dôstojníckej hodnosti alebo jeho povyšovania v dôstojníckej hodnosti; navrhované zvýšenie predstavuje výdavok v sume cca 46 000 tis. Sk,
b)jednotlivé druhy príplatkov za štátnu službu v sťaženom a zdraviu škodlivom prostredí a na miestach s ohrozením života a zdravia sa navrhuje zvýšiť v prípade príplatku podľa
1.§ 118 ods. 1 zákona č. 315/2001 Z. z. z 0,5 % na 1 % z platovej tarify prvého platového stupňa prvej platovej triedy (t. j. o 100 %),
2.§ 118 ods. 2 zákona č. 135/2001 Z. z. z 0,7 % na 1,2 % z platovej tarify prvého platového stupňa prvej platovej triedy (t. j. o 70 %),
3.§ 118 ods. 3 zákona č. 315/2001 Z. z. z 0,25 % na 0,5 % z platovej tarify prvého platového stupňa prvej platovej triedy (t. j. o 100 %),
4.§ 118 ods. 4 zákona č. 315/2001 Z. z. z 0,7 % na 1,2 % z platovej tarify prvého platového stupňa prvej platovej triedy (t. j. o 70 %),
5.§ 118 ods. 5 zákona č. 315/2001 Z. z. z 0,7 % na 1,2 % z platovej tarify prvého platového stupňa prvej platovej triedy (t. j. o 70 %),
6.§ 118 ods. 7 zákona č. 315/2001 Z. z. z 1 % na 1,5 % z platovej tarify prvého platového stupňa prvej platovej triedy (t. j. o 50 %),
čo v súhrne predstavuje výdavok v sume cca 4 000 tis. Sk.
K bodu 23
Vychádzajúc z Návrhu na úpravu podmienok odmeňovania zamestnancov v sektore verejnej správy, ktorý vypracovalo Ministerstvo financií Slovenskej republiky, navrhuje sa zrušiť bez náhrady jednu zo zložiek služobného príjmu príslušníka Hasičského a záchranného zboru, a to ďalší plat podľa § 121 zákona č. 315/2001 Z. z.
K bodom 24 a 25
V nadväznosti na navrhovanú úpravu uvedenú v 23. bode, je potrebné z legislatívnotechnického hľadiska upraviť aj § 123 a § 124 zákona č. 315/2001 Z. z. upravujúce platové pomery príslušníka Hasičského a záchranného zboru v prípravnej štátnej službe a v dočasnej štátnej službe.
K bodom 26, 29 až 33
Navrhuje sa opätovné zavedenie povinnosti zamestnávateľa (príslušného služobného úradu), ako aj príslušníka Hasičského a záchranného zboru v stálej štátnej službe platiť poistné na poistenie v nezamestnanosti, a to z toho dôvodu, že aj v prípade príslušníka Hasičského a záchranného zboru v stálej štátnej službe môže dôjsť ku skončeniu jeho služobného pomeru z dôvodov ustanovených zákonom, avšak príslušník Hasičského a záchranného zboru nebude mať nárok na poskytovanie príslušnej dávky z poistného systému, keďže doň neprispieval. Takáto skutočnosť môže ešte viac zhoršiť sociálne postavenie príslušníka Hasičského a záchranného zboru, ktoré už bolo narušené ukončením jeho služobného pomeru.
Rovnaká úprava bola vykonaná napríklad v zákone č. 312/2001 Z. z. o štátnej službe v znení neskorších predpisov alebo v zákone č. 73/1998 Z. z. o štátnej službe príslušníkov Policajného zboru, Slovenskej informačnej služby, Zboru väzenskej a justičnej stráže Slovenskej republiky a Železničnej polície v znení neskorších predpisov.
Ďalej sa navrhuje upraviť všetky ustanovenia zákona č. 315/2001 Z. z. v znení neskorších predpisov upravujúce spôsob výpočtu peňažných plnení, ak sa má vychádzať