... ich sa to netýka, ale vedia samozrejme ex offo z úradnej povinnosti začať konať napríklad proti mladému Sulíkovi za jeho status na Facebooku alebo na nejakej inej sociálnej sieti. Už bol vypovedať, a keď sa pýtal, že kto na mňa podal trestné oznámenie, tak mu ten policajt hovorí, viete, pán Sulík, no tak to my sme museli začať, viete, lebo, lebo to sa tak patrí a je to naša úradná povinnosť. Výborne a tu niekto príde a zhodou okolností predseda vlády Slovenskej republiky a povie, ukáže listinné dokumenty o tom, že v rozpore so zákonom a so všetkými povinnosťami, ktoré vyplývajú pri akomkoľvek spravovaní štátu, sa vycucajú verejné financie na projekt z troch rôznych inštitúcií. Napriek tomu, že v čestných prehláseniach je uvedené, že ku žiadnemu inému duplicitnému alebo triplicitnému čerpaniu nedošlo, tak jednoducho sa všetci tvária že sa ho to netýka a pán generálny prokurátor všetkých vyzýva, že podajte trestné oznámenie. Mimochodom veľa trestných oznámení už bolo podaných aj na plytvanie počas COVID-u, aj na našu vojenskú techniku, ale mám pocit, že všetko je dovolené v tejto krajine, takže ja som veľmi zvedavý, akou optikou sa budú pozerať orgány činné v trestnom konaní na ďalšie a ďalšie veci. Ale čo aby toho nebolo málo, vážení kolegovia, máme jeden projekt 130 000 eur duplicitne alebo triplicitne financovaný, ale napriek tomu, že teda keď sa ideme tváriť, že tu pani Šimečková išla zachraňovať zemeguľu, tak jej to možno odpustíme, ale ako potom pani Šimečková vysvetlí, že zo 130 000 eur zaplatila za jeden rozhovor s pani Čaputovou, som zvedavý, že ako pani Čaputovej koľko zaplatila, keď to bola prezidentka Slovenskej republiky, to by ma tiež zaujímalo teda, že aký mechanizmom teda ju odmenili a zaplatili niekoľko sto eur za rôzne vystúpenia rôznych hercov, ktorí predpokladám, rečnili o tom, že aký je Robert Fico zlý. Ale budiš. Ale kde išlo 70 % z tých 130 000? Tých 70 % išlo, si rozdelili po 4805 tisíc eura pani Andrea Puková a 39 000 eur dostala pani Marta Šimečková. Však to je krásny biznis. To sa robí, to sa podniká a ešte počas COVID-u, kedy všetci herci, o ktorých takto sa všetci starajú na čele s pani Jaurovou, sedeli doma, nemali podľa mňa pomaly za čo platiť účty, ale pani Šimečková si dala vyplatiť nejaký ušlý zisk, ako už aj to je paradox, že ako môže byť ušlý zisk z neziskovej organizácie, to je tiež tak trošku na pobavenie sa o tom, ale budiš. Pani Puková zaplatila, sama sebe si vyfaktúrovala teda úpravu webovej stránky stredoeurópskeho sídla, kde zmenili štyri vety a stálo to, dámy a páni, nás všetkých toto stálo 11 360 eur. To je neuveriteľné a to sa bavíme iba o jednom projekte a pani Šimečková si vyfaktúrovala sama sebe za preklad do angličtiny za tisíce eur, pritom my vieme, že pani Šimečková je oprávnená v zmysle živnostenského registra prekladať do ruštiny a do nemčiny. To je, to je, dámy a páni, biznis. Keby sa to týkalo matky kohokoľvek z nás, kohokoľvek z nás, tak by ste to videli na tých námestiach, tam by boli plagáty o tom, že všetci sme tu zločinci, a že všetkých nás treba obesiť, že všetkých nás treba obesiť. A aká bola reakcia Šimečku, ktorý tu neni, neni tu nikto, nie je tu ani Mesterová, ktorá tu inak vykrikuje a mudruje, neni tu ani pán Dubéci, nie je tu nikto. To znamená, že oni povedali, že áno tak podvádzala moja matka, a ale že vlastne Fico je mafián, a že má ísť do basy. To bolo jeho vysvetlenie. Pani Šimečková povedala, že možno došlo k nejakému administratívnemu pochybeniu, ale že ak sa to preukáže, že ona tie peniaze vrátiť. To je veľmi zaujímavé, pretože všetci dobre vieme, že pani Šimečková je exekuovaná dokonca vo vzťahu k Európskej únii, keďže nedokáže preukázať či peniaze, ktoré financovala z mechanizmov dotačných z Európskej únie, či skutočne ich využila na vopred deklarovaný účet, keďže my veľmi dobre vieme, že tieto peniaze, ktoré by mohli pomôcť ľuďom, sú zneužívané na politiku, financujú z toho protesty a kadejaké pochybné kampane na to, aby zasiahli do vnútorných záležitostí Slovenska. Tak, keď teda nevie zaplatiť 160 000 exekúciu, nezaplatila ani cent, ani cent nezaplatila z peňazí, ktoré dlhuje, tak zrazu už by vedela teoreticky vyrovnať škody, ktoré spôsobila jej podvodným konaním na ministerstve kultúry. Tak to je veľmi zaujímavé. To je veľmi zaujímavé. No a ďalšou reakciou bolo, že podali trestné oznámenie na predsedu vlády Roberta Fica. Čo mi to pripomína, dámy a páni? Mnohí z vás ste tu sedeli, ja som tu ešte vtedy nesedel, keď sa hlasovalo o vydaní na rozhodovanie o väzbe predsedu vlády. Viete veľmi dobre, z čoho bol obvinený a Robert Kaliňák sedel mesiac vo väzbe za tento istý trestný čin, za tlačové konferencie o daňových podvodoch dnes právoplatne odsúdeného daňového a pozemkového podvodníka Andreja Kisku. To mi snáď chce niekto povedať, že nejaký Hamran, nejaký Lipšic a ďalší si už dnes brúsia zuby ako budú stíhať Roberta Fica za to, že hovoril pravdu o podvodoch, o súbežných podvodoch Marty Šimečkovej? Mne to príde ako cez kopirák. Mne to príde, dámy a páni, ako cez kopirák. Že jediná obrana je, že ak niekto povie pravdu o mojom chovaní, podám trestné oznámenie a ja som veľmi zvedavý, ako sa aj s týmto trestným oznámením vysporiadajú orgány činné v trestnom konaní, ale predovšetkým, predovšetkým som veľmi zvedavý, akým spôsobom sa vysporiadajú orgány činné v trestnom konaní s týmito vážnymi, mimoriadne vážnymi podozreniami z podvodov, z podvodov, ktoré sa diali na našich ministerstvách a veľmi som zvedavý, že či prešetria aj ďalšie a ďalšie projekty, ktoré, o ktorých som presvedčený, že, že fungovali rovnakým, rovnakým mechanizmom. Ďakujem veľmi pekne. (Potlesk.)
|
Ďakujem veľmi pekne za slovo, vážený pán predseda. Dámy a páni, vážené kolegyne, kolegovia, ja by som veľmi rád položil tomuto plénu rečnícku otázku, koľko lexaurinov sa dnes v Bratislave spotrebuje. Podľa mňa všetky lekárne zarobia dneska rekordné tržby za tento týždeň, pokiaľ ide o lieky, ktoré sú určované na zlepšenie nálady, pretože progresívnci dnes dostali strašnú po papuli, strašnú. Nikto z nich tu nie je. Nie sú schopní sa postaviť za príživnícku a podvodnícku rodinu pána Šimečku. A hovorím to s plnou vážnosťou. To, že to je rodina príživnícka, vieme už roky. Vieme veľmi dobre, že všetky mimovládne organizácie, v ktorých pôsobí celá jeho rodina od strýka, manželky a partnerky pána Šimečku, vytiahla, vycucala z nášho štátneho rozpočtu možno 2,7 milióna alebo 2,5 milióna eur, to sú strašné peniaze. Navyše vieme veľmi dobre, keď počas našej vlády došlo k akémukoľvek k okamžitému zastaveniu plytvania našich verejných prostriedkov celej jeho rodine, tak pán Šimečka vycestoval do Prahy, a vymyslel si, že on ide zachraňovať vzťahy s pánom Fialom. V skutočnosti tam išiel bojovať o to, aby dostala pani Šimečková fondy od pána Fialu a jeho vlády. Keď sme na to prišli a s Tiborom Gašparom sme na to upozornili, tak reakcia bola, že to nie je pravda, že žiadne peniaze od ministerstva kultúry Českej republiky nikto nedostal, že to bol nejaký, nejaké, nejaké Vyšehradské fórum, ktoré zaplatilo pani priateľke pána Šimečku za to, že sa príde trošku potriasť aj do Prahy, a zhodou okolností na podujatie, ktoré má ohovárať Slovensko a vládu Slovenskej republiky a varovať Čechov pred tým, ako môžu dopadnúť voľby v Čechách. To je absolútne zasahovanie do vnútorných záležitostí Českej republiky, ale to je teraz, dámy a páni vedľajšie. Čo čert nechcel, po týchto klamstvách pani Ferienčíkovej, že ona od Čechov nedostala nič, sa zrazu zjavil minister kultúry Českej republiky, ktorý napísal status a verejne sa pochválil, že on hrdý, že on je hrdý na to, že podporil trasenie sa pani Šimečkovej o tom, aké je Slovensko zlé. To znamená, že klamú, zavádzajú, podvádzajú s dotačnými schémami azda po celom svete. Ja už len čakám, že kedy prídu pani Šimečkovej nejaké fondy povedzme z Nemecka alebo z Francúzska, a možno už aj chodia, len o tom ešte nevieme. Pretože som si absolútne istý, že peniaze dostávajú cez rôzne dotačné schémy aj, aj cez iné mechanizmy, ktoré samozrejme sú veľmi dobre použiteľné pre nich na to, aby mohli, tak ako v roku 2023 cez mimovládku Zinc, aby mohli vyčerpať peniaze z britského ministerstva zahraničných vecí, aby mohli podporiť samozrejme vo voľbách Progresívne Slovensko. A aká bola reakcia. Aká bola reakcia, som veľmi rád, že prišla aj pani Kolíková, ministerka spravodlivosti, ktorá musela vedieť o tých dotačných schémach, vy ste to museli vedieť, a prečo ste si neplnili kontrolu. (Reakcia z pléna.) A, prepáčte, tak pani ministerka kultúry sa prišla iba zbaliť, som očakával, že sa prihlási. Spravodlivosti, prepáčte, pani ministerka. Že ako je to možné, že ste si na ministerstve kultúry neplnili povinnosť a nekontrolovali ste si, že či z vášho ministerstva v rozpore so zákonom nie sú vyplácané nejaké peniaze na nejaké mimovládne organizácie, ktoré na jeden a jediný projekt takisto ako z vášho ministerstva, pani ministerka, ste platili na projekty, ktoré boli napriek tomu, že v čestných prehláseniach krvou bolo podpí, bola podpísaná pani Šimečková, že nedostala peniaze od iného ministerstva alebo od iného orgánu štátnej správy peniaze na ten istý projekt, a potom sa zistilo, že peniaze išli z ministerstva kultúry, z ministerstva spravodlivosti, aby toho nebolo málo, tak ešte aj z Fondu na podporu umenia, ktorý je v gescii ministerstva kultúry. To je podvod ako, jak Košice. To je podvod, jak Košice. To je subvenčný podvod, ja som stopercentne presvedčený, že skutková podstata tohto trestného činu by mala byť (Reakcia z pléna. Košice sú podvod?) Nie, ale veľké, veľký podvod ako, ako Košice alebo ako Brno. (Reakcie z pléna.) Každý, kto si prečíta skutkovú podstatu trestného činu subvenčného podvodu, tak vie, že ak sa preukážu teda tie skutočnosti o ktorých hovoríme, ktoré podľa môjho názoru sú potvrdené na základe listinných dokumentov, tak sú to mimoriadne vážne porušenia, a opäť naše orgány činné v trestnom konaní sa tvária, že ich sa to netýka, ich sa to netýka. Ale vedia, samozrejme, Ex offo z úradnej povinnosti začať konať napríklad proti mladému Sulíkovi, za jeho status na, na Facebooku alebo na nejakej inej sociálnej sieti, už bol vypovedať. A keď sa pýtal, že kto na mňa podal trestné oznámenie, tak mu ten policajt hovorí, viete, pán Sulík, no tak...
=====
|
52.
Ďakujem veľmi pekne za slovo.
Vážený pán predsedajúci, vážený pán minister, vážené kolegyne, vážení kolegovia, v prvom rade by som sa chcel narýchlo poďakovať pánovi ministrovi za predloženú zmenu, ktorú predniesol tejto Národnej rade. Ja som po konzultácii s ministerstvom spravodlivosti si dovolil pred vás pristúpiť s mojím pozmeňujúcim a doplňujúcim návrhom zákona, ktorý som včera zverejnil na organizačnom výbore. To znamená, že tak sa niektorí z vás tejto téme venujete, mali ste možnosť sa s týmto pozmeňujúcim a doplňujúcim návrhom oboznámiť.
Nebudem vás dlho zaťažovať, tento v podstate krátky pozmeňovák v zásade má za cieľ zjednodušiť verejnú preventívnu reštrukturalizáciu, to je nový inštitút, prijatý zákonom č. 111/2022 o riešení hroziaceho úpadku. Jej cieľom je riešenie situácie podnikateľa, ktorému hrozí úpadok z dôvodu hroziacej platobnej neschopnosti v preventívnom konaní, ktoré predstavuje účinný nástroj na včasné riešenie situácie dlžníka tak, aby mohol pokračovať vo svojej činnosti a zachovať svoju životaschopnosť a najmä predísť úpadku a následnému konkurzu.
Pozmeňujúci návrh sa týka ustanovení, ktoré upravujú vzťahy formálnej reštrukturalizácie, teda tej tradičnej, ktorú všetci poznáme, a verejnej preventívnej reštrukturalizácie a ďalších ustanovení zákona č. 111/2022, zákona o riešení hroziaceho úpadku a verejnej preventívnej reštrukturalizácie. Cieľom navrhovaných zmien je odstrániť nekoncepčné prvky právnej úpravy, verejnej preventívnej reštrukturalizácie a tento inštitút v zásade sprístupniť podnikateľským subjektom, ktoré sa ocitnú v úpadku. Je faktom, že od prijatia právnej úpravy verejnej preventívnej reštrukturalizácie ubehli tri roky a tento inštitút bol v praxi využití len jeden jedinýkrát, čo, samozrejme, nasvedčuje tomu, že tento inštitút nebol nastavený úplne vhodným spôsobom. Navrhovaná právna úprava poskytne subjektom, podnikateľským subjektom viacero benefitov, jedným z nich je to, že navrhovaná úprava poskytuje, že nie je možné využiť inštitút formálnej reštrukturalizácie do dvoch rokov od ukončenia preventívnej reštrukturalizácie len vtedy, ak bola v prvom rade povolená, to znamená, že súd konanie začal a následne toto konanie zastavil. Ďalej sa navrhuje skrátiť lehoty, zníženie požadovanej trojštvrtinovej väčšiny hlasujúcich veriteľov na jednu polovicu. Táto väčšina je príliš prísna, v klasickej reštrukturalizácii stačí jedna polovica, príliš vysoká hranica totižto môže odrádzať dlžníkov, aby využili tento inštitút, aby sa mohli následne (reakcia z pléna), to na mňa, pani kolegyňa, reagujete? Okej, ďakujem. Rovnako tak navrhovaný mechanizmus by mal fungovať proti prípadným obštrukciám zo strany spriaznených veriteľov, čo smeruje k najefektívnejšiemu priebehu schvaľovanej schôdze, cieľom je odstránenie zbytočného formalizmu. V súčasnosti totiž platí, že musia na schvaľovaciu schôdzu prísť veritelia zo všetkých skupín, to znamená, či už zabezpečení, nezabezpečení, spriaznení, spoloční a podobne, v praxi sa tak môže stať, že spriaznený veriteľ nedôjde. Ak napr. veriteľ, ktorý má pohľadávku zo zmluvnej pokuty a nepočíta sa s jej uspokojením, a tak celý proces sa zastaví, aj keď všetci relevantní veritelia, samozrejme, hlasujú za. Prejdem rovno ku pozmeňujúcemu návrhu, takže vás poprosím, vážený pán predsedajúci, o zastavenie času. Ďakujem.
Takže pozmeňujúci a doplňujúci návrh poslanca Národnej rady Richarda Glücka k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 7/2005 Z. z. o konkurze a reštrukturalizácii a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony. Uvedené máme pod tlačou 815.
1. V čl. I sa za bod 43 vkladá nový bod 44, ktorý znie:
„44. V § 111 ods. 4 sa slová „Ak vo verejnej preventívnej reštrukturalizácii, počas ktorej nastal úpadok dlžníka, nedôjde k potvrdeniu verejného preventívneho reštrukturalizačného plánu súdom podľa osobitného predpisu,)", nahrádzajú slovami „Ak vo verejnej preventívnej reštrukturalizácii, ktorá bola povolená, nastal úpadok dlžníka a k potvrdeniu verejného preventívneho reštrukturalizačného plánu súdom podľa osobitného predpisu nedošlo.)."
2. V čl. IV sa za bod 1 vkladajú body 2 až 8, ktoré znejú: „2. V § 30 ods. 2 sa číslo „15” nahrádza slovom „piatich”.
3. V § 37 ods. 2 sa za slovami „odseku 1” vypúšťa čiarka a slová „okrem skupiny pre nezabezpečených veriteľov,".
4. V § 41 ods. 1 sa číslo „60” nahrádza číslom „45”.
5. V § 42 ods. 1 písm. b) sa slovo „trojštvrtinová” nahrádza slovom „nadpolovičná”.
6. V § 42 ods. 1 písm. c) sa vypúšťa slovo „hlasujúcich".
7. V § 42 sa dopĺňa odsekom 3, ktorý znie:
(3) Za skupinu súhlasiacu s plánom sa považuje tiež skupina, v ktorej nikto nehlasoval z dôvodu neprítomnosti.”.
8. V § 44 ods. 4 sa číslo „30” nahrádza číslom „15)".
Nasledujúci bod sa primerane prečísluje.
Vážený pán predsedajúci, skončil som.
|
46.
Ďakujem veľmi pekne za slovo, vážený pán predsedajúci.
Vážené kolegyne, vážení kolegovia, na úvod mi, prosím, dovoľte sa vrátiť späť a skonštatovať, že rozhodnutie, ktoré urobila táto Národná rada, keď odvolala podpredsedu Národnej rady pána Šimečku, ktorý je zároveň predsedom Progresívneho Slovenska, za to, že boli mimoriadne závažné podozrenia zo zneužívania peňazí nás všetkých, zo zneužívania rôznych dotačných schém či už tie, ktoré pochádzali z ministerstiev, ktoré na Slovensku máme, alebo či už to pochádzali z peňazí, ktoré pochádzali z Európskej únie, sa absolútne potvrdili. Dnes beží exekučné konanie o tom, že matka pána Šimečku nevie dokladovať, akým spôsobom boli vynaložené zhruba nejakých 113-tisíc eur, ktoré pochádzajú z Európskej únie. Dnes je výška exekúcie, tuším, 150-tisíc eur aj s príslušenstvom, o ktorej sme tu vtedy hovorili. Smiali ste sa tu z nás, hovorili ste tu o tom, že aj ja by asi mal sa vzdať mandátu, lebo môj otec je doktor a mal nejakú zmluvu s nejakou Všeobecnou zdravotnou poisťovňou od roku asi 1997, a dávali ste tu absurdné príklady toho, že vlastne aj my sme tu vinní. Označovali ste nás tu za, za zločincov, korupčníkov a v zásade aj kvôli tomu dnes táto rozprava prebieha, pretože v ideálnom svete by to asi nemalo byť témou.
Ale vy nás tu, páni kolegovia a pani kolegyne z Progresívneho Slovenska, častujete tými najhrubšími urážkami a, tuším včera alebo predvčerom, keď sa niekto pýtal vášho poslaneckého klubu, že prečo hovoríte o týchto ľuďoch, ktorých ani nepoznáte, že sú korupčníci, tak pani poslankyňa, ktorá tuto sedí v prvej rade, nie vy, ale vaša druhá kolegyňa, na ktorej meno si neviem spomenúť, výnimočne nie vy, povedala, však lebo sú z takej strany.
Tak, pán Dubéci, sa obraciam aj na vás ako na predsedu tohto poslaneckého klubu, aby ste usmernili vaše kolegyne, ktoré sa nevedia správať a vyrušujú kolegov, ktorí tu rečnia. (Reakcia z pléna.) Áno, je to k téme, a takisto aj vás by mohol upozorniť, lebo takisto by ste mohli sa dať do faktickej poznámky.
|
42.
Ďakujem pekne. Ja si na rozdiel od pána podpredsedu ústavnoprávneho výboru myslím, že pán Vančo hovoril od veci, ako veľmi často, v zásade to boli konšpirácie pána poslanca Vanča, ktorý, keď sa pomýli, tak povie aj pravdu, a naposledy sa pomýlil, keď ako jeden z mála predstaviteľov opozície skritizoval Lipšica, že to bola najhoršia možná voľba. Mali sme, á, pán Grendel prišiel, možnože si to ešte spolu... (reakcia z pléna), a, pani poslankyňa, kľud, kľud.
Čiže mali sme na čele prokuratúry zločinca a dnes tu pán poslanec Vančo konšpiroval, že kto bude, alebo nebude generálnym prokurátorom.
A vyprosím si, pán poslanec, aby ste tu rozoberali životopisy ľudí, akí sú pán Lindtner alebo pán Para, ktorí boli obeťami Matovičovho režimu.
Pán Lindtner bol z väzby prepustený Ústavným súdom z dôvodu niekoľkých porušení základných ľudských práv.
Pán Para, ktorý bol vo väzbe, bol takisto prepustený z väzby, dokonca už nie je ani stíhaný, a dokonca bola celá akcia nazvaná Kaifáš s hrubým antisemitským pozadím.
Takže vyprosím si, aby ste týchto ľudí, nevinných ľudí tuná vy osobne kategorizoval a robil im nejaký odpočet ich životov pretože sú to obete režimu Igora Matoviča a Daniela Lipšica.
|
Výbor pre obranu a bezpečnosť o 13.30 h. Ďakujem pekne.
|
331.
Pán minister, na začiatok pani Kolíková, keď hovorí o konflikte s Európskou úniou, to je výborné, keď vďaka Slobode a Solidarite sme prišli o 1,2 milióna eura z Plánu obnovy, keď váš predseda Gröhling opomenul konflikt záujmov, keď sa prideľovali nejaké financie. O tom sa vôbec nikde nehovorí, ale hlavne že tu chce 345-krát si pýtať nejaký list, ktorý je absolútne irelevantný pre túto chvíľu.
A to, že existujú aj ľudia bez nohy, ruky, či bez oka nemení nič na tom, že homo sapiens sapiens je dvojnohý, dvojruký, vzpriamený biologický druh a všetko ostatné je výsledok anomálie, patológie, degenerácie, traumy, alebo chirurgického zákroku. Asi by to skonštatoval aj mimozemšťan, ktorý skúma život na Zemi. V zásade všetci okrem Progresívneho Slovenska a presne takto isto je to aj s pohlaviami. Sú dve, samec, samica, muž a žena. Všetko ostatné je abnormalita. Je biologická podstata človeka, že má dve nohy, a takisto je biologická podstata ženy, že môže otehotnieť, lebo má maternicu a vajíčka a muž, ktorý má spermie. Žiadne iné pohlavné bunky nie sú. Ak na pohotovosť príde biologický muž s penisom, ktorý sa identifikuje ako žena a povie, že má bolesti brucha a myslí si, že je to mimomaternicové tehotenstvo, tak žiadny normálny zdravotník, ani transgender zdravotník, to nebude pokladať za reálne a vyšetrí mu slepák.
Tak sa už spamätajte v tom Progresívnom Slovensku a pochopte, že o nič iné tu nejde, iba o to, že vďaka ľuďom ako ste vy, musíme do ústavy ukotvovať to, čo je absolútna biologická realita. Aj napriek tomu, že podľa vás môže byť človek aj mačkopes, nebinárny ideálne, ktorý môže mať... (Prerušenie vystúpenia časomerom.) (Potlesk.)
|
135.
Ďakujem pekne.
Tibor, jasné, že sa boja debatovať, lebo vedia, že na Slovensku 75 % ľudí má zdravý rozum. Oni vedia, že tu nemajú argumenty, oni aj možno tušia, že sú len dve pohlavia. Aj keď v debate sme počuli, že v zásade dve pohlavia idú proti biológii a proti prírode, tomu sa ešte budem asi musieť povenovať v rozprave, lebo nie celkom som pochopil.
Jasné, že sú poštípaní, Tibor, keď sa ich niekto dotkne, tak sa idú zblázniť, ale to, že oni od rána do večera urážajú nielen nás, urážajú aj KDH len kvôli tomu, že majú iný názor na jednu tému. A v zásade my sme si asi aj na to zvykli, že o nás klamú, že nás urážajú, že nám nadávajú. Ale to, čo my nikdy nerobíme na rozdiel od nich, lebo aj my im sem-tam niečo povieme, ale nikdy neútočíme na ich voličov, tak ako útočili oni na tých našich, že sú to pomätení ľudia, zmätení ľudia a že ich tu využívame.
Takže mne osobne najviac z toho celého vadí to, že urážate tu bežných ľudí, zhruba 75 % ľudí na Slovensku, ktorí majú iný názor ako vy, protislovenská strana, ktorá chce tejto krajine škodiť, škodiť a škodiť. Tak to zadefinoval váš predseda, to je vaša agenda do konca tohto volebného obdobia. Môžte sa hanbiť. (Potlesk.)
|
105.
Ďakujeme pekne, pán predseda. Gestorský výbor zasadne o 19.30 h. Ďakujem pekne.
|
103.
Ďakujem za slovo. Ja nadviažem na pána poslanca Saloňa. Nie je možné vykradnúť týmto zákonom Policajný zbor. Rovnako tak nie je možné aplikovať ani tú vašu, nazvali ste to, že hyperbolu, že policajti, že sa im viacej oplatí ísť do civilu a robiť žandára, to nie je možné, pretože to nie je pre civilov, je to len pre príslušníkov ozbrojených síl alebo, alebo policajtov. Takže to vôbec nesedí a nerozumiem ani Odborovým zväzom Policajného zboru, že nepodporia v situácii, kedy je fakt problém nedostatku zdrojov v Policajnom zbore. Nie je možné ich presunúť, pretože 2 % HDP, ktoré má armáda k dispozícii alebo ministerstvo obrany, práve týmto spôsobom môžu sanovať isté nedostatky v rezorte ministerstva vnútra a v Policajnom zbore, takže je to možnosť, využiť ju môže každý jeden príslušník Policajného zboru, ale nemusí. Keď sa mu do toho ísť nechce, tak do toho nepôjde, a ak uzná za vhodné, že vo svojom voľnom čase si vie prirobiť 150 eur za, za vykonane dvanásťhodinovej smeny, ja si myslím, že to je, je to fajn.
Ja držím palce tomuto projektu a pevne verím, že, že to bude dobrý projekt a že to pomôže stabilizovať situáciu v bezpečnostnom prostredí na Slovensku.
Ďakujem.
|
91.
Ďakujem pekne za slovo.
Pán poslanec Grendel, ja si myslím, že na možno konkrétnejšie otázky, pán minister možno v záverečnom slove.
Čo sa týka, pán poslanec, tých áut, tak rozhodne budú potrebovať autá, a myslím si, že sa to vyrieši tým spôsobom, že autá, ktoré má dnes Vojenská polícia, tak sa im zmení označenie prelepom, na žandárske, Žandársky zbor, čo si myslím, že nie je položka, ktorá by mohla zásadným spôsobom mať dopad na štátny rozpočet, čo sa týka vlastne aj služobných zbraní, nakoľko aj policajti, aj vojaci majú služobnú zbraň, ktoré budú môcť využívať aj počas služby v Žandárskom zbore.
A čo sa týka tých uniforiem, pán poslanec Grendel, včera ste na, neboli na výbore, keď sa prejednával tento bod, kde minister vysvetľoval túto zmenu v zákone, ktorá vzišla, teda z požiadavky od niektorého z poslancov v opozícii v prvom čítaní, že prečo nie je uniforma, ktorá by vedela odlíšiť týchto príslušníkov Žandárskeho zboru od iných príslušníkov, či už ozbrojených síl, alebo Policajného zboru, a je to ako jedna z možností. V tom zákone je možnosť, buď teda uniformy, alebo využitie poľnej uniformy a pásky na ruke s označením žandár, takže všetko zrejme sa bude vyvíjať od toho, aký bude záujem. A ja si myslím, že pán minister asi aj bude reflektovať možno na túto debatu, tak sa včera vyjadril na, na, na výbore.
A stáť to bude asi toľko, koľko bude príslušníkov, a aký bude záujem, čo v tejto chvíli asi nie je možné úplne presne vypočítať, ale možno pán minister má presnejšiu nejakú štatistiku, možno to má aj nejak lepšie namerané, ale podľa mňa uvidíme, aký, aký bude záujem.
Ten spôsob odmeňovania, odmeňovania je jasný, je predvídateľný, takže sa to bude potom násobiť podľa toho, koľko bude príslušníkov.
|
81.
Ďakujem pekne. Ospravedlňujem sa za krátke meškanie.
Čo sa týka žandárov, pán predseda výboru, to bolo už povedané veľakrát. Hlavným zámerom je posilniť možnosť poriadkovým policajtom mať podporu či už zo strany príslušníkov Policajného zboru, alebo zo strany príslušníkov ozbrojených síl vo svojom voľne.
Čo sa týka kompetenčného sporu, ktorý ste spomínali v pozmeňujúcom návrhu, ktorý bol podaný včera, tak ten sa, pán predseda, týka iba sporov kompetenčných vo vzťahu k používaniu bezpilotných lietadiel. Ten nemá nič spoločné so žandármi.
A čo sa týka extrémizmu, vo vzťahu k žandárom je to jasné, príslušníci Policajného zboru aj vojakov, aj teda ozbrojených síl majú previerky, sú preverovaní, takže tam extrémizmus nehrozí. Hrozí len v takom rozsahu, v akom by hrozil, keď sú zaradení vo svojich služobných pomeroch.
Čo sa týka dotácií, ja si neodpustím takú možno poznámočku, že je to veľmi úsmevné, keď Progresívne Slovensko hovorí o dotáciách. Ja vás ubezpečujem, že nedostane dotácie ani matka ministra, ani sestra, ani pani manželka ministra, a dotácie budú použité transparentne, budú verejné v Centrálnom registri zmlúv, všetko bude absolútne transparentné, je vymedzený, vymedzený dôvod, kedy môže obec dostať takúto dotáciu, ak bude zasiahnutia, zasiahnutá nejakým spôsobom ozbrojenými silami alebo, alebo inak a tým by som asi aj skončil.
Ďakujem.
|
67.
Ďakujem pekne za slovo.
Pán minister, zobral si mi v zásade všetko, čo som chcel povedať v ústnej rozprave. Tak by som ťa len ešte možno doplnil o to, že v zásade pani poslankyňa spochybňovala pripravenosť príslušníkov ozbrojených síl zasiahnuť v kompetenciách poriadkovej polície. Ja by som len chcel pripomenúť pani poslankyni, že vojaci sa vždy veľmi dobre osvedčili pri každej jednej kríze, či už to bola utečenecká kríza, alebo to bol aj covid, kedy boli zmiešané hliadky a vojaci sa ukázali ako veľmi dobre pripravení, tak isto aj teraz počas krívačky. Čiže ja osobne si nemyslím, že môže byť v tomto problém. Naopak si myslím, že o problémoch, ktoré sú dnes v Policajnom zbore, ktoré veľmi často kritizuje aj práve pani poslankyňa, môže zásadným spôsobom tento zákon pomôcť.
Ja osobne si myslím, a teraz aby ma nepochopili zle poslankyne predovšetkým z Progresívneho Slovenska, že nie je nič zlé na tom, keď bežne v okrese Rožňava hliadkujú dve mladé policajtky a majú veľký problém si poradiť a častokrát sú ohrozené aj na zdraví a živote. Naopak si myslím, že je veľmi dobré, ak v tej hliadke bude jeden profesionálny vojak z, povedzme z delostreleckého oddielu v Rožňave a bude tam, bude s mladou policajtkou. Si myslím, že je to oveľa lepšie aj pre tú policajtku. Kompetencie sú jasne, taxatívne vymedzené zákonom a myslím si, že tento zákon naopak pomôže zvýšiť problémy, kto... zvýšiť bezpečnosť na Slovensku.
Čo sa týka tých uniforiem, tak, pani poslankyňa, v zmysle pozmeňujúceho návrhu je možnosť mať poľnú uniformu s nápisom na rukáve žandári, tak ako práve navrhujete. Čiže tam tá kritika skutočne nie je na mieste.
Ďakujem.
|
45.
Ďakujem veľmi pekne za slovo, vážený pán predsedajúci.
Pán minister, vážené kolegyne, kolegovia, dovoľte mi, prosím, ako určenému spravodajcovi výboru predniesť spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní vládneho návrhu zákona o niektorých opatreniach na zvýšenie odolnosti Slovenskej republiky v oblasti obrany a bezpečnosti, o brannej povinnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Uvedené máme pod parlamentnou tlačou 716, sme v druhom čítaní.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť ako gestorský výbor podáva Národnej rade Slovenskej republiky spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky.
Národná rada Slovenskej republiky uznesením č. 797 z 26. marca 2025 pridelila predmetný vládny návrh na prerokovanie týmto výborom: ústavnoprávnemu výboru, Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre ľudské práva a národnostné menšiny a Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť ako gestorskému. Výbory prerokovali predmetný návrh zákona v stanovenej lehote. Poslanci Národnej rady Slovenskej republiky, ktorí nie sú členmi výborov, ktorým bol návrh zákona pridelený, neoznámili v určenej lehote gestorskému výboru žiadne stanovisko k predmetnému návrhu zákona.
Ústavnoprávny výbor odporučil Národnej rade Slovenskej republiky návrh zákona schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi. Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre ľudské práva a národnostné menšiny odporučil Národnej rade Slovenskej republiky návrh zákona schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi. Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť odporučil návrh zákona schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi. Z uznesení výborov vyplývajú tieto pozmeňujúce a doplňujúce návrhy, ktoré sú zapracované v spoločnej správe.
Gestorský výbor na základe stanovísk výborov k vládnemu návrhu zákona pod tlačou 716 vyjadrených v ich uzneseniach uvedených pod bodom 3 tejto správy a v stanoviskách poslancov vyjadrených v rozprave k tomuto návrhu zákona odporúča hlasovať o bodoch zo spoločnej správy takto: spoločne o bodoch č. 1 až 59, 61 a 63 s odporúčaním schváliť. Spoločne o bodoch č. 60 a 62 s odporúčaním ich neschváliť. Gestorský výbor zároveň odporúča Národnej rade predmetný návrh zákona schváliť v znení schválených pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhov uvedených v tejto správe, ktoré gestorský výbor odporúča schváliť.
Gestorský výbor ma určil ako spoločného spravodajcu vystúpiť na schôdzi Národnej rady k uvedenému návrhu zákona v druhom a treťom čítaní, predniesť spoločnú správu výborov a odôvodniť návrh a stanovisko gestorského výboru. Spoločná správa výborov bola schválená uznesením Výboru Národnej rady pre obranu a bezpečnosť č. 117 na svojej 58. schôdzi.
Pán predseda, prosím, skončil som, ďakujem, otvorte rozpravu.
|
95.
Ďakujem veľmi pekne kolegyniam aj kolegom za faktické poznámky. Ďakujem kolegyniam z Progresívneho Slovenska, že nás upozornili na tieto chyby. A v zásade myslíme si a trváme na tom, že sa jedná o legislatívno-technické úpravy, je to názor aj legislatívy Národnej rady, takže v zásade nemám čo k tomu viac povedať. Stalo sa to tu aj počas bývalej vlády, kedy sa tuším prijímala Súdna rada, tiež v treťom čítaní sa opravovali. Takže áno, nehovorím, že sme za to radi, samozrejme, by bolo to fajn, aby neboli takéto chybičky, ale verím, že nám to odpustíte.
|
Dostál, Ondrej, poslanec NR SR
87.
Pán poslanec Glück, jednak podobne ako pán poslanec Hargaš to vnímam tak, že je to dôsledok vašej fušeriny, je to dôsledok toho, že na poslednú chvíľu ste sa boli schopní dohodnúť v rámci koalície na znení pozmeňujúceho návrhu, ktorý včera prečítal pán poslanec Čellár, tak je aj logické, že sa v ňom našli nejaké chyby. Všimli ste si ich ešte pred tým, ako bol zákon odhlasovaný definitívne v treťom čítaní, tak ich chcete opraviť.
Ja by som vás rád ale upozornil, že toto nie je legislatívno-technická oprava v treťom čítaní, toto je vecná zmena zákona. Toto nie je nejaké že chyba v čísle alebo posun. Keď to chcete opraviť, teda je chvályhodné, že to chcete opraviť, tak mali by ste to opraviť tak, že sa zákon vráti do druhého čítania a v ňom predložíte pozmeňujúci návrh, lebo v druhom čítaní možno vecne meniť obsah zákona. Toto je vecná zmena, keď slová nezisková organizácia nahradíte slovom nadácia alebo slovom fond, alebo slovom združenie, alebo slovom organizácia s medzinárodným prvkom, to nie je legislatívno-technická zmena, to je vecná zmena, lebo sa tým mení význam, zmysel a použitie toho zákona. Takže idete na to nekorektným spôsobom, ktorý odporuje zákonu o rokovacom poriadku.
A je to, samozrejme, len taká čerešnička na torte vzhľadom na to, že celý ten proces bol obchádzaním legislatívneho procesu. Návrh, ktorý má pôvod na úrade vlády, miesto toho, aby šiel do legislatívneho procesu cez medzirezortné pripomienkové konanie a ako vládny návrh zákona, išiel ako poslanecký, ten poslanecký bol v zásadne menený na ústavnoprávnom výbore, bude menený, alebo bol zmenený teraz cez pozmeňovák. Takto sa to nerobí!(Potlesk.)
|
83.
Ďakujem. Návrh poslanca Národnej rady Slovenskej republiky Richarda Glücka na legislatívno-technickú opravu v treťom čítaní k návrhu poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Dagmar Kramplovej, Milana Garaja, Adama Lučanského na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 213/1997 Z. z. o neziskových organizáciách poskytujúcich všeobecne prospešné služby v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony, uvedené pod tlačou 245.
Podľa § 85 ods. 2 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov navrhujem opravu legislatívno-technickej chyby v návrhu poslancov Národnej rady uvedenej pod tlačou 245.
1. V čl. III bode 6 sa v § 35a ods. 2 písm. a) slová "nezisková organizácia" nahrádzajú slovom "nadácia".
2. V čl. III bode 4 sa v § 25a ods. 2 písm. a) slová "nezisková organizácia" nahrádzajú slovom "fond". (Prerušenie vystúpenia predsedajúcim.)
Raši, Richard, predseda NR SR
Pán poslanec, poprosím vás, kvôli technike, aby to bolo zaznamenané ešte raz od začiatku celý pozmeňovák. Ešte raz vás poprosím.
Glück, Richard, poslanec NR SR
Stačí, keď začnem čítať body?
Raši, Richard, predseda NR SR
Pozmeňujúci návrh netreba odôvodniť, len pozmeňujúci návrh od začiatku, ako ho máte celý napísaný od začiatku, hej?
Glück, Richard, poslanec NR SR
Návrh poslanca Národnej rady Richarda Glücka na legislatívno-technickú opravu v treťom čítaní.
Podľa § 85 ods. 2 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov navrhujem opravu legislatívno-technickej chyby v návrhu poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Dagmar Kramplovej, Milana Garaja a Adama Lučanského na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 213/1997 Z. z. o neziskových organizáciách poskytujúcich všeobecne prospešné služby v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony, takto:
1. V čl. II bode 6 sa v § 35a ods. 2 písm. a) slová "nezisková organizácia" nahrádzajú slovom "nadácia".
2. V čl. III bode 4 sa v § 25a ods. 2 písm. a) slová "nezisková organizácia" nahrádzajú slovom "fond".
3. V čl. IV bode 1 sa v § 17b ods. 3 písm. a) slová "nezisková organizácia" nahrádzajú slovom "združenie".
4. V čl. V bode 1 sa v § 6b ods. 3 písm. a) slová "nezisková organizácia" nahrádzajú slovami "organizácia s medzinárodným prvkom".
Ďakujem veľmi pekne. Skončil som.
|
81.
Ďakujem veľmi pekne za slovo. Vážený pán predseda, vážené kolegyne, vážení kolegovia. Predkladám legislatívno-technickú úpravu pozmeňujúcim návrhom v treťom čítaní, ktorá zodpovedá označeniu subjektu v príslušnom článku. Neviem, že či v treťom čítaní je potrebné zastavovať čas, pán predseda.
|
275.
Ďakujem kolegom za faktické poznámky.
Pán poslanec Dostál, nezhodneme sa na tom, nejde o konšpiračnú teóriu, pretože všetko, čo je proti Sorosovi, je konšpiračná teória. On to normálne povedal, dokonca cynicky to ukončil tým spôsobom, že aj tak by to niekto iný urobil, že to je v podstate jedno a sa tam pousmial. Čiže to asi nemôže byť vytrhnuté z kontextu. A je pravda, že fabriky po celej Európe krachujú, pretože takí ľudia, akí sedia na tejto pravej strane tejto siene, tejto snemovne, si myslia, že je fajn prestať používať jadrové palivo, ktoré je lacné, ktoré je bezpečné, ktoré je stabilné, ale je podľa nich ekologickejšie uhlie a plyn napríklad aj z Ruska, ktorý kupujú cez Turecko, a potom sa tvária, že ruský plyn je zlý a Slovensku ho jednoducho nechcú dopriať cez rúru tak, aby sme ho mali, a s tým asi aj ukončím túto faktickú poznámku.
Ďakujem pekne.
|
|
|