nomenklatúry 2207 a 2208.K bodu 2
Ustanovenie sa navrhuje upraviť z toho dôvodu, že napríklad pri dezinfekcii niektorých nástrojov používaných v zdravotníctve nie je možné použiť denaturovaný lieh ale len lieh rafinovaný.
K bodom 3 a 4
Text ustanovení je potrebné upraviť v nadväznosti na nové § 37a a § 37b, v ktorých sa nahrádza doterajší systém vrátenia dane zahraničným zástupcom systémom priameho oslobodenia pri nákupe spotrebiteľského balenia liehu.
K bodu 5
Ustanovenie je potrebné upraviť tak, aby mohlo Colné riaditeľstvo SR po dohode s odberateľom kontrolnej známky a tlačiarňou určiť aj iný rozmer kontrolnej známky ako je ustanovené vo vyhláške Ministerstva financií SR č. 206/2004 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o vyhotovení kontrolných známok na označovanie spotrebiteľského balenia liehu a o grafických prvkoch a údajoch na kontrolnej známke.
K bodu 6
Ustanovenie sa navrhuje upraviť tak, že ak je predložený výtlačok kontrolnej známky (specimen) v súlade s ustanovenými požiadavkami, uvedené oznámi Colné riaditeľstvo Slovenskej republiky tlačiarni, ktorá vzorové výtlačky kontrolnej známky predložila a tlačiareň dohodnutý počet kontrolných známok predloží Colnému riaditeľstvu Slovenskej republiky, ktoré ich poskytne všetkým colným úradom ako referenčný na účely kontroly.
K bodu 7
Ustanovenie je potrebné upraviť z dôvodu, aby sa na spotrebiteľské balenie liehu predávaného v daňových skladoch pre zahraničných zástupcov nevzťahovala povinnosť toto spotrebiteľské balenie lieh označovať kontrolnou známkou.
K bodu 8
Upresňujú sa podmienky na vydanie poukazu na odber liehu oslobodeného od dane tak, že na preukázanie neexistencie pohľadávok daňového úradu po lehote splatnosti voči personálne prepojeným osobám alebo majetkovo prepojeným osobám so žiadateľom postačuje čestné prehlásenie žiadateľa o uvedenej skutočnosti.
K bodom 9 a 15
Colné riaditeľstvo SR sa navrhuje vypustiť z dôvodu, že je problematické dodržať lehotu na vydanie poukazu na odber liehu oslobodeného od dane a povolenia na prevádzkovanie daňového skladu.
K bodu 10
V nadväznosti na navrhovanú zmenu systému predaja liehu zahraničným zástupcom tak, aby zahraničný zástupca mohol nakupovať spotrebiteľské balenie liehu oslobodené od spotrebnej dane v daňovom sklade pre zahraničných zástupcov, je potrebné vypustiť predmetný paragraf, a to z toho dôvodu, že nie je možné zaviesť dvojaký systém nákupu liehu zahraničnými zástupcami, a to s daňou a následným vrátením dane z nákupu liehu i priamym oslobodením pri predaji liehu. V dvojitom systéme nie je možné zabezpečiť v reálnom čase dodržanie ustanovených limitov nákupu.