Osobitná časťK čl. I
Navrhuje sa, aby sa na prednostov vzťahovali ustanovenia zákona o štátnej službe v plnom rozsahu. Dôvodom na túto úpravu je, že jedným zo základných princípov štátnej služby je princíp politickej nezávislosti, čo sa dosiahne len vybraním vhodného uchádzača režimom výberových konaní vykonaným podľa zákona č. 312/2001 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Zákon o štátnej službe ustanovuje možnosť na vymenovanie úspešného uchádzača, to znamená, že nemusí ísť o uchádzača umiestneného na prvom mieste za predpokladu, že ide o štátnozamestnanecké miesto, ktoré je v priamej riadiacej pôsobnosti ministra v orgáne miestnej štátnej správy.
K čl. II
Navrhuje sa, aby sa na prednostu vzťahovali ustanovenia zákona o štátnej službe v plnom rozsahu. Dôvodom na túto úpravu je, že jedným zo základných princípov štátnej služby je princíp politickej nezávislosti, čo sa dosiahne len vybraním vhodného uchádzača režimom výberových konaní vykonaným podľa zákona č. 312/2001 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Zákon o štátnej službe ustanovuje možnosť na vymenovanie úspešného uchádzača, to znamená, že nemusí ísť o uchádzača umiestneného na prvom mieste za predpokladu, že ide o štátnozamestnanecké miesto, ktoré je v priamej riadiacej pôsobnosti ministra v orgáne miestnej štátnej správy.
K čl. III
Navrhuje sa, aby sa na prednostu a hlavného školského inšpektora vzťahovali ustanovenia zákona o štátnej službe v plnom rozsahu. Dôvodom na túto úpravu je, že jedným zo základných princípov štátnej služby je princíp politickej nezávislosti, čo sa dosiahne len vybraním vhodného uchádzača režimom výberových konaní vykonaným podľa zákona č. 312/2001 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Zákon o štátnej službe ustanovuje možnosť na vymenovanie úspešného uchádzača, to znamená, že nemusí ísť o uchádzača umiestneného na prvom mieste za predpokladu, že ide o štátnozamestnanecké miesto, ktoré je v priamej riadiacej pôsobnosti ministra v orgáne miestnej štátnej správy.
K čl. IV
Navrhuje sa, aby sa na prednostu a riaditeľa vzťahovali ustanovenia zákona o štátnej službe v plnom rozsahu. Dôvodom na túto úpravu je, že jedným zo základných princípov štátnej služby je princíp politickej nezávislosti, čo sa dosiahne len vybraním vhodného uchádzača režimom výberových konaní vykonaným podľa zákona č. 312/2001 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Zákon o štátnej službe ustanovuje možnosť na vymenovanie úspešného uchádzača, to znamená, že nemusí ísť o uchádzača umiestneného na prvom mieste za predpokladu, že ide o štátnozamestnanecké miesto, ktoré je v priamej riadiacej pôsobnosti ministra v orgáne miestnej štátnej správy.
Návrhom na vypustenie tretej vety z ustanovenia § 4 odsek 3 zákona sa zosúlaďuje znenie so znením § 10 odsek 9 zákona o štátnej službe, kedy sa štatutárny zástupca vymenovaný do funkcie ministrom stáva na základe tohto ustanovenia aj vedúcim služobného úradu.
K čl. V
Navrhuje sa, aby sa na prednostu, generálneho riaditeľa inšpekcie a riaditeľa inšpektorátu vzťahovali ustanovenia zákona o štátnej službe v plnom rozsahu. Dôvodom na túto úpravu je, že jedným zo základných princípov štátnej služby je princíp politickej nezávislosti, čo sa