Vyhľadávanie v prepise rozpravy Vytlačiť stránku / Print page

Záznamy vystúpení sú evidované v rámci systému prepisu vystúpení do textovej podoby. Tieto texty sú k dispozícii až od 5. volebného obdobia a kvôli autorizácii sú k dispozícii vždy až nejaký čas po samotnom vystúpení.

Výsledok vyhľadávania v záznamoch rozpravy NR SR

 
21. 10. 2021 11:23:31 - 11:23:48 48. schôdza NR SR - 3.deň - A. dopoludnia Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Krúpa, Juraj (OĽANO) - poslanec NR SR Vystúpenie s procedurálnym návrhom   (text neprešiel jazykovou úpravou)
Ďakujem. Ja si dovolím upozorniť členov výboru pre obranu a bezpečnosť, že budú mať exkluzívnu jedinečnú možnosť sa zúčastniť výboru, kde budeme odvolávať úplne výnimočne člena našej vlády. Ďakujem veľmi pekne.
21. 10. 2021 10:16:03 - 10:17:57 48. schôdza NR SR - 3.deň - A. dopoludnia Tlač 722 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Krúpa, Juraj (OĽANO) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text neprešiel jazykovou úpravou)
Ďakujem. Samozrejme nič iné sme nemohli čakať od pána Blahu a ďalších, ktorí tu prišli s takýmto návrhom ako je klasické prekrúcanie dejín. Ja len, tak si pre trošku zájdeme teda do tej histórie. Vy tak glorifikujete Rusko a Sovietsky zväz ja by som tak navrhol, že ak navrhujete vy teda tento pamätný deň, tak ja by som navrhol napríklad taký deň 22. september 1848, teda 22. september ako Pamätní deň zrady ruských vojsk. Meruôsme roky keď bolo povstanie tak boli očakávania, že Rusi nám prídu pomôcť. Vykašľali sa na nás, nechali nás tak. To isté sa zopakovalo potom v 68, nehovoriac o Ribbentrop–Molotov, kde sa tak isto na nás vykašlali. A áno, kolega spomínal ten pakt a tú dohodu, ktorú sme mali s Ruskom vtedy alebo čo to už bolo, Sovietsky zväz Stalinov, čiže tých príkladov kedy nás Sovieti zradili, dokonca okupovali je obrovské množstvo. Ja len, vy tu ste tu spomínali, že ako sa vtedy ako dejiny menili a ako sa aj tie niektoré strany napríklad agrárna, točili doprava, tak vy ste toho absolútne mementom a príkladom. Vy ste sa totálne otočili úplne inde ako ste pôvodne išli do politiky. Vy už sa sami voláte, že národne-socialistická, či aká strana. Vy už si sami dávate nejaké tie prívlastky. Tak kto sa kam obracia, kto sa kam prikláňa. Vy sa prikláňate presne k tomu extrémizmu, chodíte, konšpirujete, búrite, vy šírite zlobu. Deformujete históriu. To ste vy, to ste vy. Ďakujem.
20. 10. 2021 15:51:27 - 15:53:27 48. schôdza NR SR - 2.deň - B. popoludní Tlač 709 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Krúpa, Juraj (OĽANO) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text neprešiel jazykovou úpravou)
Áno, ďakujem. Najprv k pánovi Kotlebovi. Zo zákona by sa tento policajný prezident nemal oboznamovať s utajovanými skutočnosťami. To sú utajované písomnosti a podobne. Čo znamená, že je značne limitujúce. Pokiaľ naozaj vyberieme nejakého kandidáta na funkciu policajného prezidenta, ktorý previerku nemá. Previerka na prísne tajné trvá zhruba 6 až 9 mesiacov, zhruba niekde v tomto rozmedzí. Tam sa ponecháva priestor, pretože často môže dochádzať aj k situáciám, kedy človek musí doplňovať nejaké ďalšie informácie a podobné záležitosti. Čiže tam sa ponecháva nejaký priestor. V tomto zmysle môže sa to skrátiť, ja neviem, ale môže sa to skrátiť možno o mesiac, o dva, ale či to urobí nejaký zásadný rozdiel v tomto nevidím.
Čo sa týka tých pripomienok, čo mi podali pán kolega Suja alebo pán kolega Mazurek. Áno, má pravdu. Týka sa to samozrejme aj policajného prezidenta alebo bývalého prezidenta Kovaříka a detto. Je to tá istá situácia, kedy bola s inými predošlými, keby sa ten nerozhodol odstúpiť a predstaviť, že by došlo k nejakým komplikáciám v rámci výboru pre obranu a bezpečnosť, že by nebol odvolaný, tak dodnes by v podstate mal právo pôsobiť ako policajný prezident, pretože by nebol odvolateľný. Minister by s ním nič nemohol urobiť. Práve preto je táto novela tu. A ono, čo sa týka tej kritiky toho, že tam treba uvedomiť si jednu vec, že opozícia vtedajšia, hlavne čo týka OĽANO kritizovala, samozrejme, ten výber. Ale hľadali iné možnosti ako je tento výber, ktorý sme tu mali aj v minulosti. Išlo o to, že sa v podstate ukázalo, že aj touto voľbou sa koľkokrát nedá ani zabrániť tomu, že človek, ktorý môže mať niečo narováši, ľudovo povedané, alebo môže, mohol spáchať nejaký trestný čin, že tým výberom v rámci alebo tým híringom a v rámci výboru pre obranu a bezpečnosť sa takému niečomu nemusí podariť zabrániť a môže dôjsť aj k takýmto zásadným chybám.
20. 10. 2021 15:40:19 - 15:43:52 48. schôdza NR SR - 2.deň - B. popoludní Tlač 709 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Krúpa, Juraj (OĽANO) - poslanec NR SR Vystúpenie v rozprave   (text neprešiel jazykovou úpravou)
Ďakujem veľmi pekne pán predsedajúci.
=====
20. 10. 2021 11:05:37 - 11:05:48 48. schôdza NR SR - 2.deň - A. dopoludnia Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Krúpa, Juraj (OĽANO) - poslanec NR SR Vystúpenie s procedurálnym návrhom   (text neprešiel jazykovou úpravou)
Áno, ďakujem pán predseda. Len si dovolím upozorniť, že tu máme opäť a znova poslancov kolegov, ktorí nenosia rúška. Ja vás poprosím, aby ste ich napomenuli.
Ďakujem veľmi pekne.
19. 10. 2021 13:31:17 - 13:32:20 48. schôdza NR SR - 1.deň - B. popoludní Tlač 643 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Krúpa, Juraj (OĽANO) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text neprešiel jazykovou úpravou)
Ďakujem veľmi pekne. Ako sme si tu už zvykli za tie za ten čas, čo tu Kotlebovci sedia. Zase to bolo splietanie, odbáčanie od témy, kombinovanie nekombinovateľného,. Máme tu zákon ohľadne povyšovania a z tohto sme skočili k očkovaniu. Vy ste monotematickí, vy nemáte už inú tému, ste zúfalí, vy si myslíte, že nejaký Movir nejaký senzor tu bude nejakým spôsobom detekovať a selektovať očkovaných a neočkovaných. Vy ste tu najprv strašili čipovaním, že ste sa to dočítali v Evanjeliu podľa Jána čipovanie hej, a ja teraz sa pýtam tie senzory tie ste sa, v ktorom Evanjeliu dočítali podľa Mariána. Chodíte tu, špiníte, bludy rozprávate, strašíte ľudí len hovadiny. Už prosím vás, aspoň trocha rozumu do tej hlavy dostaňte. Ďakujem. (Potlesk.)
23. 9. 2021 17:07:57 - 17:08:15 40. schôdza NR SR - 5.deň - B. popoludní Tlač 575 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Krúpa, Juraj (OĽANO) - poslanec NR SR Vystúpenie s procedurálnym návrhom  
Ja len si dovolím informovať, že zvolám výbor, branobezpečnostný výbor hneď po hlasovaní, kde budeme hlasovať o uznesení ohľadne mimoriadnej schôdze o odvolávaní ministra Mikulca. Ďakujem.
23. 9. 2021 16:28:05 - 16:29:39 40. schôdza NR SR - 5.deň - B. popoludní Tlač 575 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Krúpa, Juraj (OĽANO) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou  
Ďakujem. Očista spoločnosti nie je beh na krátku trať, bude to trvať dlho. Títo páni to vedia. A vedia, že to bude dlhý boj a budú ho bojovať, budú ho bojovať úpenlivo zo všetkých síl, pretože vedia, že majú problém. Ten problém nie je Roman Mikulec, ten problém je to, čo robil tých dvanásť rokov. S týmto musia žiť, s týmto budú musieť aj zakapať. A to ich bohužiaľ čaká, je mi to ľúto. Každý, každý si je strojcom vlastného osudu. Vy ste si vybrali túto cestu, cestu korupcie, budovania vlastných vašich ľudí. Systém, ktorý krivil spravodlivosť, zničil systém polície, ktorá je v klanovom rozložení a dávať to dokopy trvá strašne dlho. Všetko toto čo ste rozložili, zneužívate teraz v boji, ktorý sa snažíme a to je náprava tejto spoločnosti. Ste oportunizmus, ktorý u vás je a tá bezbrehá pýcha je odporná, hanbite sa.
16. 9. 2021 14:03:28 - 14:05:04 40. schôdza NR SR - 1.deň - B. popoludní Tlač 644 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Krúpa, Juraj (OĽANO) - poslanec NR SR Vystúpenie v rozprave   (text neprešiel jazykovou úpravou)
Ďakujem veľmi pekne. Vážený pán predsedajúci, dovoľte, aby som ako spravodajca vystúpil a predniesol túto správu spravodajcu o výsledku prerokovania tohto návrhu vo výboroch. Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť ako gestorský výbor k návrhu na dočasné rozšírenie zapojenia Slovenskej republiky do vojenskej operácie EUNAVFOR MED IRINI podáva Národnej rade Slovenskej republiky túto správu.
Predseda Národnej rady Slovenskej republiky svojim rozhodnutím č. 670 z 31. augusta 2021 pridelil návrh na dočasné rozšírenie zapojenia Slovenskej republiky do vojenskej operácie EUNAVFOR MED IRINI na prerokovanie: Zahraničnému výboru Národnej rady Slovenskej republiky a Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť. Zahraničný výbor Národnej rady Slovenskej republiky o predmetnom návrhu nehlasoval, pretože podľa § 52 ods. 2 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov nebol uznášaniaschopný.
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť návrh na dočasné rozšírenie zapojenia Slovenskej republiky do vojenskej operácie EUNAVFOR MED IRINI prerokoval a hlasovaním odporučil Národnej rade Slovenskej republiky na základe článku 86 písm. l) Ústavy Slovenskej republiky vysloviť súhlas s dočasným rozšírením zapojenia Slovenskej republiky do vojenskej operácie EUNAVFOR MED IRINI. Prílohou tejto správy je návrh na uznesenie Národnej rady Slovenskej republiky.
Ďakujem. Pán predsedajúci, skončil som, otvorte, prosím rozpravu.
24. 7. 2021 17:18:52 - 17:19:19 35. schôdza NR SR - 2.deň - B. popoludní 2 Tlač 614 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Krúpa, Juraj (OĽANO) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou  
Keď tu Čepček povie, že moje telo, moja voľba ja som si myslel, že sa od smiechu prepadne niekde tu zo stoličky, pretože moje telo, moja voľba platí asi len pre neho a keď už sa tu bavíme o ženách aj ich tele a ich voľbe, tak tam to neplatí. Ale pri celom tom prejave ma napadol Švejk, ktorý hovorieval "blbí lidi, taky lidi". Ďakujem.
24. 7. 2021 12:44:36 - 12:45:10 35. schôdza NR SR - 2.deň - A. dopoludnia Tlač 614 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Krúpa, Juraj (OĽANO) - poslanec NR SR Vystúpenie s procedurálnym návrhom   (text neprešiel jazykovou úpravou)
178.
Áno, ďakujem. Vážení kolegovia, dovolím si vás informovať, že výbor pre obranu a bezpečnosť k nadchádzajúcej schôdzi k odvolávaniu ministra Mikulca sa uskutoční dnes o 13.45. Ospravedlňujem sa, že informujem až teraz, ale bolo potrebné si najprv prezistiť situáciu s inými výbormi, či sa to dovtedy stihne, alebo či to bude až po rokovaní tejto schôdze. Čiže rokovanie sa uskutoční 13.45 v miestnosti č. 34. Ďakujem veľmi pekne.
24. 7. 2021 10:20:49 - 10:22:35 35. schôdza NR SR - 2.deň - A. dopoludnia Tlač 614 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Krúpa, Juraj (OĽANO) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text neprešiel jazykovou úpravou)
50.
Ďakujem. Pán poslanec Kotleba, môžem sa opýtať, akú značku to máte na sebe? To je podprsenka, to bude Wonderbra alebo Victoria´s Secret? Nejak tak to vyzerá, aspoň tak mi to príde, keď ste teraz vystupovali, tak som nevedel identifikovať, ktorá to je značka. Možno nám to nejak vysvetlíte alebo oboznámite nás s tým.
Ešte jedna vecička. Viete, celá tá vaša sféra, tuto čo ste, vyslovene môžem povedať s úplným kľudom a prehľadom, že vaším duševným športom je deštrukcia. Vy ste vyslovene ľudia, ktorí na rovinu, vy nemáte rozhľad ani vedeckú vytríbenosť a ste vyslovene zakaždým podrobený takým tým okamžitým dojmom, ktoré prídu, a tým pádom vlastne nie ste schopný reálne vnímať tú slovenskú realitu, ktorá tu je a čo by si vyžadovala, ale vyslovene vychádzate z takého vášho fantasticko-idealistického stanoviska popierať všetko, čo sa na tom vedeckom poli vytvorilo, stávajúc sa do pozície akože zástancov Slovenska. No, slovenskej veci len škodí. Viete, najväčšie nešťastie ľudí, ako ste vy, je polovzdelanosť a to, že dokážete len pohŕdať a rúcať. Lenže na malé veci nie je vôľa a na veľké niet darov. Takže už je čas, aby sa konečne Najvyšší súd nad vami zamyslel, že kde to niekde väzí.
1. 7. 2021 11:45:43 - 11:47:37 32. schôdza NR SR - 9.deň - A. dopoludnia Tlač 600 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Krúpa, Juraj (OĽANO) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou  
Ďakujem. Po tomto všetkom, čo sme si tu vypočuli, je mi smutno, tak som si spomenul na našich národných buditeľov, ktorí svoj život zasvätili naozaj budovaniu tohto národa, jeho osvete. Väčšina z nich študovala v zahraničí, ovládala niekoľko rečí a tie vedomosti, ktoré tam nadobudli, sa snažila doniesť späť na Slovensko. Čomu ale museli čeliť, nebola len maďarská nadvláda, bola to aj konzervatívno-klérokonzervatívna spoločnosť plná zadubenosti, ktorá odmietala všetko nové. A odvtedy sa na Slovensku absolútne traduje a má to svoju už históriu, je to teda náš kríž, je to spiatočníctvo, dušpastierstvo, povery a pokrytectvo. To vaše pokrytectvo je v tom, že vy síce hovoríte, že očkovanie by malo byť dobrovoľné, ale robíte všetko pre to, aby sa ľudia neočkovali. Hovoríte, konáte, strašíte, v tom je to smutné. Čo sa týka dušpastierstva, tak to vieme veľmi dobre, čo to je a u nás je to aj vo vašom poňatí, že vy ste tí, ktorí hovoria pravdu, nikto iný nemôže hovoriť niečo iné, proste vy ste jediní, ktorí ste držiteľmi tých správnych informácií a pravda je, keď ich nemáte o nič opreté, o žiadnu vedu. A na základe toho sa snažíte ľudí ovplyvňovať, aby jednoducho nasledovali len vás, aby nerozmýšľali slobodne a v tom sa proste premieta to vaše spiatočníctvo, je to vlastne, že neveriť, odmietať vedu, nové názory a podobné. Jednoducho udržiavať ten národ v strachu a v zadubenosti, pretože len zadubený národ sa ľahko ovláda a toto je váš cieľ a presne takí ste. Ďakujem. (Potlesk.)
29. 6. 2021 17:16:07 - 17:16:50 32. schôdza NR SR - 7.deň - B. popoludní Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Krúpa, Juraj (OĽANO) - poslanec NR SR Vystúpenie s procedurálnym návrhom   (text neprešiel jazykovou úpravou)
98.
Ďakujem veľmi pekne. V mene štyroch poslaneckých klubov podávam procedurálny návrh podľa § 24 ods. 5 zákona o rokovacom poriadku na vypustenie bodu 7 schváleného programu 32. schôdze, hlasovanie o tlači 547 v prvom čítaní, vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 190/2003 Z. z. o strelných zbraniach a strelive a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony, tak aby sa hlasovanie o tejto tlači v prvom čítaní uskutočnilo na schôdzi Národnej rady so začiatkom 16. septembra 2021. Ďakujem.
29. 6. 2021 14:33:41 - 14:35:42 32. schôdza NR SR - 7.deň - B. popoludní Tlač 588 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Krúpa, Juraj (OĽANO) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text neprešiel jazykovou úpravou)
22.
Ďakujem veľmi pekne. V prvom rade by som chcel povedať, že návrh, ktorý predložil pán poslanec Valášek, vnímam ako pozitívny, zaujímavý, určite inšpiratívny. Ja osobne som zástancom týchto verejných vypočúvaní, pretože nielen my politici, ktorí tu rozhodujeme, či už tu v pléne, alebo v kuloároch, máme nárok niečo vedieť o týchto ľuďoch, ale takisto aj verejnosť a má nárok si o nich urobiť aj nejakú, nejaký názor. Predstavte si, že by bolo vypočúvanie predošlého riaditeľa Slovenskej informačnej služby, ktorého nominoval pán Danko. Videli sme jeden jeho výstup za štyri roky, kde sa excelentne prezentoval. Myslím si, že keby toto verejnosť videla, kde verejnosti vysvetľoval, že Nemci sú dobrí, lebo majú dobré autá, tak by asi boli zhrození.
Samozrejme, je to ale otázka aj na takú širšiu diskusiu, pretože sú rôzne voľby, v rôznych krajinách sú rôzne voľby alebo teda riaditeľov spravodajských služieb. Tuto je ešte jedna taká otázočka, ktorú by som chcel aj položiť teda predkladateľovi. On síce spomínal a má pravdu, že riaditeľ Slovenskej informačnej služby je verejná osoba, viac-menej Čiže dáva to logiku, len predsa len, keď budeme robiť vypočúvanie, ide o to, že sa môžu hlásiť na túto pozíciu aj ľudia, ktorí sú priamo v štruktúrach spravodajských služieb a tým, že by sa oni vlastne prezentovali na verejnosti, v podstate by sa dekonšpirovali, čo by im vlastne zlikvidovalo už ďalšiu kariéru v tejto oblasti. A myslím si, že tuto je taká, taká drobnosť, nad ktorou by sme sa mali zamyslieť, že ako v tejto veci ďalej postupovať, lebo hovorím, som zástanca vypočúvania, len treba si toto ujasniť, lebo títo ľudia potom by tam vlastne mali problém sa hlásiť do týchto pozícií, lebo by vedeli, keby ich nevybrali, jednoducho majú problém a kariérne skončili.
Ďakujem.
29. 6. 2021 14:26:21 - 14:27:48 32. schôdza NR SR - 7.deň - B. popoludní Tlač 588 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Krúpa, Juraj (OĽANO) - poslanec NR SR Vystúpenie spoločného spravodajcu   (text neprešiel jazykovou úpravou)
18.
Ďakujem, vážený pán predsedajúci. Kolegyne, kolegovia, v súlade so zákonom o rokovacom poriadku som bol určený za spravodajcu k uvedenému návrhu zákona. Predkladám informáciu k predloženému návrhu zákona.
Návrh zákona, návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Súčasťou predloženého návrhu je aj stanovisko ministra financií, Ministerstva financií Slovenskej republiky. Zo znenia uvedeného návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokovali Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky, Osobitný kontrolný výbor Národnej rady Slovenskej republiky na kontrolu činnosti Slovenskej informačnej služby a Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre obranu a bezpečnosť. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady pre obranu a bezpečnosť. Odporúčam, aby predmetný návrh zákona výbory prerokovali do 13. septembra 2021 a v gestorskom výbore do 14. septembra 2021 od prerokovania návrhu zákona v Národnej rade SR v prvom čítaní.
Prosím, pán predsedajúci, otvorte rozpravu.
29. 6. 2021 9:05:24 - 9:30:38 32. schôdza NR SR - 7.deň - A. dopoludnia Tlač 441 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Krúpa, Juraj (OĽANO) - poslanec NR SR Vystúpenie v rozprave   (text neprešiel jazykovou úpravou)
2.
Ďakujem veľmi pekne, pán predsedajúci. Vzhľadom na to, že počas písomnej rozpravy, kde som čítal pozmeňujúci návrh, ktorý bol predložený správne, ale nebol prečítaný správne, teraz som nútený tento pozmeňujúci návrh prečítať znova. Čo ma mrzí, ospravedlňujem sa za to. Ak dovolíte, tak by som ho teda prečítal znova. (Prerušenie vystúpenia predsedajúcim.)

Blanár, Juraj, podpredseda NR SR
Nech sa páči, pán poslanec.

Krúpa, Juraj, poslanec NR SR
Čiže vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 69/2018 Z. z. o kybernetickej bezpečnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony, sa mení a dopĺňa takto:
Bod 1. V čl. I bod 12 znie:
"12. V § 5 sa odsek 1 dopĺňa písmenami y až af, ktoré znejú:
y) Je vnútroštátnym orgánom pre certifikáciu kybernetickej bezpečnosti a orgánom posudzovania zhody podľa osobitného predpisu,10aa
z) plní úlohy kompetenčného a odvetvového centra podľa osobitného predpisu, 10ab,
aa) odníma certifikát kybernetickej bezpečnosti,
ab) v rámci systému certifikácie kybernetickej bezpečnosti vydáva bezpečnostné štandardy, certifikačné schémy a postupy,
ac) plní úlohy ústredného orgánu podľa prílohy č. 1,
ad) vedie a zverejňuje na svojom webovom sídle zoznam orgánov posudzovania zhody v systéme certifikácie kybernetickej bezpečnosti, zoznam certifikačných orgánov, audítorov kybernetickej bezpečnosti a zoznam právnických osôb, prostredníctvom ktorých je možné realizovať audity kybernetickej bezpečnosti,
ae) posudzuje bezpečnostné riziká dodávateľa na výkon činností, ktoré priamo súvisia s prevádzkou sietí a informačných systémov pre prevádzkovateľa základnej služby (ďalej len "tretia strana") pre kybernetickú bezpečnosť Slovenskej republiky a správu o tomto posúdení predkladá Bezpečnostnej rade Slovenskej republiky,
af) predkladá príslušnému Osobitnému kontrolnému výboru Národnej rady Slovenskej republiky každoročne správu o dodržiavaní noriem týkajúcich sa ochrany telekomunikačného tajomstva a osobných údajov občanov Slovenskej republiky."
Poznámky pod čiarou k odkazom 10aa a 10ab znejú:
"10aa) Čl. 58 a 60 ods. 2 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2019/881 o agentúre ENISA (Agentúra Európskej únie pre kybernetickú bezpečnosť) a o certifikácii kybernetickej bezpečnosti informačných a komunikačných technológií a o zrušení nariadenia (EÚ) č. 256/2013 (akt o kybernetickej bezpečnosti) (Ú. v. EÚ L 151, 7. 6. 2019).
10ab) Čl. 7 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2021/887, ktorým sa zriaďuje Európske centrum priemyselných, technologických a výskumných kompetencií v oblasti kybernetickej bezpečnosti a sieť národných koordinačných centier (Ú. v. EÚ L 202, 8. 6. 2021)."."
2. V čl. I bod 13, § 5a odseky 4 až 6 znejú:
(4) Úrad odníme európske certifikáty kybernetickej bezpečnosti, ktoré vydal alebo európske certifikáty kybernetickej bezpečnosti vydané podľa čl. 56 ods. 6 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2019/881 o agentúre ENISA (Agentúra Európskej únie pre kybernetickú bezpečnosť) a o certifikácii kybernetickej bezpečnosti informačných a komunikačných technológií a o zrušení nariadenia (EÚ) č. 526/2013 (akt o kybernetickej bezpečnosti) (ďalej len „nariadenie (EÚ) 2019/881") orgánmi posudzovania zhody, ktoré nie sú v súlade s nariadením (EÚ) 2019/881 alebo s európskym systémom certifikácie kybernetickej bezpečnosti.
(5) Úrad môže odňať vydaný európsky certifikát kybernetickej bezpečnosti aj držiteľovi certifikátu, ak tento
a) poruší povinnosť podľa čl. 56 ods. 8 nariadenia (EÚ) 2019/881,
b) neumožní úradu získať prístup do priestorov podľa čl. 58 ods. 8 písm. d) nariadenia (EÚ) 2019/881,
c) akýmkoľvek spôsobom znemožní vykonávať oprávnenie podľa čl. 58 ods. 8 písm. b) nariadenia (EÚ) 2019/881.
(6) Na účely tohto zákona sa rozumie
a) produktom produkt IKT podľa čl. 2 ods. 12 nariadenia (EÚ) 2019/881,
b) službou služba IKT podľa čl. 2 ods. 13 nariadenia (EÚ) 2019/881,
c) procesom proces IKT podľa čl. 2 ods. 14 nariadenia (EÚ) 2019/881."."
Poznámky pod čiarou 10h) až 10o) sa vypúšťajú.
V súvislosti s touto zmenou sa v čl. I bode 13 primerane upraví úvodná veta k poznámkam pod čiarou.
3. V čl. I sa za bod 14 vkladá nový bod 15, ktorý znie:
"15. V § 8 ods. 5 sa vkladá nové písmeno f), ktoré znie:
"f) Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb,".
Doterajšie písmeno f) sa označuje ako písmeno g)."
Nasledujúce novelizačné body sa primerane prečíslujú.
4. V čl. I bod 20, § 10a odsek 1 znie:
"(1) Orgán verejnej moci, prevádzkovateľ základnej služby a právnická osoba v sektore podľa prílohy č. 1 sú povinní poskytnúť úradu na plnenie jeho úloh pri riešení kybernetického bezpečnostného incidentu podľa tohto zákona požadovanú súčinnosť a informácie získané z vlastnej činnosti dôležité na zabezpečenie kybernetickej bezpečnosti a riešenie kybernetického bezpečnostného incidentu; informácie sa poskytujú len za podmienky, že sú nevyhnutné pre riešenie kybernetického bezpečnostného incidentu a ich poskytnutím nedôjde k ohrozeniu plnenia konkrétnej úlohy podľa osobitného predpisu (poznámka pod čiaru 13a) alebo spravodajskej služby podľa osobitného predpisu (poznámka pod čiarou 13) alebo k odhaleniu jej zdrojov, prostriedkov, totožnosti osôb, ktoré konajú v jej prospech, alebo k ohrozeniu medzinárodnej spravodajskej spolupráce."
5. V čl. I bod 33 znie:
"33. V § 20 sa za ods. 4 vkladá nový ods. 5, ktorý znie:
"(5) Bezpečnostné opatrenia sa prijímajú a realizujú na základe analýzy rizík kybernetickej bezpečnosti, ktorá určuje pravdepodobnosť vzniku škodlivej udalosti. Súčasťou analýzy rizík je aj analýza politického rizika tretej strany, pričom politické riziko sa posudzuje najmä vzhľadom na
a) plnenie záväzkov z medzinárodných zmlúv, ktorými je Slovenská republika viazaná, a na jej členstvo v medzinárodných organizáciách,
b) možnosť ovplyvňovania a zasahovania do činnosti tretej strany štátom, ktorý nie je členským štátom Európskej únie a Organizácie Severoatlantickej zmluvy (ďalej len "cudzí štát"),
c) analýzu vlastníckej štruktúry a riadiacej štruktúry tretej strany vrátane vlastníckeho podielu cudzieho štátu a priamych zahraničných investícií do tretej strany,
d) analýzu právnych predpisov a medzinárodných záväzkov cudzieho štátu v oblasti ochrany základných ľudských práv a slobôd, kybernetickej bezpečnosti, boja proti počítačovej kriminalite, ochrany osobných údajov a ochrany informácií,
e) informácie špecifické pre cudzí štát a informácie spravodajskej služby o možných hrozbách pre záujmy Slovenskej republiky."
Politické riziká schvaľuje vláda Slovenskej republiky na základe stanoviska úradu. Stanovisko úradu sa predkladá Bezpečnostnej rade Slovenskej republiky. Politické riziká úrad zverejňuje v jednotnom informačnom systéme kybernetickej bezpečnosti. Úrad v analýze politického rizika zohľadní vyjadrenie Ministerstva zahraničných vecí a európskych záležitostí Slovenskej republiky, Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky, Ministerstva vnútra Slovenskej republiky, Slovenskej informačnej služby a Ministerstva obrany Slovenskej republiky z oblasti ich pôsobnosti.
Doterajší odsek 5 sa označuje ako odsek 6.
6. V čl. I bod 37 znie:
"37. Za § 24 vkladá § 24a, ktorý vrátane nadpisu znie:
"§ 24a
Automatizované poskytovanie informácií
(1) Ak je to vzhľadom na povahu alebo dôležitosť základnej služby potrebné a nedôjde k uzatvoreniu zmluvy podľa § 24 ods. 6, úrad môže rozhodnutím uložiť prevádzkovateľovi základnej služby povinnosť automatizovaným spôsobom vyhodnocovať výskyt kybernetického bezpečnostného incidentu a nahlasovať kybernetický bezpečnostný incident. Na tento účel zverejňuje úrad výstrahy, varovania a ďalšie informácie v jednotnom informačnom systéme kybernetickej bezpečnosti. Náklady spojené s technickým zabezpečením vyhodnocovania a nahlasovania kybernetického bezpečnostného incidentu znáša úrad.
(2) Povinnosť podľa ods. 1 nie je možné uložiť, ak ide o siete a informačné systémy, ktoré sa týkajú zabezpečenia obrany alebo bezpečnosti Slovenskej republiky.
(3) Úrad rozhodnutím podľa ods. 1 určí prevádzkovateľa základnej služby, ktorého sa povinnosť týka, spôsob poskytovania a rozsah informácií, ktoré sa týkajú automatizovaného spôsobu vyhodnocovania výskytu kybernetického bezpečnostného incidentu a nahlasovania kybernetického bezpečnostného incidentu a trvanie tejto povinnosti. Rozhodnutie sa môže týkať len takých informácií, ktoré sú nevyhnutné pre zabezpečenie kybernetickej bezpečnosti a riešenie kybernetického bezpečnostného incidentu, ak tento účel nemožno dosiahnuť inak.
(4) Obsah komunikácie a prenášaných správ a ochrana súkromia podľa osobitného predpisu (poznámku pod čiarou 28a) plnením povinností podľa odseku 1 nie sú dotknuté."
Poznámka pod čiarou k odkazu 28a znie:
"28a Zákon č. 166/2003 Z. z. o ochrane súkromia pred neoprávneným použitím informačno-technických prostriedkov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o ochrane pred odpočúvaním) v znení neskorších predpisov."."
7. V čl. I, bod 38 znie:
"38. Za § 27 sa vkladá § 27a, ktorý vrátane nadpisu znie:
"§ 27a
Obmedzenie používania produktu, procesu, služby alebo tretej strany
(1) Úrad môže rozhodnutím zakázať alebo obmedziť používanie konkrétneho produktu, procesu, služby alebo tretej strany na poskytovanie základnej služby, ak zistí, že takéto používanie
a) neumožňuje alebo zásadným spôsobom sťažuje udržanie kybernetickej bezpečnosti, a tým ohrozuje život alebo zdravie osôb, hospodárske fungovanie štátu, verejný poriadok, bezpečnosť alebo majetok osôb, alebo
b) ohrozuje bezpečnostné záujmy Slovenskej republiky.
(2) Konanie podľa ods. 1 úrad začne z vlastného podnetu alebo na základe odôvodneného podnetu iného orgánu verejnej moci Slovenskej republiky. Oznámenie o začatí konania úrad zverejní najmenej na 30 dní v jednotnom informačnom systéme kybernetickej bezpečnosti a na svojom webovom sídle a počas tejto doby nemôže vydať rozhodnutie.
(3) Úrad pred vydaním rozhodnutia podľa ods. 1 vždy vykoná vo vzťahu k produktu, procesu, službe alebo k tretej strane analýzu rizík podľa § 20 ods. 5 na základe vyjadrenia Ministerstva zahraničných vecí a európskych záležitostí Slovenskej republiky, Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky, Ministerstva vnútra Slovenskej republiky, Slovenskej informačnej služby a Ministerstva obrany Slovenskej republiky z oblasti ich pôsobnosti. Návrh rozhodnutia predkladá Bezpečnostnej rade Slovenskej republiky a vláde Slovenskej republiky. Od stanoviska vlády Slovenskej republiky sa úrad nemôže odchýliť.
(4) Úrad vydá rozhodnutie podľa ods. 1 iba v prípade, ak prevádzkovateľ základnej služby alebo tretia strana nedostatky podľa ods. 1 neodstráni v primeranej lehote určenej úradom.
(5) Prevádzkovateľ základnej služby je povinný zdržať sa používania konkrétneho produktu, procesu, služby alebo tretej strany uvedenej v rozhodnutí podľa ods. 1 na poskytovanie základnej služby alebo ich používanie obmedziť.
(6) Rozhodnutie podľa ods. 1 sa vyhlási zverejnením v Zbierke zákonov Slovenskej republiky (poznámka pod čiarou 28b) a účinky nadobúda dňom vyhlásenia. Ak je vyhlásené rozhodnutie podľa ods. 1 zmenené alebo zrušené, na právny akt, ktorým sa rozhodnutie podľa ods. 1 zmenilo alebo zrušilo, sa prvá veta použije rovnako.
(7) Ak úrad rozhodnutím podľa ods. 1 zakáže alebo obmedzí používanie konkrétneho produktu, procesu, služby alebo tretej strany na poskytovanie základnej služby, v rozhodnutí podľa ods. 1 zároveň určí primeranú dobu zákazu alebo obmedzenia používania konkrétneho produktu, procesu, služby alebo tretej strany, ktorá nemôže byť dlhšia ako dva roky. O zákaze alebo obmedzení podľa prvej vety môže úrad rozhodnúť aj opakovane.
(8) Ak ide o produkt, proces, službu alebo tretiu stranu, ktorú prevádzkovateľ základnej služby začal používať pred zverejnením rozhodnutia podľa ods. 1, je prevádzkovateľ základnej služby povinný zdržať sa používania alebo obmedziť používanie produktu, procesu, služby alebo tretej strany uvedenej v rozhodnutí podľa ods. 1 v primeranej lehote určenej v rozhodnutí, ktorá nie je kratšia ako dva roky a dlhšia ako päť rokov. Zároveň je prevádzkovateľ základnej služby povinný najneskôr do šiestich mesiacov od zverejnenia rozhodnutia podľa ods. 1 vykonať primerané bezpečnostné opatrenia na riadenie rizík podľa ods. 3."
Poznámka pod čiarou k odkazu 28b znie:
"28b) § 13 písm. f) zákona č. 400/2015 Z. z. o tvorbe právnych predpisov a o Zbierke zákonov Slovenskej republiky a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov."."
8. V čl. I v bode 41 v § 29 ods. 3 v poznámke pod čiarou k odkazu 31b) sa slová "STN EN ISO/IEC 17024" nahrádzajú slovami "STN EN ISO/IEC 17024 (015258)" a slová "(ISO/IEC 17024) (01 5258)" sa nahrádzajú slovami "Vestník Úradu pre normalizáciu, metrológiu a skúšobníctvo Slovenskej republiky č. 3/13."
9. V čl. I bod 43 znie:
„43. V § 29 odsek 6 znie:
"(6) Úrad môže kedykoľvek vykonať audit kybernetickej bezpečnosti u prevádzkovateľa základnej služby alebo požiadať certifikovaného audítora kybernetickej bezpečnosti, aby vykonal takýto audit u prevádzkovateľa základnej služby s cieľom potvrdiť účinnosť prijatých bezpečnostných opatrení a plnenie požiadaviek stanovených týmto zákonom."
10. V čl. I bod 45, § 31 ods. 2 písmeno d) sa slová "§ 24a ods. 1 a 2" nahrádzajú slovami "§24a ods. 1".
11. V čl. I bod 48 znie:
"48. V § 31 sa za odsek 5 vkladajú nové odseky 6 až 9, ktoré znejú:
"(6) Úrad uloží pokutu od 300 eur do 100 000 eur výrobcovi alebo poskytovateľovi produktov, služieb alebo procesov, ktorý sa dopustí správneho deliktu tým, že podľa čl. 53 (EÚ) 2019/881 vydá EÚ vyhlásenie o zhode, ktoré je v rozpore s požiadavkami ustanovenými v Európskom systéme certifikácie kybernetickej bezpečnosti.
(7) Úrad uloží pokutu od 300 eur do 100 000 eur výrobcovi alebo poskytovateľovi certifikovaných produktov, služieb alebo procesov alebo výrobcovi alebo poskytovateľovi produktov, služieb a procesov, pre ktoré je vydané EÚ vyhlásenie o zhode, ktorý sa dopustí správneho deliktu tým, že nezverejní v elektronickej podobe alebo neaktualizuje doplňujúce informácie o kybernetickej bezpečnosti podľa čl. 55 ods. 1 písm. a) až d) nariadenia (EÚ) 2019/881.
(8) Úrad uloží pokutu od 300 eur do 100 000 eur orgánu posudzovania zhody, držiteľovi európskeho certifikátu kybernetickej bezpečnosti alebo vydavateľovi EÚ vyhlásení o zhode, ktorý sa dopustí správneho deliktu tým, že
a) neposkytne vnútroštátnemu orgánu pre certifikáciu kybernetickej bezpečnosti informácie potrebné na plnenie svojich úloh podľa čl. 58 ods. 8 písm. a) nariadenia (EÚ) 2019/881,
b) znemožní vnútroštátnemu orgánu pre certifikáciu kybernetickej bezpečnosti viesť vyšetrovanie v podobe auditu podľa čl. 58 ods. 8 písm. b) nariadenia (EÚ) 2019/881.
(9) Úrad uloží pokutu od 300 eur do 100 000 eur orgánu posudzovania zhody alebo držiteľovi európskeho certifikátu kybernetickej bezpečnosti, ktorý sa dopustí správneho deliktu tým, že neumožní vnútroštátnemu orgánu pre certifikáciu kybernetickej bezpečnosti prístup do priestorov podľa čl. 58 ods. 8 písm. d) nariadenia (EÚ) 2019/881."
Doterajšie odseky 6 až 12 sa označujú ako odseky 10 až 16."
12. V čl. I bod 52 znie:
"52. V § 32 sa odsek 1 dopĺňa písmenami g) a h), ktoré znejú:
"g) certifikačné schémy a postupy v systéme certifikácie kybernetickej bezpečnosti,
h) bezpečnostné opatrenia, ak si to vyžadujú právne záväzné akty a odporúčania Európskej únie pre oblasť kybernetickej bezpečnosti."."
13. V čl. I bod 53 znie:
"53. V § 33 ods. 1 sa slová "§ 17 ods. 6, § 21 ods. 4 a § 27" nahrádzajú slovami "§ 17, § 21 a § 27".
14. V čl. I bod 58 znie:
"58. V prílohe či v sektore "3. Digitálna infraštruktúra" sa v stÍpci "Prevádzkovateľ služieb" vkladá nový riadok, ktorý znie: "poskytovateľ služieb webhostingu, DNS hostingu alebo mailhostingu"."
Týmto som prečítal teda pozmeňujúci návrh.
Ďakujem veľmi pekne.
22. 6. 2021 11:53:57 - 11:55:10 32. schôdza NR SR - 3.deň - A. dopoludnia Tlač 505 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Krúpa, Juraj (OĽANO) - poslanec NR SR Uvádzajúci uvádza bod   (text neprešiel jazykovou úpravou)
167.
Ďakujem veľmi pekne. Ide o návrh zákona, ktorým sa dopĺňa zákon č. 285/2009 Z. z. o poskytovaní príspevku účastníkom národného boja za oslobodenie. A vzhľadom aj na časovú tieseň ( len v stručnosti poviem, že ide o symbolický príspevok, ktorý by mal byť vyplatený týmto účastníkom, priamym účastníkom odboja počas osláv, nadchádzajúcich osláv v septembri tohto roka vo výške okolo 630 eur. Ide o v podstate návrh, ktorý bol schválený alebo na ktorom sa ešte vláda uzniesla v roku 2019, čiže predošlá vláda, ale už sa potom do roku 2020 v podstate nedostalo do legislatívneho procesu a bol vlastne potom prevzatý touto vládou a pripravený legislatívne, ktorý tu dnes máme.
Ja som presvedčený, že nájde širokú podporu naprieč celý spektrom, tak ako to bolo počas prvého čítania.
Takže ďakujem veľmi pekne, to je z mojej strany zatiaľ všetko.
22. 6. 2021 11:31:16 - 11:33:16 32. schôdza NR SR - 3.deň - A. dopoludnia Tlač 498 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Krúpa, Juraj (OĽANO) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text neprešiel jazykovou úpravou)
142.
Bludy, hlúposti, debiliny, to je to, čo tu zo strany opozície počúvame už vyše roka. Vaše argumenty sa opierajú o úplné hoaxy, o sprostosti, ktoré sa šíria internetom, americkým výmyslom, ktorý potrebujete na to, aby ste mohli šíriť vaše zblúdené myšlienky.
Vy môžete tvrdiť, čo chcete, empirické bádanie, veda vám vždy dokáže opak. Vy môžete len na určitý čas zmiasť časť obyvateľstva, ktoré sa obáva z nových vecí, ktoré úplne na sto percent nerozumie tej pandémii, ktorá je komplikovaná a nemá nejakú jasnú logiku.
Ale čo vy robíte týmto vaším zblúdeným argumentovaním, tými klamstvami, je, že vy vlastne nepriamo budete zodpovední za smrť tisícov ľudí.

Grendel, Gábor, podpredseda NR SR
143.
Pán poslanec, musíte reagovať na vystúpenie, na vystúpenie.


Krúpa, Juraj, poslanec NR SR
144.
Áno, samozrejme, ja reagujem, ja len vysvetlím jedno, rozdiel medzi zaočkovanými a nezaočkovanými je ten, že tí zaočkovaní neležia v špitáli na COVID, tí nezaočkovaní v ňom ležať budú, keď príde ďalšia vlna, tak nahrnú sa do špitála, do nemocníc a zaberú všetky miesta.
Kde budú potom tí, ktorí potrebujú tiež lekársku starostlivosť? Kde sú tí, ktorí potrebujú operácie, ktorí majú, ktorí majú, ja neviem, karcinómy, ktorí majú ďalšie problémy, a takisto im hrozí, že (povedané so smiechom), že nebudú ošetrení, alebo nebudú ošetrení včas, pretože nemocnice budú plné covidových pacientov. No kto bude za to zodpovedný? No tí, ktorí budú presviedčať tých ľudí, že očkovanie je riziko, a títo ľudia potom budú mrieť. Kto je za to zodpovedný?! Kto? No vy.
22. 6. 2021 11:14:07 - 11:14:36 32. schôdza NR SR - 3.deň - A. dopoludnia Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Krúpa, Juraj (OĽANO) - poslanec NR SR Vystúpenie s procedurálnym návrhom   (text neprešiel jazykovou úpravou)
122.
Ďakujem. Ja len chcem informovať, že dnes 12.30 hod. v kinosále sa uskutoční diskusia spoločne s výborom pre európske záležitosti k navrhovanému zákonu o strelných zbraniach, ktorého sa zúčastní aj britský veľvyslanec Baker a šéf legislatívy ministerstva vnútra Kriška a takisto aj zástupcovia Legis Telum, kto má záujem, je vítaný. Ďakujem.

Deň v parlamente

<- ->