Vyhľadávanie v prepise rozpravy Vytlačiť stránku / Print page

Záznamy vystúpení sú evidované v rámci systému prepisu vystúpení do textovej podoby. Tieto texty sú k dispozícii až od 5. volebného obdobia a kvôli autorizácii sú k dispozícii vždy až nejaký čas po samotnom vystúpení.

Výsledok vyhľadávania v záznamoch rozpravy NR SR

 
25. 11. 2021 10:39:34 - 10:41:34 51. schôdza NR SR - 3.deň - A. dopoludnia Tlač 731 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Ledecký, Vladimír (SaS) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text neprešiel jazykovou úpravou)
Ja by som chcel upriamiť na jeden bod tohto zákona a to je, že pokiaľ sa uzatvárala zmluva s medzi dodávateľom stavby a obcou alebo mestom tak bolo tam jasne napísané, že cena je konečná, nemenná čo bolo veľmi dobrý bod pre, aby sme sa vyhli špekulantom rôzneho druhu. Ale tento bod bol veľmi dobrý do dôb keď nebola inflácia, naopak bola dokonca deflácia takže, takže bolo to dobré. Ale pritom ako narástli teraz tieto ceny stavebných hmôt a ako narástli ceny práce tak samozrejme je potreba to meniť lebo táto stavba keď už bola začatá a je ešte niekde v začiatku procesu výstavby ťažko ju ten dodávateľ dodá za takú cenu keď tie ceny stavebných materiálov naozaj vyleteli vysoko
===== ... bolo to dobré, ale pri tom ako narástli teraz tieto ceny stavebných hmôt a ako narástli ceny práce, tak samozrejme je potreba to meniť, lebo táto stavba, keď už bola začatá a je ešte niekde v začiatku procesu výstavby, ťažko ju ten dodávateľ dodá za takú cenu, keď tie ceny stavebných materiálov naozaj vyleteli vysoko a hrozili by dve možnosti. Buď sa na tú stavbu vykašle alebo a nechá to na pleciach mesta, obce čo, čo je veľmi, by bolo veľmi nedobré alebo jednoducho nechať tú firmu skrachovať a zase ten Čierny Peter by ostal na mestách a obciach. To znamená, som rád, že sa v rozpočte našli peniaze na to, aby sa tento Čierny Peter, ktorý by skôr či neskôr sa ukázal, neostal, ale naozaj tých niekoľko stoviek miliónov pomôže tomu, aby sa tie byty dostávali a naozaj slúžili tomu účelu, ktorému, ktorému majú slúžiť a nenechali sme tie obce a mestá na holičkách. Čo v tomto prípade ešte veľmi dôležité je, sa zamyslieť nad tým, že či v rozpočte nevyčleniť viacej peňazí pre ministerstvo, aby sa tých bytov viacej stavalo, lebo naozaj prax niekoľko desiatok rokov zo Štátneho fondu bývania ministerstva výstavby pri týchto verejných bytov je veľmi pozitívne a byty sa stavajú, dokončujú a odovzdávajú nájomníkom.
25. 11. 2021 10:39:34 - 10:41:34 51. schôdza NR SR - 3.deň - A. dopoludnia Tlač 731 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Ledecký, Vladimír (SaS) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text neprešiel jazykovou úpravou)
Ja by som chcel upriamiť na jeden bod tohto zákona a to je, že pokiaľ sa uzatvárala zmluva s medzi dodávateľom stavby a obcou alebo mestom tak bolo tam jasne napísané, že cena je konečná, nemenná čo bolo veľmi dobrý bod pre, aby sme sa vyhli špekulantom rôzneho druhu. Ale tento bod bol veľmi dobrý do dôb keď nebola inflácia, naopak bola dokonca deflácia takže, takže bolo to dobré. Ale pritom ako narástli teraz tieto ceny stavebných hmôt a ako narástli ceny práce tak samozrejme je potreba to meniť lebo táto stavba keď už bola začatá a je ešte niekde v začiatku procesu výstavby ťažko ju ten dodávateľ dodá za takú cenu keď tie ceny stavebných materiálov naozaj vyleteli vysoko
===== ... bolo to dobré, ale pri tom ako narástli teraz tieto ceny stavebných hmôt a ako narástli ceny práce, tak samozrejme je potreba to meniť, lebo táto stavba, keď už bola začatá a je ešte niekde v začiatku procesu výstavby, ťažko ju ten dodávateľ dodá za takú cenu, keď tie ceny stavebných materiálov naozaj vyleteli vysoko a hrozili by dve možnosti. Buď sa na tú stavbu vykašle alebo a nechá to na pleciach mesta, obce čo, čo je veľmi, by bolo veľmi nedobré alebo jednoducho nechať tú firmu skrachovať a zase ten Čierny Peter by ostal na mestách a obciach. To znamená, som rád, že sa v rozpočte našli peniaze na to, aby sa tento Čierny Peter, ktorý by skôr či neskôr sa ukázal, neostal, ale naozaj tých niekoľko stoviek miliónov pomôže tomu, aby sa tie byty dostávali a naozaj slúžili tomu účelu, ktorému, ktorému majú slúžiť a nenechali sme tie obce a mestá na holičkách. Čo v tomto prípade ešte veľmi dôležité je, sa zamyslieť nad tým, že či v rozpočte nevyčleniť viacej peňazí pre ministerstvo, aby sa tých bytov viacej stavalo, lebo naozaj prax niekoľko desiatok rokov zo Štátneho fondu bývania ministerstva výstavby pri týchto verejných bytov je veľmi pozitívne a byty sa stavajú, dokončujú a odovzdávajú nájomníkom.
25. 11. 2021 10:39:34 - 10:41:34 51. schôdza NR SR - 3.deň - A. dopoludnia Tlač 731 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Ledecký, Vladimír (SaS) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text neprešiel jazykovou úpravou)
Ja by som chcel upriamiť na jeden bod tohto zákona a to je, že pokiaľ sa uzatvárala zmluva s medzi dodávateľom stavby a obcou alebo mestom tak bolo tam jasne napísané, že cena je konečná, nemenná čo bolo veľmi dobrý bod pre, aby sme sa vyhli špekulantom rôzneho druhu. Ale tento bod bol veľmi dobrý do dôb keď nebola inflácia, naopak bola dokonca deflácia takže, takže bolo to dobré. Ale pritom ako narástli teraz tieto ceny stavebných hmôt a ako narástli ceny práce tak samozrejme je potreba to meniť lebo táto stavba keď už bola začatá a je ešte niekde v začiatku procesu výstavby ťažko ju ten dodávateľ dodá za takú cenu keď tie ceny stavebných materiálov naozaj vyleteli vysoko
===== ... bolo to dobré, ale pri tom ako narástli teraz tieto ceny stavebných hmôt a ako narástli ceny práce, tak samozrejme je potreba to meniť, lebo táto stavba, keď už bola začatá a je ešte niekde v začiatku procesu výstavby, ťažko ju ten dodávateľ dodá za takú cenu, keď tie ceny stavebných materiálov naozaj vyleteli vysoko a hrozili by dve možnosti. Buď sa na tú stavbu vykašle alebo a nechá to na pleciach mesta, obce čo, čo je veľmi, by bolo veľmi nedobré alebo jednoducho nechať tú firmu skrachovať a zase ten Čierny Peter by ostal na mestách a obciach. To znamená, som rád, že sa v rozpočte našli peniaze na to, aby sa tento Čierny Peter, ktorý by skôr či neskôr sa ukázal, neostal, ale naozaj tých niekoľko stoviek miliónov pomôže tomu, aby sa tie byty dostávali a naozaj slúžili tomu účelu, ktorému, ktorému majú slúžiť a nenechali sme tie obce a mestá na holičkách. Čo v tomto prípade ešte veľmi dôležité je, sa zamyslieť nad tým, že či v rozpočte nevyčleniť viacej peňazí pre ministerstvo, aby sa tých bytov viacej stavalo, lebo naozaj prax niekoľko desiatok rokov zo Štátneho fondu bývania ministerstva výstavby pri týchto verejných bytov je veľmi pozitívne a byty sa stavajú, dokončujú a odovzdávajú nájomníkom.
25. 11. 2021 10:39:34 - 10:41:34 51. schôdza NR SR - 3.deň - A. dopoludnia Tlač 731 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Ledecký, Vladimír (SaS) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text neprešiel jazykovou úpravou)
Ja by som chcel upriamiť na jeden bod tohto zákona a to je, že pokiaľ sa uzatvárala zmluva s medzi dodávateľom stavby a obcou alebo mestom tak bolo tam jasne napísané, že cena je konečná, nemenná čo bolo veľmi dobrý bod pre, aby sme sa vyhli špekulantom rôzneho druhu. Ale tento bod bol veľmi dobrý do dôb keď nebola inflácia, naopak bola dokonca deflácia takže, takže bolo to dobré. Ale pritom ako narástli teraz tieto ceny stavebných hmôt a ako narástli ceny práce tak samozrejme je potreba to meniť lebo táto stavba keď už bola začatá a je ešte niekde v začiatku procesu výstavby ťažko ju ten dodávateľ dodá za takú cenu keď tie ceny stavebných materiálov naozaj vyleteli vysoko
===== ... bolo to dobré, ale pri tom ako narástli teraz tieto ceny stavebných hmôt a ako narástli ceny práce, tak samozrejme je potreba to meniť, lebo táto stavba, keď už bola začatá a je ešte niekde v začiatku procesu výstavby, ťažko ju ten dodávateľ dodá za takú cenu, keď tie ceny stavebných materiálov naozaj vyleteli vysoko a hrozili by dve možnosti. Buď sa na tú stavbu vykašle alebo a nechá to na pleciach mesta, obce čo, čo je veľmi, by bolo veľmi nedobré alebo jednoducho nechať tú firmu skrachovať a zase ten Čierny Peter by ostal na mestách a obciach. To znamená, som rád, že sa v rozpočte našli peniaze na to, aby sa tento Čierny Peter, ktorý by skôr či neskôr sa ukázal, neostal, ale naozaj tých niekoľko stoviek miliónov pomôže tomu, aby sa tie byty dostávali a naozaj slúžili tomu účelu, ktorému, ktorému majú slúžiť a nenechali sme tie obce a mestá na holičkách. Čo v tomto prípade ešte veľmi dôležité je, sa zamyslieť nad tým, že či v rozpočte nevyčleniť viacej peňazí pre ministerstvo, aby sa tých bytov viacej stavalo, lebo naozaj prax niekoľko desiatok rokov zo Štátneho fondu bývania ministerstva výstavby pri týchto verejných bytov je veľmi pozitívne a byty sa stavajú, dokončujú a odovzdávajú nájomníkom.
24. 11. 2021 10:12:25 - 10:13:29 51. schôdza NR SR - 2.deň - A. dopoludnia Tlač 707 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Ledecký, Vladimír (SaS) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text neprešiel jazykovou úpravou)
Jedná sa výhradne o zariadenie pre seniorov a zariadenie opatrovateľskej služby, ktorú financujú obce, lebo tie ostatné zariadenia financuje buď štát alebo vyšší územný celok. Je jasné, že keď to niekto robí so srdcom je to niečo iné ako keď je tam zamestnaný a chodí do práce a ešte ho to aj nebaví, čo tým nechcem povedať, že tie štátne zariadenia sú všetky výrazne horšie. Bo práve aj prax nám ukázala, že tie súkromné zariadenia niektoré sa riešili tak, že sa až museli zatvoriť. Čiže určite to nie je pravidlom. No a tá výška toho príspevku naozaj, tá výška tých sto euro na osobu a na mesiac bola daná. Aká skutočne potrebná reálna výška bude vypočítaná o rok, to znamená bude to platiť iba rok a potom naozaj reálne podľa regionálnych nákladov, ktoré tam budú to bude vyhodnotené. Ďakujem.
24. 11. 2021 10:10:20 - 10:12:20 51. schôdza NR SR - 2.deň - A. dopoludnia Tlač 707 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Ledecký, Vladimír (SaS) - poslanec NR SR Vystúpenie v rozprave   (text neprešiel jazykovou úpravou)
Ja v svojom príspevku by som chcel len reagovať na pozmeňujúci návrh, ktorý som po dohode s pánom ministrom podal. Súčasný právny stav nie je asi vyhovujúci, nakoľko podľa uvedeného zákona pre neverejných poskytovateľoch sociálnych služieb, hlavne čo sa týka zariadení seniorov a zariadení opatrovateľskej služby nie všetky obce a mestá platia za túto službu. Hlavne menšie obce a mestá, ale nie je to pravidlom, za túto službu neplatia.
Čiže sú obce a mestá, ktoré platia a potom máme obce a mestá čo neplatia. Vzhľadom na to, že aplikačná prax poukazuje na problém neposkytovania finančných prostriedkov zo samospráv pobytovým sociálnym službám je tu návrh, aby na budúci rok, to znamená na rok 2022 za jedného klienta na mesiac za takúto pobytovú službu sa platilo 100 euro mesačne. To znamená, že ako keby sa precizuje zákon, kde by malo byť jasné, že za túto službu sa musí platiť a dokonca aj tá cifra na budúci rok, tá suma je presne určená.
Ako spomínal pán minister, ďalší rok sa vyhodnotí, v ktorom regióne koľko tieto pobytové služby budú stáť a na základe toho sa určí pre jednotlivé regióny vzorec, aby to bolo aj regionálne spravodlivé. Čiže tento pozmeňujúci návrh bude platiť na budúci rok.
Možno, možno upozorním, že všetky obce a mestá dostávajú podielové dane, okrem Košíc a Bratislavy, lebo tam majú ten koeficient troška vyšší alebo výrazne vyšší. Všetci, ostatné mestá a obce na Slovensku pre občanov, ktorí majú viac ako 62 rokov dostávajú ten príspevok relatívne v rovnakej výške. Tak preto sa vyhovárať niektorých obcí alebo miest, že nemajú na to zdroje a naopak, iní si na to zdroje nájdu, si myslím si, že je dosť nekorektné. A zároveň si myslím, že každý občan má právo si vybrať či chce ísť do súkromného zariadenia alebo či chce ísť do zariadenia, ktorý poskytuje nejaký verejný poskytovateľ, to je štát alebo samospráva. Má na to, samozrejme, rôzne dôvody a my čo žijeme ďaleko od Bratislavy, to vieme, že tie vzťahy častokrát nie sú dobré.
Takisto reagujem na to, že tieto spory, ktoré sú medzi samosprávou, ktorá neplatí za svojich klientov v týchto zariadeniach sociálnych služieb prerástli do právnych sporov. Je veľa súdov, ktoré sa tým zaoberajú a dokonca obracajú sa na ministerstvo, ale aj na nás, na Národnú radu, dokonca na náš výbor, ktorý aktuálne riešime jeden problém jednej obce, kde sú tri súdne spory na základe, na základe tohto problému. Takže som rád, že raz jasne bude dané ako to má správne platiť. Ďakujem. Ďakujem pekne za slovo, pán predsedajúci. Pán kolega, ja len sa chcem spýtať. Všetko čo ste rozprával, fajn. Rozumiem tomu, som v tejto problematike viac ako doma, len dôležité je si uvedomiť aký je obsah a rozsah poskytovania sociálnej služby v zariadení, ktoré je štátne a obsah a rozsah sociálnej služby v zariadení, ktoré je neštátne, buď je nejakou enočkou alebo je občianskym združením a bolo založené na základe podnetu buď samotných rodičov alebo nejakých priateľov alebo sympatizantov alebo podporovateľov danej sociálnej služby. Čiže v tomto je veľký rozdiel. Ja viem, chápem a úplne som s tým stotožnený, že každý jeden klient daného sociálneho zariadenia, potencionálny klient, chce ísť určite do lepšieho, nie do priemerného alebo do horšieho. To je úplne jasné a je to naozaj holý fakt. Len treba si uvedomiť, že tieto "súkromné" alebo neštátne domovy sociálnych služieb alebo denné stacionáre majú častokrát a veľakrát obmedzenú kapacitu na určitý počet osôb, či už je to určené metrážou daného zariadenia alebo počtu pracovníkov, ktorý umelo navýšiť nevieme. Nevieme nafúknuť budovu, neviem do budovy nafúknuť viacej pracovníkov, pretože nás jednoducho metre štvorcové, ktoré sú teraz určené v zákone nepustia. Čiže ja úplne tomu chápem, úplne sa stotožňujem s vašimi myšlienkami, ale trebalo by sa zamyslieť nad tým prečo štátne zariadenie, ktoré je nie je obmedzené ani kapacitou ľudských zdrojov, ani kapacitou priestorov nedokáže poskytnúť aspoň adekvátnu porovnateľnú službu ako zariadenie, ktoré je neštátne. Čiže všetko je to najmä o ľuďoch. A tá vaša poznámka o tom, že niektorí starostovia sa nesprávajú zodpovedne voči svojim občanom a neplatia za nich dané, dané príspevky týmto zariadeniam. Áno, s tým súhlasím, len by sa možno trebalo zaoberať či tá výška je dostatočná alebo by sme ju nevedeli znížiť, navýšiť podľa počtu a veľkosti obce. Ďakujem pekne.
24. 11. 2021 10:10:20 - 10:12:20 51. schôdza NR SR - 2.deň - A. dopoludnia Tlač 707 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Ledecký, Vladimír (SaS) - poslanec NR SR Vystúpenie v rozprave   (text neprešiel jazykovou úpravou)
Ja v svojom príspevku by som chcel len reagovať na pozmeňujúci návrh, ktorý som po dohode s pánom ministrom podal. Súčasný právny stav nie je asi vyhovujúci, nakoľko podľa uvedeného zákona pre neverejných poskytovateľoch sociálnych služieb, hlavne čo sa týka zariadení seniorov a zariadení opatrovateľskej služby nie všetky obce a mestá platia za túto službu. Hlavne menšie obce a mestá, ale nie je to pravidlom, za túto službu neplatia.
Čiže sú obce a mestá, ktoré platia a potom máme obce a mestá čo neplatia. Vzhľadom na to, že aplikačná prax poukazuje na problém neposkytovania finančných prostriedkov zo samospráv pobytovým sociálnym službám je tu návrh, aby na budúci rok, to znamená na rok 2022 za jedného klienta na mesiac za takúto pobytovú službu sa platilo 100 euro mesačne. To znamená, že ako keby sa precizuje zákon, kde by malo byť jasné, že za túto službu sa musí platiť a dokonca aj tá cifra na budúci rok, tá suma je presne určená.
Ako spomínal pán minister, ďalší rok sa vyhodnotí, v ktorom regióne koľko tieto pobytové služby budú stáť a na základe toho sa určí pre jednotlivé regióny vzorec, aby to bolo aj regionálne spravodlivé. Čiže tento pozmeňujúci návrh bude platiť na budúci rok.
Možno, možno upozorním, že všetky obce a mestá dostávajú podielové dane, okrem Košíc a Bratislavy, lebo tam majú ten koeficient troška vyšší alebo výrazne vyšší. Všetci, ostatné mestá a obce na Slovensku pre občanov, ktorí majú viac ako 62 rokov dostávajú ten príspevok relatívne v rovnakej výške. Tak preto sa vyhovárať niektorých obcí alebo miest, že nemajú na to zdroje a naopak, iní si na to zdroje nájdu, si myslím si, že je dosť nekorektné. A zároveň si myslím, že každý občan má právo si vybrať či chce ísť do súkromného zariadenia alebo či chce ísť do zariadenia, ktorý poskytuje nejaký verejný poskytovateľ, to je štát alebo samospráva. Má na to, samozrejme, rôzne dôvody a my čo žijeme ďaleko od Bratislavy, to vieme, že tie vzťahy častokrát nie sú dobré.
Takisto reagujem na to, že tieto spory, ktoré sú medzi samosprávou, ktorá neplatí za svojich klientov v týchto zariadeniach sociálnych služieb prerástli do právnych sporov. Je veľa súdov, ktoré sa tým zaoberajú a dokonca obracajú sa na ministerstvo, ale aj na nás, na Národnú radu, dokonca na náš výbor, ktorý aktuálne riešime jeden problém jednej obce, kde sú tri súdne spory na základe, na základe tohto problému. Takže som rád, že raz jasne bude dané ako to má správne platiť. Ďakujem. Ďakujem pekne za slovo, pán predsedajúci. Pán kolega, ja len sa chcem spýtať. Všetko čo ste rozprával, fajn. Rozumiem tomu, som v tejto problematike viac ako doma, len dôležité je si uvedomiť aký je obsah a rozsah poskytovania sociálnej služby v zariadení, ktoré je štátne a obsah a rozsah sociálnej služby v zariadení, ktoré je neštátne, buď je nejakou enočkou alebo je občianskym združením a bolo založené na základe podnetu buď samotných rodičov alebo nejakých priateľov alebo sympatizantov alebo podporovateľov danej sociálnej služby. Čiže v tomto je veľký rozdiel. Ja viem, chápem a úplne som s tým stotožnený, že každý jeden klient daného sociálneho zariadenia, potencionálny klient, chce ísť určite do lepšieho, nie do priemerného alebo do horšieho. To je úplne jasné a je to naozaj holý fakt. Len treba si uvedomiť, že tieto "súkromné" alebo neštátne domovy sociálnych služieb alebo denné stacionáre majú častokrát a veľakrát obmedzenú kapacitu na určitý počet osôb, či už je to určené metrážou daného zariadenia alebo počtu pracovníkov, ktorý umelo navýšiť nevieme. Nevieme nafúknuť budovu, neviem do budovy nafúknuť viacej pracovníkov, pretože nás jednoducho metre štvorcové, ktoré sú teraz určené v zákone nepustia. Čiže ja úplne tomu chápem, úplne sa stotožňujem s vašimi myšlienkami, ale trebalo by sa zamyslieť nad tým prečo štátne zariadenie, ktoré je nie je obmedzené ani kapacitou ľudských zdrojov, ani kapacitou priestorov nedokáže poskytnúť aspoň adekvátnu porovnateľnú službu ako zariadenie, ktoré je neštátne. Čiže všetko je to najmä o ľuďoch. A tá vaša poznámka o tom, že niektorí starostovia sa nesprávajú zodpovedne voči svojim občanom a neplatia za nich dané, dané príspevky týmto zariadeniam. Áno, s tým súhlasím, len by sa možno trebalo zaoberať či tá výška je dostatočná alebo by sme ju nevedeli znížiť, navýšiť podľa počtu a veľkosti obce. Ďakujem pekne.
24. 11. 2021 10:10:20 - 10:12:20 51. schôdza NR SR - 2.deň - A. dopoludnia Tlač 707 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Ledecký, Vladimír (SaS) - poslanec NR SR Vystúpenie v rozprave   (text neprešiel jazykovou úpravou)
Ja v svojom príspevku by som chcel len reagovať na pozmeňujúci návrh, ktorý som po dohode s pánom ministrom podal. Súčasný právny stav nie je asi vyhovujúci, nakoľko podľa uvedeného zákona pre neverejných poskytovateľoch sociálnych služieb, hlavne čo sa týka zariadení seniorov a zariadení opatrovateľskej služby nie všetky obce a mestá platia za túto službu. Hlavne menšie obce a mestá, ale nie je to pravidlom, za túto službu neplatia.
Čiže sú obce a mestá, ktoré platia a potom máme obce a mestá čo neplatia. Vzhľadom na to, že aplikačná prax poukazuje na problém neposkytovania finančných prostriedkov zo samospráv pobytovým sociálnym službám je tu návrh, aby na budúci rok, to znamená na rok 2022 za jedného klienta na mesiac za takúto pobytovú službu sa platilo 100 euro mesačne. To znamená, že ako keby sa precizuje zákon, kde by malo byť jasné, že za túto službu sa musí platiť a dokonca aj tá cifra na budúci rok, tá suma je presne určená.
Ako spomínal pán minister, ďalší rok sa vyhodnotí, v ktorom regióne koľko tieto pobytové služby budú stáť a na základe toho sa určí pre jednotlivé regióny vzorec, aby to bolo aj regionálne spravodlivé. Čiže tento pozmeňujúci návrh bude platiť na budúci rok.
Možno, možno upozorním, že všetky obce a mestá dostávajú podielové dane, okrem Košíc a Bratislavy, lebo tam majú ten koeficient troška vyšší alebo výrazne vyšší. Všetci, ostatné mestá a obce na Slovensku pre občanov, ktorí majú viac ako 62 rokov dostávajú ten príspevok relatívne v rovnakej výške. Tak preto sa vyhovárať niektorých obcí alebo miest, že nemajú na to zdroje a naopak, iní si na to zdroje nájdu, si myslím si, že je dosť nekorektné. A zároveň si myslím, že každý občan má právo si vybrať či chce ísť do súkromného zariadenia alebo či chce ísť do zariadenia, ktorý poskytuje nejaký verejný poskytovateľ, to je štát alebo samospráva. Má na to, samozrejme, rôzne dôvody a my čo žijeme ďaleko od Bratislavy, to vieme, že tie vzťahy častokrát nie sú dobré.
Takisto reagujem na to, že tieto spory, ktoré sú medzi samosprávou, ktorá neplatí za svojich klientov v týchto zariadeniach sociálnych služieb prerástli do právnych sporov. Je veľa súdov, ktoré sa tým zaoberajú a dokonca obracajú sa na ministerstvo, ale aj na nás, na Národnú radu, dokonca na náš výbor, ktorý aktuálne riešime jeden problém jednej obce, kde sú tri súdne spory na základe, na základe tohto problému. Takže som rád, že raz jasne bude dané ako to má správne platiť. Ďakujem. Ďakujem pekne za slovo, pán predsedajúci. Pán kolega, ja len sa chcem spýtať. Všetko čo ste rozprával, fajn. Rozumiem tomu, som v tejto problematike viac ako doma, len dôležité je si uvedomiť aký je obsah a rozsah poskytovania sociálnej služby v zariadení, ktoré je štátne a obsah a rozsah sociálnej služby v zariadení, ktoré je neštátne, buď je nejakou enočkou alebo je občianskym združením a bolo založené na základe podnetu buď samotných rodičov alebo nejakých priateľov alebo sympatizantov alebo podporovateľov danej sociálnej služby. Čiže v tomto je veľký rozdiel. Ja viem, chápem a úplne som s tým stotožnený, že každý jeden klient daného sociálneho zariadenia, potencionálny klient, chce ísť určite do lepšieho, nie do priemerného alebo do horšieho. To je úplne jasné a je to naozaj holý fakt. Len treba si uvedomiť, že tieto "súkromné" alebo neštátne domovy sociálnych služieb alebo denné stacionáre majú častokrát a veľakrát obmedzenú kapacitu na určitý počet osôb, či už je to určené metrážou daného zariadenia alebo počtu pracovníkov, ktorý umelo navýšiť nevieme. Nevieme nafúknuť budovu, neviem do budovy nafúknuť viacej pracovníkov, pretože nás jednoducho metre štvorcové, ktoré sú teraz určené v zákone nepustia. Čiže ja úplne tomu chápem, úplne sa stotožňujem s vašimi myšlienkami, ale trebalo by sa zamyslieť nad tým prečo štátne zariadenie, ktoré je nie je obmedzené ani kapacitou ľudských zdrojov, ani kapacitou priestorov nedokáže poskytnúť aspoň adekvátnu porovnateľnú službu ako zariadenie, ktoré je neštátne. Čiže všetko je to najmä o ľuďoch. A tá vaša poznámka o tom, že niektorí starostovia sa nesprávajú zodpovedne voči svojim občanom a neplatia za nich dané, dané príspevky týmto zariadeniam. Áno, s tým súhlasím, len by sa možno trebalo zaoberať či tá výška je dostatočná alebo by sme ju nevedeli znížiť, navýšiť podľa počtu a veľkosti obce. Ďakujem pekne.
24. 11. 2021 10:10:20 - 10:12:20 51. schôdza NR SR - 2.deň - A. dopoludnia Tlač 707 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Ledecký, Vladimír (SaS) - poslanec NR SR Vystúpenie v rozprave   (text neprešiel jazykovou úpravou)
Ja v svojom príspevku by som chcel len reagovať na pozmeňujúci návrh, ktorý som po dohode s pánom ministrom podal. Súčasný právny stav nie je asi vyhovujúci, nakoľko podľa uvedeného zákona pre neverejných poskytovateľoch sociálnych služieb, hlavne čo sa týka zariadení seniorov a zariadení opatrovateľskej služby nie všetky obce a mestá platia za túto službu. Hlavne menšie obce a mestá, ale nie je to pravidlom, za túto službu neplatia.
Čiže sú obce a mestá, ktoré platia a potom máme obce a mestá čo neplatia. Vzhľadom na to, že aplikačná prax poukazuje na problém neposkytovania finančných prostriedkov zo samospráv pobytovým sociálnym službám je tu návrh, aby na budúci rok, to znamená na rok 2022 za jedného klienta na mesiac za takúto pobytovú službu sa platilo 100 euro mesačne. To znamená, že ako keby sa precizuje zákon, kde by malo byť jasné, že za túto službu sa musí platiť a dokonca aj tá cifra na budúci rok, tá suma je presne určená.
Ako spomínal pán minister, ďalší rok sa vyhodnotí, v ktorom regióne koľko tieto pobytové služby budú stáť a na základe toho sa určí pre jednotlivé regióny vzorec, aby to bolo aj regionálne spravodlivé. Čiže tento pozmeňujúci návrh bude platiť na budúci rok.
Možno, možno upozorním, že všetky obce a mestá dostávajú podielové dane, okrem Košíc a Bratislavy, lebo tam majú ten koeficient troška vyšší alebo výrazne vyšší. Všetci, ostatné mestá a obce na Slovensku pre občanov, ktorí majú viac ako 62 rokov dostávajú ten príspevok relatívne v rovnakej výške. Tak preto sa vyhovárať niektorých obcí alebo miest, že nemajú na to zdroje a naopak, iní si na to zdroje nájdu, si myslím si, že je dosť nekorektné. A zároveň si myslím, že každý občan má právo si vybrať či chce ísť do súkromného zariadenia alebo či chce ísť do zariadenia, ktorý poskytuje nejaký verejný poskytovateľ, to je štát alebo samospráva. Má na to, samozrejme, rôzne dôvody a my čo žijeme ďaleko od Bratislavy, to vieme, že tie vzťahy častokrát nie sú dobré.
Takisto reagujem na to, že tieto spory, ktoré sú medzi samosprávou, ktorá neplatí za svojich klientov v týchto zariadeniach sociálnych služieb prerástli do právnych sporov. Je veľa súdov, ktoré sa tým zaoberajú a dokonca obracajú sa na ministerstvo, ale aj na nás, na Národnú radu, dokonca na náš výbor, ktorý aktuálne riešime jeden problém jednej obce, kde sú tri súdne spory na základe, na základe tohto problému. Takže som rád, že raz jasne bude dané ako to má správne platiť. Ďakujem. Ďakujem pekne za slovo, pán predsedajúci. Pán kolega, ja len sa chcem spýtať. Všetko čo ste rozprával, fajn. Rozumiem tomu, som v tejto problematike viac ako doma, len dôležité je si uvedomiť aký je obsah a rozsah poskytovania sociálnej služby v zariadení, ktoré je štátne a obsah a rozsah sociálnej služby v zariadení, ktoré je neštátne, buď je nejakou enočkou alebo je občianskym združením a bolo založené na základe podnetu buď samotných rodičov alebo nejakých priateľov alebo sympatizantov alebo podporovateľov danej sociálnej služby. Čiže v tomto je veľký rozdiel. Ja viem, chápem a úplne som s tým stotožnený, že každý jeden klient daného sociálneho zariadenia, potencionálny klient, chce ísť určite do lepšieho, nie do priemerného alebo do horšieho. To je úplne jasné a je to naozaj holý fakt. Len treba si uvedomiť, že tieto "súkromné" alebo neštátne domovy sociálnych služieb alebo denné stacionáre majú častokrát a veľakrát obmedzenú kapacitu na určitý počet osôb, či už je to určené metrážou daného zariadenia alebo počtu pracovníkov, ktorý umelo navýšiť nevieme. Nevieme nafúknuť budovu, neviem do budovy nafúknuť viacej pracovníkov, pretože nás jednoducho metre štvorcové, ktoré sú teraz určené v zákone nepustia. Čiže ja úplne tomu chápem, úplne sa stotožňujem s vašimi myšlienkami, ale trebalo by sa zamyslieť nad tým prečo štátne zariadenie, ktoré je nie je obmedzené ani kapacitou ľudských zdrojov, ani kapacitou priestorov nedokáže poskytnúť aspoň adekvátnu porovnateľnú službu ako zariadenie, ktoré je neštátne. Čiže všetko je to najmä o ľuďoch. A tá vaša poznámka o tom, že niektorí starostovia sa nesprávajú zodpovedne voči svojim občanom a neplatia za nich dané, dané príspevky týmto zariadeniam. Áno, s tým súhlasím, len by sa možno trebalo zaoberať či tá výška je dostatočná alebo by sme ju nevedeli znížiť, navýšiť podľa počtu a veľkosti obce. Ďakujem pekne.
24. 11. 2021 10:10:04 - 10:10:20 51. schôdza NR SR - 2.deň - A. dopoludnia Tlač 707 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Ledecký, Vladimír (SaS) - poslanec NR SR Vystúpenie v rozprave   (text neprešiel jazykovou úpravou)
... na základe tohto problému. Takže som rád, že raz jasne bude dané ako to má správne platiť. Ďakujem.
24. 11. 2021 10:06:28 - 10:10:14 51. schôdza NR SR - 2.deň - A. dopoludnia Tlač 707 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Ledecký, Vladimír (SaS) - poslanec NR SR Vystúpenie spoločného spravodajcu   (text neprešiel jazykovou úpravou)
Vážený pán predsedajúci, vážené pani poslankyne, vážení páni poslanci, dovoľte mi, predložiť spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 448/2008 Z. z. o sociálnych službách a o zmene a doplnení zákona č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní v znení neskorších predpisov, ktorým sa mení zákon č. 219/2014 Z. z. o sociálnej práci a o podmienkach na výkon niektorých odborných činností v oblasti sociálnych vecí a rodiny a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, tlač 707.
Národná rada Slovenskej republiky uznesením č. 994 z 19. októbra 2021 pridelila predmetný návrh zákona na prerokovanie: Ústavnoprávnemu výboru Národnej rady Slovenskej republiky a Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci. Určila zároveň Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci ako gestorský výbor a lehoty na prerokovanie návrhu zákona v druhom čítaní vo výboroch.
Predmetný návrh zákona, tlač 707, prerokovali a odporučili Národnej rade Slovenskej republiky schváliť oba určené výbory. Z uznesení výborov Národnej rady Slovenskej republiky pod bodom III tejto spoločnej správy vyplýva 9 pozmeňujúcich návrhov. Gestorský výbor odporúča návrh zákona schváliť v znení schválených pozmeňujúcich návrhov. Gestorský výbor odporúča hlasovať o návrhoch 1 až 9 v štvrtej časti tejto spoločnej správy spoločne so stanoviskom gestorského výboru schváliť.
Spoločná správa výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní návrhu zákona vo výboroch Národnej rady Slovenskej republiky v druhom čítaní bola schválená uznesením Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci
č. 151 z 23. novembra 2021. Týmto uznesením ma výbor zároveň poveril, aby som na schôdzi Národnej rady Slovenskej republiky pri rokovaní o predmetnom návrhu zákona informoval o výsledku rokovania výborov a predkladal návrhy v zmysle príslušných ustanovení zákona o rokovacom poriadku Národnej rady.
Pán predsedajúci, prosím vás, otvorte rozpravu a hlásim sa prvý do rozpravy. Ďakujem.
24. 11. 2021 10:03:30 - 10:06:06 51. schôdza NR SR - 2.deň - A. dopoludnia Tlač 707 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Ledecký, Vladimír (SaS) - poslanec NR SR Vystúpenie spoločného spravodajcu   (text neprešiel jazykovou úpravou)
Termín hlasovania je dnes o 11.00 hodine.
24. 11. 2021 9:40:13 - 9:42:23 51. schôdza NR SR - 2.deň - A. dopoludnia Tlač 703 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Ledecký, Vladimír (SaS) - poslanec NR SR Vystúpenie spoločného spravodajcu   (text neprešiel jazykovou úpravou)
Ďakujem pekne. Vážený pán predsedajúci, vážené pani poslankyne, vážení páni poslanci, dovoľte mi predložiť
===== Ďakujem pekne. Vážený pán predsedajúci, vážené pani poslankyne, vážení páni poslanci, dovoľte mi predložiť spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 447/2008 Z. z. o peňažných príspevkoch na kompenzáciu ťažkého zdravotného postihnutia a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa dopĺňa zákon č. 55/2017 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (tlač 703)
Národná rada Slovenskej republiky uznesením č. 993 z 19. októbra 2021 pridelila predmetný návrh zákona na prerokovanie týmto výborom:
Ústavnoprávnemu výboru Národnej rady Slovenskej republiky, Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet a Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci.
Určila zároveň Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci ako gestorský výbor a lehoty na prerokovanie návrhu zákona v druhom čítaní vo výboroch.
Vládny návrh zákona (tlač 703) prerokovali a odporučili Národnej rade Slovenskej republiky schváliť všetky určené výbory.
Z uznesení výborov Národnej rady Slovenskej republiky vyplýva 5 pozmeňujúcich návrhov.
Gestorský výbor odporúča návrh zákona v znení schválených pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhov schváliť.
Gestorský výbor odporúča hlasovať o návrhoch 1 až 5 v štvrtej časti tejto spoločnej správy spoločne so stanoviskom gestorského výboru schváliť.
Spoločná správa výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní návrhu zákona vo výboroch Národnej rady Slovenskej republiky v druhom čítaní bola schválená uznesením Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci č. 150 z 23. novembra 2021.
Pán predsedajúci, otvorte prosím rozpravu.
24. 11. 2021 9:40:13 - 9:42:23 51. schôdza NR SR - 2.deň - A. dopoludnia Tlač 703 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Ledecký, Vladimír (SaS) - poslanec NR SR Vystúpenie spoločného spravodajcu   (text neprešiel jazykovou úpravou)
Ďakujem pekne. Vážený pán predsedajúci, vážené pani poslankyne, vážení páni poslanci, dovoľte mi predložiť
===== Ďakujem pekne. Vážený pán predsedajúci, vážené pani poslankyne, vážení páni poslanci, dovoľte mi predložiť spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 447/2008 Z. z. o peňažných príspevkoch na kompenzáciu ťažkého zdravotného postihnutia a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa dopĺňa zákon č. 55/2017 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (tlač 703)
Národná rada Slovenskej republiky uznesením č. 993 z 19. októbra 2021 pridelila predmetný návrh zákona na prerokovanie týmto výborom:
Ústavnoprávnemu výboru Národnej rady Slovenskej republiky, Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet a Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci.
Určila zároveň Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci ako gestorský výbor a lehoty na prerokovanie návrhu zákona v druhom čítaní vo výboroch.
Vládny návrh zákona (tlač 703) prerokovali a odporučili Národnej rade Slovenskej republiky schváliť všetky určené výbory.
Z uznesení výborov Národnej rady Slovenskej republiky vyplýva 5 pozmeňujúcich návrhov.
Gestorský výbor odporúča návrh zákona v znení schválených pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhov schváliť.
Gestorský výbor odporúča hlasovať o návrhoch 1 až 5 v štvrtej časti tejto spoločnej správy spoločne so stanoviskom gestorského výboru schváliť.
Spoločná správa výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní návrhu zákona vo výboroch Národnej rady Slovenskej republiky v druhom čítaní bola schválená uznesením Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci č. 150 z 23. novembra 2021.
Pán predsedajúci, otvorte prosím rozpravu.
24. 11. 2021 9:40:13 - 9:42:23 51. schôdza NR SR - 2.deň - A. dopoludnia Tlač 703 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Ledecký, Vladimír (SaS) - poslanec NR SR Vystúpenie spoločného spravodajcu   (text neprešiel jazykovou úpravou)
Ďakujem pekne. Vážený pán predsedajúci, vážené pani poslankyne, vážení páni poslanci, dovoľte mi predložiť
===== Ďakujem pekne. Vážený pán predsedajúci, vážené pani poslankyne, vážení páni poslanci, dovoľte mi predložiť spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 447/2008 Z. z. o peňažných príspevkoch na kompenzáciu ťažkého zdravotného postihnutia a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa dopĺňa zákon č. 55/2017 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (tlač 703)
Národná rada Slovenskej republiky uznesením č. 993 z 19. októbra 2021 pridelila predmetný návrh zákona na prerokovanie týmto výborom:
Ústavnoprávnemu výboru Národnej rady Slovenskej republiky, Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet a Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci.
Určila zároveň Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci ako gestorský výbor a lehoty na prerokovanie návrhu zákona v druhom čítaní vo výboroch.
Vládny návrh zákona (tlač 703) prerokovali a odporučili Národnej rade Slovenskej republiky schváliť všetky určené výbory.
Z uznesení výborov Národnej rady Slovenskej republiky vyplýva 5 pozmeňujúcich návrhov.
Gestorský výbor odporúča návrh zákona v znení schválených pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhov schváliť.
Gestorský výbor odporúča hlasovať o návrhoch 1 až 5 v štvrtej časti tejto spoločnej správy spoločne so stanoviskom gestorského výboru schváliť.
Spoločná správa výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní návrhu zákona vo výboroch Národnej rady Slovenskej republiky v druhom čítaní bola schválená uznesením Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci č. 150 z 23. novembra 2021.
Pán predsedajúci, otvorte prosím rozpravu.
24. 11. 2021 9:40:13 - 9:42:23 51. schôdza NR SR - 2.deň - A. dopoludnia Tlač 703 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Ledecký, Vladimír (SaS) - poslanec NR SR Vystúpenie spoločného spravodajcu   (text neprešiel jazykovou úpravou)
Ďakujem pekne. Vážený pán predsedajúci, vážené pani poslankyne, vážení páni poslanci, dovoľte mi predložiť
===== Ďakujem pekne. Vážený pán predsedajúci, vážené pani poslankyne, vážení páni poslanci, dovoľte mi predložiť spoločnú správu výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 447/2008 Z. z. o peňažných príspevkoch na kompenzáciu ťažkého zdravotného postihnutia a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa dopĺňa zákon č. 55/2017 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (tlač 703)
Národná rada Slovenskej republiky uznesením č. 993 z 19. októbra 2021 pridelila predmetný návrh zákona na prerokovanie týmto výborom:
Ústavnoprávnemu výboru Národnej rady Slovenskej republiky, Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet a Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci.
Určila zároveň Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci ako gestorský výbor a lehoty na prerokovanie návrhu zákona v druhom čítaní vo výboroch.
Vládny návrh zákona (tlač 703) prerokovali a odporučili Národnej rade Slovenskej republiky schváliť všetky určené výbory.
Z uznesení výborov Národnej rady Slovenskej republiky vyplýva 5 pozmeňujúcich návrhov.
Gestorský výbor odporúča návrh zákona v znení schválených pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhov schváliť.
Gestorský výbor odporúča hlasovať o návrhoch 1 až 5 v štvrtej časti tejto spoločnej správy spoločne so stanoviskom gestorského výboru schváliť.
Spoločná správa výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní návrhu zákona vo výboroch Národnej rady Slovenskej republiky v druhom čítaní bola schválená uznesením Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci č. 150 z 23. novembra 2021.
Pán predsedajúci, otvorte prosím rozpravu.
26. 10. 2021 18:11:24 - 18:12:53 48. schôdza NR SR - 5.deň - B. popoludní Tlač 747 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Ledecký, Vladimír (SaS) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou  
Ďakujem. Častokrát tu počúvam, aké budú mať problémy mestá a obce, že nebudú mať na financovanie energií, keďže prevádzkujú aj materské školy a základné školy a iné, iné subjekty školskej samosprávy. Chcem povedať, že obce sú platené z podielových daní. Tie tvoria dane fyzických osôb. To znamená, že koľko, koľko daní zaplatíme ako zamestnanci, toľko sa rozdelí. Čiže je rozhodujúci, aký veľký balík to bude. A potom je rozhodujúci vzorec, podľa ktorého sa to bude rozdeľovať. To znamená, aký koeficient sa dá na školy a škôlky a pokiaľ sa to správne rozdelí, tak tých peňazí by malo byť dosť. A si je veľmi dôležité uvedomiť, lebo sa tu spomínalo, že sa bude vypínať verejné osvetlenie. A viete, keď je obec, ktorá má dvesto ľudí na trvalý pobyt prihlásených, z toho sto ľudí tam len žije, lebo tí ostatní kdesi vonku robia, a starosta je zaplatený na plný úväzok aj s pracovníčkou a väčšiu časť tých peňazí dá na platy, niekedy je to až 90 %, tak sa nečudujme, že tú elektriku musí vypnúť, lebo, lebo niekde tie peniaze musia ušetriť. Ale to už nie je problém ministerstva hospodárstva, ale to je problém toho, že reforma verejnej správy sa tu odkladá už dvadsať rokov. Ďakujem.
26. 10. 2021 17:54:02 - 17:56:01 48. schôdza NR SR - 5.deň - B. popoludní Tlač 747 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Ledecký, Vladimír (SaS) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou  
Pani poslankyňa, začali ste, že ľudia, obce, mestá, podniky devastujú ceny energie na budúci rok. Ja si myslím, že pána ministra trebalo dobre počúvať a nie je to tak celkom a tiež ste navrhli, že zníženie sadzby na DPH 5 percent. No je to výhoda pre tých bohatých, lebo tí bohatí samozrejme odoberajú a oveľa viacej energií ako tí chudobní, to znamená, že áno znížením na DPH na 5 percent pomôžeme tým bohatým viacej ako tým chudobným. Vy jednoducho chcete znižovať dane a potom druhou rukou sa pýtam, treba povedať, že kde je to DPH, ktoré sa nevyberie, kde bude chýbať. V zdravotníctve, školstve, spravodlivosti alebo kde. Lebo niekde bude chýbať. Treba si uvedomiť, že treba pomáhať tým, čo sú naozaj pod hranicou chudoby a na Slovensku v roku 2020 žilo 600 tisíc ľudí pod hranicou chudoby, ale to bolo o 23 tisíc menej ako rok predtým a v roku 2018 žilo 863 tisíc obyvateľov pod hranicou chudoby. To znamená, že aj tá chudoba sa nám znižuje, ale kto je najviac ohrozený? Najviac ohrození sú ...
===== na Slovensku v roku 2020 žilo 600-tis. ľudí pod hranicou chudoby. Ale to bolo o 23-tis. menej ako rok predtým a v roku 2018 žilo 863-tis. obyvateľov pod hranicou chudoby. To znamená, že aj tá chudoba sa nám znižuje. Ale kto je najviac ohrozený? Najviac ohrozený sú domácnosti z jedným dieťaťom alebo s viacerými deťmi, kde je jeden rodič. A to je tá cieľová skupina, ktorej treba pomáhať. Samozrejme hovoríte stále o senioroch, ale 20 % detí je ohrozených tam, kde z tej cieľovej skupiny, ktorú som spomínal a len 9,5 % seniorov sú ohrozených. Čiže keď chceme pomáhať, tak naozaj mali by sme pomáhať tým, čo to potrebujú, tým najchudobnejším. A netváriť sa, že znížime DPH a pomôžeme všetkým. No tu im znížime a na druhej strane zaplatia na niečom inom. Takže toto určite nie je dobré riešenie.
26. 10. 2021 17:54:02 - 17:56:01 48. schôdza NR SR - 5.deň - B. popoludní Tlač 747 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Ledecký, Vladimír (SaS) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou  
Pani poslankyňa, začali ste, že ľudia, obce, mestá, podniky devastujú ceny energie na budúci rok. Ja si myslím, že pána ministra trebalo dobre počúvať a nie je to tak celkom a tiež ste navrhli, že zníženie sadzby na DPH 5 percent. No je to výhoda pre tých bohatých, lebo tí bohatí samozrejme odoberajú a oveľa viacej energií ako tí chudobní, to znamená, že áno znížením na DPH na 5 percent pomôžeme tým bohatým viacej ako tým chudobným. Vy jednoducho chcete znižovať dane a potom druhou rukou sa pýtam, treba povedať, že kde je to DPH, ktoré sa nevyberie, kde bude chýbať. V zdravotníctve, školstve, spravodlivosti alebo kde. Lebo niekde bude chýbať. Treba si uvedomiť, že treba pomáhať tým, čo sú naozaj pod hranicou chudoby a na Slovensku v roku 2020 žilo 600 tisíc ľudí pod hranicou chudoby, ale to bolo o 23 tisíc menej ako rok predtým a v roku 2018 žilo 863 tisíc obyvateľov pod hranicou chudoby. To znamená, že aj tá chudoba sa nám znižuje, ale kto je najviac ohrozený? Najviac ohrození sú ...
===== na Slovensku v roku 2020 žilo 600-tis. ľudí pod hranicou chudoby. Ale to bolo o 23-tis. menej ako rok predtým a v roku 2018 žilo 863-tis. obyvateľov pod hranicou chudoby. To znamená, že aj tá chudoba sa nám znižuje. Ale kto je najviac ohrozený? Najviac ohrozený sú domácnosti z jedným dieťaťom alebo s viacerými deťmi, kde je jeden rodič. A to je tá cieľová skupina, ktorej treba pomáhať. Samozrejme hovoríte stále o senioroch, ale 20 % detí je ohrozených tam, kde z tej cieľovej skupiny, ktorú som spomínal a len 9,5 % seniorov sú ohrozených. Čiže keď chceme pomáhať, tak naozaj mali by sme pomáhať tým, čo to potrebujú, tým najchudobnejším. A netváriť sa, že znížime DPH a pomôžeme všetkým. No tu im znížime a na druhej strane zaplatia na niečom inom. Takže toto určite nie je dobré riešenie.
26. 10. 2021 17:54:02 - 17:56:01 48. schôdza NR SR - 5.deň - B. popoludní Tlač 747 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Ledecký, Vladimír (SaS) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou  
Pani poslankyňa, začali ste, že ľudia, obce, mestá, podniky devastujú ceny energie na budúci rok. Ja si myslím, že pána ministra trebalo dobre počúvať a nie je to tak celkom a tiež ste navrhli, že zníženie sadzby na DPH 5 percent. No je to výhoda pre tých bohatých, lebo tí bohatí samozrejme odoberajú a oveľa viacej energií ako tí chudobní, to znamená, že áno znížením na DPH na 5 percent pomôžeme tým bohatým viacej ako tým chudobným. Vy jednoducho chcete znižovať dane a potom druhou rukou sa pýtam, treba povedať, že kde je to DPH, ktoré sa nevyberie, kde bude chýbať. V zdravotníctve, školstve, spravodlivosti alebo kde. Lebo niekde bude chýbať. Treba si uvedomiť, že treba pomáhať tým, čo sú naozaj pod hranicou chudoby a na Slovensku v roku 2020 žilo 600 tisíc ľudí pod hranicou chudoby, ale to bolo o 23 tisíc menej ako rok predtým a v roku 2018 žilo 863 tisíc obyvateľov pod hranicou chudoby. To znamená, že aj tá chudoba sa nám znižuje, ale kto je najviac ohrozený? Najviac ohrození sú ...
===== na Slovensku v roku 2020 žilo 600-tis. ľudí pod hranicou chudoby. Ale to bolo o 23-tis. menej ako rok predtým a v roku 2018 žilo 863-tis. obyvateľov pod hranicou chudoby. To znamená, že aj tá chudoba sa nám znižuje. Ale kto je najviac ohrozený? Najviac ohrozený sú domácnosti z jedným dieťaťom alebo s viacerými deťmi, kde je jeden rodič. A to je tá cieľová skupina, ktorej treba pomáhať. Samozrejme hovoríte stále o senioroch, ale 20 % detí je ohrozených tam, kde z tej cieľovej skupiny, ktorú som spomínal a len 9,5 % seniorov sú ohrozených. Čiže keď chceme pomáhať, tak naozaj mali by sme pomáhať tým, čo to potrebujú, tým najchudobnejším. A netváriť sa, že znížime DPH a pomôžeme všetkým. No tu im znížime a na druhej strane zaplatia na niečom inom. Takže toto určite nie je dobré riešenie.

Deň v parlamente

<- ->