Vypustením slova „najmä“ sa jednoznačne upravuje, kedy možno prerušiť konanie a vzhľadom na zmenu v § 20 mení sa odvolanie na toto ustanovenie.
K bodu 59
Z dôvodu, že zákon č. 318/1992 Zb. o dani z dedičstva, dani z darovania a dani z prevodu a prechodu nehnuteľností v znení neskorších predpisov bol zrušený zákonom č. 554/2003 Z. z. o dani z prevodu a prechodu nehnuteľností a o zmene a doplnení zákona č. 36/1967 Zb. o znalcoch a tlmočníkoch v znení zákona č. 238/2000 Z. z. a že tento nový zákon neobsahuje ustanovenia o daňovom konaní, bol z § 28 ods.1 vypustený odkaz na zákon č. 318/1992 Zb. v znení neskorších predpisov.
K bodu 60
Ustanovenie sa rozširuje o povinnosť pre daňový subjekt preukazovať skutočnosti, ktoré majú vplyv na správne určenie dane (napr. daňový subjekt musí preukázať, že ocenenie transferového majetku alebo služby použité medzi závislými osobami je v súlade s princípom nezávislého vzťahu).
K bodu 61
Úprava tohto ustanovenia nadväzuje na § 31 ods. 11, podľa ktorého daňovým identifikačným číslom, ak ide o fyzickú osobu - podnikateľa, je identifikátor určený správcom dane a u fyzickej osoby, ktorá nie je povinná sa registrovať, v styku so správcom dane bude uvádzať rodné číslo.
K bodu 62
V navrhovanom ustanovení sa rieši problém, ktorý vyvstal z praxe. Ide o doplnenie ustanovenia o podpisovanie rozhodnutí, ak je správcom dane obec. Návrh je v súlade so zákonom o obecnom zriadení. Zároveň sa ustanovenie dopĺňa o možnosť doručovania rozhodnutia elektronickými prostriedkami v súlade s § 17a.
K bodu 63
V § 1a je zavedený pojem daň. Vzhľadom na to, že podľa príslušných ustanovení zákona č. 511/1992 Zb. v znení neskorších predpisov úrok, sankčný úrok a pokuty sa vyrubujú rozhodnutím, bolo potrebné § 30 ods. 6 zosúladiť s týmito ustanoveniami a § 1a. Zároveň sa ustanovuje, že daň, t.j. aj vrátane úroku, sankčného úroku a pokút je splatná do 15 dní od nadobudnutia právoplatnosti rozhodnutia, ak osobitný hmotnoprávny daňový predpis neustanovuje inak.
K bodu 64
Pri preskúmaní rozhodnutia mimo odvolacieho konania, aby bolo možné posúdiť, či rozhodnutie bolo vydané v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi, je potrebné
vyžiadať aj stanoviská, podklady a dokumentáciu od orgánov, ktoré rozhodovali v prvom a druhom stupni. Preto sa navrhuje z lehôt tento mimoriadny opravný prostriedok vyňať.