e)o odčlenenie časti obce (pôvodne samostatnej obce) musí požiadať petíciou aspoň 75% obyvateľov obce s trvalým pobytom na území odčleňovanej časti obce,
f)k rozdeleniu je potrebné stanovisko príslušného krajského úradu (§ 2 ods. 3).
Z uvedeného vyplýva, že aj pri takomto rozhodovaní o rozdelení obce sa vyžaduje splnenie väčšiny zákonných podmienok, ktoré sú ustanovené pre rozdelenie obce vo všeobecnosti, s výnimkou podmienky, že takto vznikajúce nové obce musia mať najmenej 3000 obyvateľov, ako aj podmienky, že sa k rozdeleniu obce vyžaduje jej súhlas vyjadrený výsledkom miestneho referenda. Súhlas obce je v takomto prípade nahradený petíciou požadujúcou odčlenenie časti obce (pôvodne samostatnej obce) podporenej najmenej 75% obyvateľov tejto časti obce. Vzhľadom na požadovaný počet signatárov takejto petície je naplnená požiadavka, aby sa prípadné územné zmeny vykonávali so súhlasom miestneho obyvateľstva.
Z navrhovanej dikcie vyplýva, že vláda bude rozhodovať o žiadosti na rozdelenie obce na základe žiadosti predloženej petičným výborom, ku ktorej bude predložená príslušná dokumentácia (preukázanie, že pri rozdelení obce ide o obnovenie pôvodne samostatnej obce, preukázanie, že ide o časť obce, ktorá má samostatné katastrálne územie alebo súbor katastrálnych území tvoriaci súvislý územný celok, že ide o časť obce, ktorá urbanisticky nesplynula s ostatnými časťami obce, ktorá sa má rozdeliť, že ide o časť obce, do ktorej neboli vložené investície, od ktorých je závislá celá obec, petíciu podpísanú aspoň 75% obyvateľmi obce s trvalým pobytom na území časti obce, ktorá sa má odčleniť). Na základe tejto dokumentácie bude môcť vláda po vyžiadaní stanoviska príslušného krajského úradu a prípadne aj obce, ktorá sa má takto rozdeliť rozhodnúť či je rozdelenie obce v súlade s verejným záujmom a vyváženým ekonomickým a sociálnym záujmom príslušného územia, t. j. ponecháva sa na administratívnu úvahu vlády, či takejto žiadosti vyhovie.
Navrhovaný spôsob rozdelenia obce je viazaný len na rozdelenie obce Kvakovce, prostredníctvom ktorého by mala byť obnovená pôvodne samostatná obec Dobrá. Prípadné uplatnenie navrhovaného postupu aj na obnovenie iných pôvodne samostatných obcí navrhovaná právna úprava neumožňuje.
Navrhuje sa, aby súčasťou rozhodnutia vlády o rozdelení obce Kvakovce bol aj zákaz nakladať s nehnuteľným majetkom obce Kvakovce, ktorý sa nachádza na katastrálnom území časti Dobrá. Takto sa zabráni účelovému nakladaniu s nehnuteľným majetkom budúcej obce. Z navrhovaného textu vyplýva, že s týmto majetkom bude môcť nakladať už len obec Dobrá nad Ondavou, ktorá by mala na základe tohto rozhodnutia vlády vzniknúť (obnoviť sa).
Navrhuje sa, aby rozhodnutie vlády o rozdelení obce Kvakovce nadobudlo účinnosť dňom vykonania všeobecných volieb do orgánov obcí v roku 2006 (tak ako to ustanovuje § 2a ods. 1 zákona o obecnom zriadení aj v ostatných prípadoch rozdelenia obce), čo umožňuje v dostatočnom predstihu vykonať všetky potrebné administratívne a organizačné opatrenia. Pri zabezpečovaní týchto opatrení bude možné využiť iniciatívu petičného výboru, čo potvrdzuje aj priložená petícia ( príloha č. 1 ). Vo voľbách v roku 2006 by sa mali konštituovať samostatné orgány samosprávy obnovenej obce Dobrá. Zároveň sa navrhuje, aby rozhodnutie vlády o zákaze nakladať s majetkom obce nachádzajúcom sa na katastrálnom území časti Dobrá nadobudlo účinnosť dňom jeho vyhlásenia v Zbierke zákonov Slovenskej republiky.
Verejný záujem na obnovení pôvodnej samostatnej obce Dobrá nad Ondavou možno podložiť nasledovnými argumentmi:
1. Podstatná časť katastra obce Dobrá nad Ondavou bola v súvislosti s výstavbou