavebníctve a v priemysle, ktoré boli spôsobené možnými neprávosťami a netransparentnými prevodmi majetku po roku 1989. Tieto škody viedli k zníženiu kvality života.
Všetky tieto údaje poukazujú na skutočnosť, že po roku 1989, následkom nedodržiavania zákonov a ich vykonávacích právnych predpisov, došlo a dochádza k hospodárskym škodám