Vyhľadávanie v prepise rozpravy Vytlačiť stránku / Print page

Záznamy vystúpení sú evidované v rámci systému prepisu vystúpení do textovej podoby. Tieto texty sú k dispozícii až od 5. volebného obdobia a kvôli autorizácii sú k dispozícii vždy až nejaký čas po samotnom vystúpení.

Výsledok vyhľadávania v záznamoch rozpravy NR SR

 
19. 10. 2021 13:38:53 - 13:39:08 48. schôdza NR SR - 1.deň - B. popoludní Tlač 643 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Krupa, Peter (ĽS Naše Slovensko) - poslanec NR SR Vystúpenie s procedurálnym návrhom   (text neprešiel jazykovou úpravou)
Ďakujem za slovo. Tak ja by som teda podľa námietku podľa § 32 ods. 7 o o tom, že ste ma vlastne vykázali zo sály.
19. 10. 2021 13:36:34 - 13:36:41 48. schôdza NR SR - 1.deň - B. popoludní Tlač 643 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Krupa, Peter (ĽS Naše Slovensko) - poslanec NR SR Vystúpenie s procedurálnym návrhom   (text neprešiel jazykovou úpravou)
Pán
29. 9. 2021 11:16:27 - 11:17:45 43. schôdza NR SR - 2.deň - A. dopoludnia Tlač 669 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Krupa, Peter (ĽS Naše Slovensko) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text neprešiel jazykovou úpravou)
Ďakujem za slovo. kolega Beluský, ďakujem ti za tvoj kultivovaný príspevok. A za tieto posledné dva dni sa ukázala len jedna vec, a to že nie je medzi Ficom, Pellegrinim, Sulíkom, Matovičom žiadny rozdiel. Kradnú jedni, kradnú druhí. Za celý čas, čo prebiehala táto mimoriadna schôdza, vyšli dva články na internete, čo som si prečítal a to, v uplynulých dňoch sa na verejnosť dostala informácia o tom, že minister hospodárstva Sulík sa chystá urobiť zatiaľ najväčší privatizačný krok tejto vládnej junty, predať štátny podiel spoločnosti Slovenské elektrárne, akciová spoločnosť, podnikateľskej skupine J&T. Neviem, prečo to neodznelo od kolegov, ktorí zvolali túto mimoriadnu schôdzu? A ďalší článok, ktorý teda, ktorý je teda sa priznal pán Dzurinda k tomu, že servilne vykonával Merkelovej príkazy. O pol noci ma zavolala na pivo, dostal som od nej isté noty a mojou úlohou bolo zistiť čo a jak. Som zvedavý, kedy vyjde taký článok, kedy sa prizná pán Fico alebo pán Pellegrini alebo pán Matovič ako servilne vykonávali príkazy zo západu a Európskej únie. Ďakujem pekne.
23. 9. 2021 9:07:24 - 9:07:47 40. schôdza NR SR - 5.deň - A. dopoludnia Tlač 575 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Krupa, Peter (ĽS Naše Slovensko) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou  
Ďakujem za slovo. Tak podľa môjho názoru jediné ako je dokáže táto vláda dneska odškodniť je akurát to, že im dá tak 50 špajlí do nosa nech sa môžu testovať naďalej. A to je asi tak všetko, čo oni dokážu. Ďakujem.
23. 9. 2021 9:02:05 - 9:04:02 40. schôdza NR SR - 5.deň - A. dopoludnia Tlač 575 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Krupa, Peter (ĽS Naše Slovensko) - poslanec NR SR Vystúpenie spoločného spravodajcu  
Ďakujem. Vážené pani poslankyne, no síce, ani sú tu žiadne není, vážení páni poslanci, vážení prítomní, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti ma určil za spravodajcu k návrhu poslancov Miroslava Suju a Ondreja Ďuricu na vydanie zákona o plošnom odškodnení malých podnikateľov najviac postihnutých segmentov v súvislosti s pandémiou SARS CoV-2 (odškodňovací zákon) tlač 602..
V súlade s § 73 ods. 1 zákona o rokovacom poriadku podávam v prvom čítaní spravodajskú informáciu o predmetnom návrhu zákona. Konštatujem, že uvedený návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Súčasťou predloženého návrhu je aj stanovisko Ministerstva financií Slovenskej republiky. Zo znenia návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na to, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní. V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady Slovenskej republiky navrhujem, aby návrh zákona prerokovali výbory: ústavnoprávny výbor, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet a Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti. Odporúčam, aby výbory predmetný návrh zákona prerokovali do 30 dní a v gestorskom do 32 dní od prerokovania návrhu zákona v Národnej rady Slovenskej republiky v prvom čítaní. Pán predsedajúci, prosím, otvorte všeobecnú rozpravu.
22. 9. 2021 11:14:37 - 11:15:39 40. schôdza NR SR - 4.deň - A. dopoludnia Tlač 575 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Krupa, Peter (ĽS Naše Slovensko) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text neprešiel jazykovou úpravou)
106.
Ďakujem za slovo. Kolega poslanec, ďakujem ti, že si to vysvetlil, jako to s tými KO-čkami je, lebo fakt je to len byrokratická záťaž. KO-čko slúži len iba na vyťahovanie peňazí z vačku ľudí. Ako v podstate v praxi nerieši absolútne nič, žiaľ. Poznám príhodu zo života, môj známy si zabudol, do jedného mesiaca teda je lehota prihlásiť nové vozidlo do evidencie vozidiel a jednoducho bol pracovne vyťažený tak, že jednoducho zabudol proste na to a policajti ho poslali s novým vozidlom, že má ísť na kontrolu originality a až potom ho prihlásia. Prišiel na kontrolu originality, pýtajú sa ho, to je nové vozidlo? Že áno. Tak počkajte. Za päť minút mu vystavili certifikát kontroly originality a v podstate to auto, s tým autom sa v praxi nič neudialo, akurát ho to stálo sto euro. To je všetko.
Ďakujem pekne.
22. 9. 2021 10:20:21 - 10:21:13 40. schôdza NR SR - 4.deň - A. dopoludnia Tlač 575 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Krupa, Peter (ĽS Naše Slovensko) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text neprešiel jazykovou úpravou)
66.
Ďakujem ti za príspevok a ešte by som ťa doplnil tým, že vlastne teraz som sa objednával s autom na estekáčku a dali mi, končí mi estekáčka na konci októbra a dali mi termín na konci novembra len preto, lebo, a to máme, v Dubnici nad Váhom máme dve estekáčky. A tým by sa vyriešila aj táto vec, že proste tie termíny, proste by to aj odľahčilo tie estekáčky od takýchto zbytočných technických kontrol, teda doslova zbytočných, lebo ten motocykel ozaj tam neni na ňom čo v podstate kontrolovať. Lebo tam ten technický stav si môže skontrolovať aj policajt sám na ceste, keď ťa zastaví, či už gumy, alebo brzdy, bársčo.
Ďakujem.
22. 9. 2021 10:15:41 - 10:19:02 40. schôdza NR SR - 4.deň - A. dopoludnia Tlač 575 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Krupa, Peter (ĽS Naše Slovensko) - poslanec NR SR Uvádzajúci uvádza bod   (text neprešiel jazykovou úpravou)
62.
Ďakujem. Takže najčastejšou príčinou, ktorá sa podpisuje pod nehody motocyklov alebo motocyklistov, je prekročenie dovolenej rýchlosti jazdy a nie zlý technický stav motocykla. Dokonca viac dopravných nehôd v minulom roku spôsobili cyklisti ako motorkári. Podľa francúzskej správy o štatistikách dopravných nehôd sa zistilo, že iba 0,5 percenta nehôd bolo dôsledkom zlých technických porúch motocyklov a nie je jasné, koľkým z nich by sa dalo technickou kontrolou zabrániť. Vo Francúzsku idú zavádzať technickú kontrolu na motocykle od roku, až od roku 2022 a to bude prebiehať len vizuálne.
Pozeral som si rôzne štatistiky nehôd, ale ani v jednej som nenašiel, že by motorkár zavinil nehodu tým, že bol motocykel v zlom technickom stave. Ako sa už aj spomínalo v dôvodovej správe, motocykel je sezónny dopravný prostriedok. Aj štatistika STK hovorí jasne, že motocykle majú len výnimočne medzi jednotlivými technickými kontrolami najazdené toľko kilometrov ako autá.
Motocykel je pre majiteľa hobby záležitosť, a preto sú motocykle majiteľmi udržiavané v dobrom technickom stave. Majú na prípadnú opravu dosť času v zimných mesiacoch alebo si ich nechajú opraviť v servise. Motocykel je aj konštrukčne jednoduchší stroj ako automobil, ale majú také isté asistenčné systémy, ako napríklad ABS, ASR, ktoré sa významne podpisujú pod bezpečnejšiu jazdu. Chcem tým povedať len, že modernizácia sa deje aj na motocykloch. Tieto fakty si uvedomili aj v susednej Českej republike a lehoty technických kontrol kategórie L predĺžili a štatistika nehodovosti motocyklov vôbec nestúpla. Za ďalšie to odľahčí aj stanice technických kontrol, ktoré môžu vykonávať technické kontroly na vozidlách, ktoré si zaslúžia väčšiu pozornosť.
Dám do pozornosti len štatistiky, kým bolo v roku 2003 na Slovensku evidovaných 40-tisíc motocyklov, tak počet nehôd spôsobené motocyklom bolo 527. V roku 2021 už je registrovaných 131-tisíc motocyklov a počet nehôd klesol na 334. Tak a určite to neni tým, že motorka chodí pravidelne na estekáčku. Pozeral som si štatistiky nehôd na ministerstve vnútra, teda najčastejšie hlavné príčiny vzniku dopravných nehôd, pri ktorých bola usmrtená osoba. Najviac má porušenie povinnosti vodiča, potom je nedovolená rýchlosť jazdy, nesprávny spôsob jazdy, porušenie osobitných ustanovení o chodcoch, porušenie povinnosti účastníka cestnej premávky, nesprávne odbočovanie, nesprávne predchádzanie, nesprávne správanie sa na železničnom priecestí, nesprávna jazda cez križovatku, nesprávna jazda v jazdných pruhoch. Najčastejšie hlavné príčiny vzniku dopravných nehôd je porušenie povinnosti vodiča, nedovolená rýchlosť jazdy, nesprávna jazda cez križovatku, nesprávne otáčanie a cúvanie, porušenie povinnosti účastníka cestnej premávky, nedodržiavanie vzdialenosti medzi vozidlami, nesprávny spôsob jazdy, nesprávne odbočovanie, porušenie osobných ustanovení o chodcoch a nesprávne predchádzanie. Ale nikde som tu nenašiel, žeby nehoda bola spôsobená tým, že motocykel bol v zlom technickom stave.
To je asi na úvod všetko z mojej strany, ďakujem pekne.
22. 9. 2021 10:09:56 - 10:12:22 40. schôdza NR SR - 4.deň - A. dopoludnia Tlač 575 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Krupa, Peter (ĽS Naše Slovensko) - poslanec NR SR Uvádzajúci uvádza bod   (text neprešiel jazykovou úpravou)
58.
Ďakujem pekne za slovo.
Poslanci za stranu Kotlebovci – Ľudová strana Naše Slovensko Marian Kotleba, Marek Kotleba, Rastislav Schlosár a Peter Krupa predkladajú do Národnej rady Slovenskej republiky návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 106/2018 o prevádzke vozidiel v cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých predpisov, zákonov.
Cieľom návrhu zákona je predĺženie lehôt technických kontrol kategórie vozidiel L (motocykle a štvorkolky) pri prvom prihlásení do evidencie vozidiel zo štyroch rokov na šesť rokov a potom periodicky v štvorročných lehotách.
Dôvod predloženia predmetného návrhu zákona je, že vozidlá kategórie L sú sezónne vozidlá a využívajú sa prevažne na relaxačnú jazdu, čiže nie sú vystavené takému opotrebeniu a vplyvom počasia, ako je dážď, sneh, posypová soľ, ako sú vozidlá, ktoré sú využívané celoročne.
Lehoty platnosti technických kontrol pre vozidlá kategórie L konkrétne neurčuje ani smernica EÚ, tá hovorí, že členské štáty stanovia vhodné intervaly, v ktorých sa vozidlá kategórie L s objemom motora presahujúcim 125 kubíkov majú podrobiť kontrole technického stavu. Niektoré členské štáty na vozidlá kategórie L ani nerobia. Tieto lehoty, ktoré navrhujeme my, schválila aj susedná Česká republika v roku 2018.
Tento návrh zákona sa vzťahuje aj na kategóriu O2, čiže brzdený príves za osobné auto do 3 500 kg, ktorý je tiež využívaný mnohými motoristami len príležitostne. Aj keď je príves využívaný na podnikanie, tak skoro vždy je príves polovicu danej trasy nevyťažený. Dá sa teda povedať, že každý príves za osobné motorové vozidlo prejde polovicu z celkového počtu najazdených kilometrov prázdny.
Ďalší cieľ tohto návrhu zákona je ustanovenie pravidelných lehôt technických kontrol zákonom a nie vykonávacím predpisom, aby boli technické kontroly schvaľovania, schvaľovala Národná rada a nie ministerstvo vnútra, keďže sa to bytostne dotýka skoro každého občana vlastniaceho vozidlo.
Ďakujem a zároveň sa hlásim do rozpravy ako prvý.
24. 7. 2021 18:09:00 - 18:09:35 35. schôdza NR SR - 2.deň - B. popoludní 2 Tlač 614 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Krupa, Peter (ĽS Naše Slovensko) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou  
Ďakujem za slovo. Kolega Kotleba, ja by som ťa len doplnil. Zamestnanci v štátnych službách nielenže stratia nejaký nárok na nejaký služobný postup, ale nárok na výsluhový dôchodok alebo môžu stratiť zamestnanie úplne, keďže sa nedajú zaočkovať. Ďalej sa to môže veľmi rýchlo premietnuť aj medzi civilné obyvateľstvo. Tento fašistický zákon je len začiatok fašistických praktík, čo nás ešte len čakajú. Preto je veľmi dôležitý zarezať túto obludnú vec hneď na začiatku. Ďakujem pekne.
24. 7. 2021 17:33:52 - 17:34:12 35. schôdza NR SR - 2.deň - B. popoludní 2 Tlač 614 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Krupa, Peter (ĽS Naše Slovensko) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou  
Ďakujem za slovo. Pán poslanec Tomáš, nikto vás nenapáda ale bolo by si možno dobre ujasniť nejaké priority keď raz viem, že sa ide hlasovať o nejakom najfašistickejšom návrhu zákone všetkých čias tak si nerobím tlačovky. Potom človek fakt nevie o tom čo si mám myslieť. Len toľko, ďakujem.
24. 7. 2021 17:18:32 - 17:18:48 35. schôdza NR SR - 2.deň - B. popoludní 2 Tlač 614 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Krupa, Peter (ĽS Naše Slovensko) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou  
Ďakujem za slovo. Pán poslanec Čepček, spomínali ste tu hazard peňažný. Tak ja by som vás opravil je to v skutočnosti hazard zdravotný a hazard so životom. Ďakujem pekne.
24. 7. 2021 16:43:56 - 16:44:31 35. schôdza NR SR - 2.deň - B. popoludní 2 Tlač 614 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Krupa, Peter (ĽS Naše Slovensko) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou  
Ďakujem za slovo. Kolegynka, ja by som ti chcel poďakovať za tvoj kultivovaný príspevok a pomohol by som si s jedným článkom ktorý vyšiel dneska na plus jeden deň. Vakcíne Pfizer klesá účinnosť ochrana proti nákaze po očkovaní je 30, len 39 %. Tak ja kvôli 39-percentám budem riskovať 100-percenté krvné zrazeniny, 100-percentný zápal srdcového svalu a možno aj 100-percentný srdcový infarkt. Takže asi len toľko. Ďakujem.
24. 7. 2021 16:04:11 - 16:04:29 35. schôdza NR SR - 2.deň - B. popoludní 2 Tlač 614 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Krupa, Peter (ĽS Naše Slovensko) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou  
Ďakujem za slovo. Kolega, spomínal si vo svojej rozprave odpálené torpédo, ja by som ťa troška poopravil, pán minister by bol najradšej, keby zmačkol tlačítko a pichol vakcínu rovno každému do zadku. Ďakujem.
24. 7. 2021 14:14:15 - 14:14:56 35. schôdza NR SR - 2.deň - B. popoludní Tlač 614 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Krupa, Peter (ĽS Naše Slovensko) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou  
Ďakujem za slovo. Pán poslanec Linhart, dám vám za pravdu, lebo ja som sa tiež s takýmto prípadom stretol a bolo to konkrétne, som sa vyprával s bacharmi odo mňa z prostredia a tí mi povedali, rovno na rovinu, že ten kto sa dá zaočkovať bude maž o 100 euro väčšiu výplatu. Takže takto, takto sa veci majú takto tých ľudí postupne lákajú, lámu samozrejme, že tí, ktorí už mali nárok výsluhový dôchodok tak radšej dali výpoveď, a aby ani sa nemuseli potýkať s týmto covid fašizmom. Ďakujem.
17. 6. 2021 11:32:43 - 11:33:43 32. schôdza NR SR - 1.deň - A. dopoludnia Tlač 547 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Krupa, Peter (ĽS Naše Slovensko) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text neprešiel jazykovou úpravou)
92.
Ďakujem za slovo. Ja by som chcel dodať, že len dobrý človek so zbraňou zastaví zlého človeka so zbraňou, ale to tých analfabetov z OĽANO vôbec nezaujíma, ktorí si myslia, že pacifizmus nás zachráni. Je nám jasné, že prišiel rozkaz z Európskej únie, ktorý treba splniť. Ale ešte by som sa vrátil, v minulom volebnom období aj dokonca strana SME RODINA hlasovala za náš zákon o zbraniach a strelive, ktorý, naopak, liberalizoval tento zákon a dovolil vyššiemu počtu obyvateľov sa ozbrojiť po prí... v prípade napadnutia ich domu alebo majetku. Tak som zvedavý aj ja, ako budú títo páni poslanci hlasovať, aby sme vedeli, koho pesničku spievajú.
Ďakujem.
17. 6. 2021 11:01:42 - 11:02:40 32. schôdza NR SR - 1.deň - A. dopoludnia Tlač 547 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Krupa, Peter (ĽS Naše Slovensko) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text neprešiel jazykovou úpravou)
77.
Ďakujem za slovo, pán predsedajúci. Ďakujem kolegom za faktické poznámky.
Ja som takisto držiteľom zbrojného preukazu a zbraní a nikdy by som s ňou nešiel páchať akúkoľvek trestnú činnosť, to je proste, to sa nedá. To je, ja neviem, načo to tu vlastne predkladáte, lebo viete dobre, že toto idete len robiť poskokov. Poskokov Európskej únii, lebo Európska únia sa rozhodla, že proste idete odzbrojiť obyvateľov Európy, a vy proste jako takí malí pajáci, poslužníkovia, sluhovia, proste eurohujeri a idete si proste za svojím. Nemáte jeden normálny, logický dôvod. Ten zákon o strelných zbraniach je už teraz prísny, tak ja nechápem, načo ďalšie zbytočné zákazy.
Ďakujem.
17. 6. 2021 10:44:35 - 10:50:42 32. schôdza NR SR - 1.deň - A. dopoludnia Tlač 547 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Krupa, Peter (ĽS Naše Slovensko) - poslanec NR SR Vystúpenie   (text neprešiel jazykovou úpravou)
59.
Ďakujem za slovo. Začal by som jedným výrokom, ktorý hovorí, že ľudia v krajine sú tak slobodní, ako je slobodný jeho zákon o zbraniach. Myslím, že v roku 2016 zasadal výbor IMCO, ktorý sa zaoberal revíziou smernice o strelných zbraniach a strelive. Na návrh Európskej komisie tam bol pretlačený zákaz držby samonabíjacích zbraní upravených zo samočinných, u nás tak populárne vzor 58, prípadne AK a jeho modifikácie, ktoré využívajú hlavne športoví a rekreační strelci. Ďalej bolo odsúhlasené obmedzenie kapacity zásobníkov na 20 rán pre krátke zbrane a 10 rán pre dlhé. Taktiež schválili povinnú registráciu zásobníkov a skrátenie doby platnosti zbrojného preukazu na päť rokov a opakované povinné psychotesty. Zatiaľ blahosklonne povolili terajším vlastníkom spomenutých zbraní a ich po... ponechať na ďalšie... blahosklonne povolili terajším vlastníkom spomenutých zbraní si ich ponechať, ale ďalšie sa už nebudú dať kúpiť.
Myslím, že od doby, kým pretlačia konfiškácie súčasných zbraní, nie je ďaleko. Byrokratická lavína sa už spustila a už ju nič nezastaví. Európska komisia tento návrh pretlačila v rámci tzv. protiteroristického balíčka, takže podľa nich je každý športový strelec alebo iný majiteľ takejto zbrane terorista alebo aspoň zásobuje teroristov zbraňami.
Ja osobne to vnímam ako napľutie do tváre všetkým slušným, poctivým majiteľom zbraní, keďže vieme, že vydanie zbrojného preukazu je viazané na prísne zákonné normy a je nepredstaviteľné, aby sa nejaký kriminálnik dostal k legálnej zbrani, predal... alebo zbraň, ktorú má právoplatný majiteľ registrovanú na svoje meno, predal niekomu len tak načierno. To sa proste jednoducho nedá. A všetci to veľmi dobre vieme.
To, že žiadny teroristický útok nikdy nebol spáchaný legálnou zbraňou a že počet vrážd spáchaných legálnou zbraňou je v desatinách percenta z celkového počtu vrážd v EÚ, nikoho nezaujíma. Oni sa proste rozhodli, že to pretlačia, lebo sme údajne nebezpeční a celkovo podľa mienky Európskej únie civilistom zbrane do rúk nepatria a vlastníctvo zbraní je prežitok z dôb minulých, ktorý treba vykoreniť.
Tento prípad je memento a zároveň nebezpečný precedens. Dnes v záujme akože bezpečnosti zakážu ľuďom držať zbrane. A zbrane je takisto ako čokoľvek iné súkromný majetok konkrétnej osoby. Preto zajtra môžu v záujme napríklad ochrany ovzdušia zakázať jazdiť na určitom type áut alebo nahradiť ich likvidáciu. Neskôr môžu potom kľudne nariadiť konfiškáciu domov alebo bytov s väčšou výmerou, ako majiteľ potrebuje, alebo konfiškáciu peňazí z účtu, ktoré usúdia, že majiteľ takisto nepotrebuje. Lebo aj kapacitu zásobníkov obmedzili s tým, že športový strelec predsa nepotrebuje mať 30-ranový zásobník. Ja len dodám, že 30-ranový zásobník pre dlhé samonabíjacie zbrane a 15-ranový pre kratšie je proste rokmi stabilizovaný technický štandard. Podľa eurobyrokratov je to však vysokokapacitný zásobník a zbraň používajúca strelivo stredného balistického výkonu, ktoré nemá dostatočný výkon napríklad ani pre poľovné účely, je vysokokapacitná útočná zbraň, akože.
Ďalej, podľa tzv. expertov Európskej únie sa vojenské zbrane, ktoré boli upravené na civilné, dajú znova ľahko prerobiť na automatické. Sú tu ale dva vážne problémy. Prvý je ten, že žiadny majiteľ takejto legálnej zbrane by proste jej prestavbu na samočinnú nikdy v živote neriskoval a ani to nepotrebuje. Druhý problém je ten, že z tejto zbrane bol odstránený automatický prerušovač streľby, ktorý zadržuje úderník do doby, kým nie je celkom uzavretý záver. Rozdiel medzi zbraňou upravenou z vojenskej a civilnou, ktorá bola priamo vyrobená ako samonabíjacia, je to, je len ten, že v prvej bola táto súčiastka vymontovaná a v druhej nebola namontovaná. Táto súčiastka je už teraz vedená ako zakázaný vojenský materiál a jej prípadné použitie by bolo trestné tak či tak. Takže toto jasne dokazuje, že tento návrh na delenie zbraní, civilné a upravené vojenské, nemá žiadnu logiku a je výhradne účelový a politicky motivovaný.
Čo sa týka zásobníkov, všetky s vyššou kapacitou, ako je povolené, by boli zakázané. Ich majiteľ by sa tým dopúšťal nedovoleného ozbrojovania, ak by ich nevydal. Nakoľko doteraz boli roky zásobníky voľne predajné a medzi ľuďmi sú ich milióny, ba až desiatky miliónov, je technicky nemožné ich spätne vypátrať a donútiť majiteľov, aby ich vydali na registráciu.
Tento návrh je ďalej nezmyselný v tom, že osobnej registrácii podliehali doteraz len hlavné časti zbrane, to jest také, bez ktorých zbraň nemôže fungovať, napríklad hlaveň, záver a podobne. Z toho pohľadu zásobník nie je hlavná časť zbrane, pretože akákoľvek zbraň je schopná streľby aj bez zásobníka. Vkladať náboje prstami po jednom do komory je síce nepohodlné, ale je to technicky možné.
Zároveň tento návrh je zas ďalší ľahko vyvrátiteľný politický a byrokratický totalitný nezmysel. Vládni politici totiž kašlú na názory občanov a urobia si to, čo sami chcú. Takisto ich nepresvedčili ani žiadne exaktné údaje z policajných štatistík a podobne, že legálne zbrane proste nie sú hrozba. Oni sa rozhodli, že sú a že občanov treba odzbrojiť.
Zároveň je tragické, že na ozajstný problém, a to ilegálne zbrane na čiernom trhu, sa tu absolútne nezasiahne. Ale poctivých občanov zasiahne táto byrokratická buzerácia až-až. Preto myslím, odôvodnene pochybujem o tom, čo by, skutočné dôvody na prijatie tejto smernice. Zámienky sú nám už známe.
Ďakujem.
23. 9. 2020 10:29:58 - 10:31:47 12. schôdza NR SR - 5.deň - A. dopoludnia Tlač 212 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Krupa, Peter (ĽS Naše Slovensko) - poslanec NR SR Vystúpenie v rozprave   (text neprešiel jazykovou úpravou)
48.
Vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, vážení prítomní, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti ma určil za spravodajcu k návrhu poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Martina Beluského, Rastislava Schlosára, Milana Mazureka a Stanislava Mizíka na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 561/2007 Z. z. o investičnej pomoci a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (tlač 208). V súlade s § 73 ods. 1 zákona o rokovacom poriadku podávam v prvom čítaní spravodajskú informáciu o predmetnom návrhu zákona.
Konštatujem, že uvedený návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Súčasťou predloženého návrhu je aj stanovisko Ministerstva financií Slovenskej republiky. Zo znenia návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré ako pre mňa spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady Slovenskej republiky navrhujem, aby návrh zákona prerokovali výbory: Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti. Odporúčam, aby výbory predmetný návrh zákona prerokovali do 30 dní a v gestorskom výbore do 32 dní od prerokovania návrhu zákona v Národnej rade Slovenskej republiky v prvom čítaní.
Pán predsedajúci, prosím, otvorte všeobecnú rozpravu.

Deň v parlamente

<- ->