Vyhľadávanie v prepise rozpravy Vytlačiť stránku / Print page

Záznamy vystúpení sú evidované v rámci systému prepisu vystúpení do textovej podoby. Tieto texty sú k dispozícii až od 5. volebného obdobia a kvôli autorizácii sú k dispozícii vždy až nejaký čas po samotnom vystúpení.

Výsledok vyhľadávania v záznamoch rozpravy NR SR

 
27. 5. 2021 15:30:25 - 15:32:13 28. schôdza NR SR - 9.deň - B. popoludní - 27.05.2021 Tlač 531 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Kollár, Miroslav (-) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text neprešiel jazykovou úpravou)
23.
Pán minister, ja len tri-štyri krátke poznámky.
V prvom rade mrzí ma, že o tak vážnej téme, ako je triapol miliardová sekera v štátnom rozpočte, sa zase bavíme v štýle "malý jojo, chrapúň, amatéri, bludy, ľudia žerú seno".
K skrátenému legislatívnemu konaniu. Vaša predstava bola, že v stredu to mala vláda a v štvrtok to prejde na základe takéhoto materiálu (rečník nadvihol materiál) parlamentom. Ja keby som, ja som primátor 20-tisícového mesta, ktorý ma podobný rozpočet len mínus tri nuly, ja keby som poslancom v stredu poslal materiál, že v štvrtok majú odmávať triapolmiliónovú sekeru rozpočtu, tak ma hodia do Váhu ani sa o tom nebavia, pretože mi to ani rokovací poriadok nedovolí, takýmto spôsobom to robiť.
Tretia poznámka, vy ste minister financií a doteraz som ja videl ministrov financií, ktorých úlohou bolo starať sa o udržateľnosť verejných financií a brániť ich rozvratu, ale ja zatiaľ od rána počúvam ministra populizmu a rozpočtovej nezodpovednosti.
A ak nerozumiete tomu, čo hovoril kolega Viskupič, čo mu prekáža na tom, že sa tu ide zaťať zbytočne veľká sekera, ja vám to vysvetlím na príklade kolúznej väzby. Pri kolúznej väzbe, sa všetci zhodneme, že má byť čo najkratšia jednak kvôli tým samotným obvineným, ale hlavne kvôli tomu, aby si tam vyšetrovatelia nerobili zbytočný vankúš, ktorý ich netlačí robiť rýchlo, efektívne. No a vy v tejto chvíli predkladáte návrh rozpočtu, ktorý vládu nenúti robiť efektívne a má tam pohodlný vankúš. A, áno, bavíme sa o tom, že treba pomôcť ľuďom, pretože tá pandémia má a nielen ľudské, ale aj ekonomické dopady, ale to síce nie je celkom na rozmer tejto faktickej poznámky, ale ja verím, že sa raz dostaneme aj k debate, prečo sú tie dopady aj na štátny rozpočet tak vysoké a sú také dopady pre, sú tie dopady také vysoké preto, že ste jednoducho vy ako premiér a váš minister zdravotníctva v manažmente pandémie totálne zlyhali.
13. 5. 2021 14:21:14 - 14:22:39 28. schôdza NR SR - 7.deň - B. popoludní Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Kollár, Miroslav (-) - poslanec NR SR Doplňujúca otázka / reakcia zadávajúceho  
Dobre. Len doplňujúcu otázku. Ja rozumiem tomu, že polícia a súdna mapa že si riešia akoby že svoju, svoju mapu, hej? Ale práve v súvislosti s tým stavebným zákonom a zákonom o územnom plánovaní tam jednoducho kreslíme veci, ktoré predurčia aj kompetenčne aj usporiadaním zásadné veci. To znamená, že keď takto začneme už vstupovať do debaty o reforme verejnej správy, už budú základné parametre položené. Preto sa chcem spýtať, dneska Únia miest Slovenska k tomu mala zásadné vyjadrenie a keďže sme boli obídení ako mestá pri príprave toho zákona, tak sa pýtam aj, keďže zmyslom medzirezortného pripomienkového konania má byť vychytať muchy, nie meniť zmysel zákona a tento zákon z nášho pohľadu vznikol za zatvorenými dverami a s pochybným cieľom, že ten postup predkladateľa naozaj do poslednej chvíle mestá obchádzal a považujeme ho za nešťastný. Preto sa pýtam a únia vlastne vyzvala dnes vládu, aby zákon z tohto procesu stiahla a vrátila prípravu zákona na vecne príslušné ministerstvo, čo je ministerstvo výstavby, dopravy a výstavby, a aby ďalej postupovala v zmysle legislatívnych pravidiel, teda najprv vypracovaním, prerokovaním a schválením legislatívneho zámeru. Práve preto, že to je tak zásadný zákon po štyridsiatich rokoch a nerieši celkom to, čo očakávali sme nielen my, mestá a obce, ale aj ľudia, aj stavebníci, aj developeri. Ži či vlastne ste pripravení, keď bude tých pripomienok naozaj že zásadných veľa, vrátiť ten proces možno na začiatok.
10. 5. 2021 20:25:57 - 20:27:04 29. schôdza NR SR - 1.deň - B. popoludní Tlač 444 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Kollár, Miroslav (-) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text neprešiel jazykovou úpravou)
259.
Pán poslanec Kotleba, vy ste tu teraz dali desať minút dôvodov, pre ktoré má pani ministerka Kolíková odísť z funkcie? Ja si myslím ale, že v reále vám prekáža niečo úplne iné. A teraz k vám budem hovoriť, a keďže ctím prezumpciu neviny, tak k vám budem hovoriť ako k človeku, ktorý zatiaľ je neprávoplatne odsúdený na štyri roky štyri mesiace za trestný čin založenia podpory a propagácie hnutia smerujúci k potlačeniu základných práv a slobôd.
Možnože nám môžete povedať, že v akom stave je ten váš proces na Najvyššom súde. A poviem vám to slovami špeciálneho prokurátora Tomáša Honza, ktorý po rozsudku povedal, že je to odkaz pre všetkých demokraticky zmýšľajúcich ľudí na Slovensku, že súdy a prokuratúra sa zastanú ľudí, ktorí sú obeťami extrémizmu, násilia, rasovej nenávisti, fašizmu a neonacizmu. A vám, skrátka, vadí, že pani ministerka je jednoducho symbolom tej zmenenej doby, kedy súdy naozaj rozhodujú slobodne a kedy sa môže stať, že tu spolu nestrávime celé volebné obdobie a že by ste mi nejako špeciálne chýbali, to teda povedať nemôžem.
10. 5. 2021 20:10:06 - 20:11:06 29. schôdza NR SR - 1.deň - B. popoludní Tlač 444 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Kollár, Miroslav (-) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text neprešiel jazykovou úpravou)
243.
Pán poslanec Schlosár, vy ste sa tam pýtali a vymenovávali ste všetky dôvody, pre ktoré by vlastne sme nemali podporiť pani ministerku Kolíkovú, a položili ste jej otázku, že či vlastne sme hrdí na to, že ju môžme podporiť alebo že ju za toto podporíme. No ja okrem iného aj za tú podporu tých mimovládnych organizácií, ktoré robia užitočné veci, ju podporím.
Ja vás tak sledujem, vy máte taký že ťažký život, lebo vy sa stále niečoho bojíte. Bojíte sa migrantov, bojíte sa neviem čoho. V živote by ma nenapadlo, že budem mať raz ambíciu urobiť radosť poslancovi od Kotlebu, ale pre vás urobím výnimku. Ja väčšinou veľmi neriešim teda ráno, že čo si oblečiem, tak maximálne vyberem farbu košele, ale vám teda zajtra urobím špeciálnu radosť. Ja som minulý rok ako súkromná osoba, ako donor podporil takú výstavu „Loading: love“ o minulosti teplej komunity a ako dar za túto podporu som si zvolil tričko Teplá vlna. Takže aby som vám urobil radosť, tak zajtra si ho do práce oblečiem.
10. 5. 2021 19:38:07 - 19:38:11 29. schôdza NR SR - 1.deň - B. popoludní Tlač 444 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Kollár, Miroslav (-) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text neprešiel jazykovou úpravou)
215.
Pán kolega, ja by som mal, mal vlastne zatlieskať, keďže už som odišiel z vládnej koalície, ale ja som neodišiel kvôli Márii Kolíkovej, ale Igorovi Matovičovi, a netlieskam vám, naopak, mám chuť skôr zapískať.
Máme za sebou celodennú povinnú jazdu, počas ktorej ste neukázali reálne dôvody, prečo by mala Mária Kolíková skončiť ako ministerka spravodlivosti. A to, prečo Robert Fico a vy na ňu útočíte, je jasné, aj by ste to pomenovali, aj keď to popierate. Ale je čaro parlamentnej demokracie, že takéto diskusie tu máme, parlament na to slúži a ja som rád, že tu túto diskusiu môžme absolvovať, pretože Mária Kolíková je silná žena, a myslím si, že takéto ataky hravo zvládne.
Iste mediálne jej to na chvíľu poškodí, ale nemyslím si, že kvôli tomu povolí a spomalí vo svojich reformných krokoch. A ja chápem, že nie je tŕňom len v oku Robertovi Ficovi a vás, ale ako to ste povedali správne a súhlasím s vami, aj Igora Matoviča, ale ako sa zvyklo hovoriť pred voľbami, dajme na bok egá a po voľbách osobnú pomstu a vráťme sa k podstate.
A ja chcem poprosiť mojich síce už bývalých kolegov z OĽANO, nech si spomenú, ako Igor Matovič stál na tomto mieste v tričku Fico chráni zlodejov a pochopia, že im útokmi na pani ministerku spravodlivosti len pomáhajú opäť Robertovi Ficovi chrániť zlodejov. Lebo s týmto sme do toho išli, aj vy, aj ja, aj ZA ĽUDÍ, aj SaS-ka, zastaviť rozklad štátu oligarchami, politickými biznismenmi zo SMER-u a ich klonmi súdnou mafiou.
O chvíľu to tu odhlasujeme a vráťme sa, prosím, k podstate toho a k tomu, čo táto krajina okrem očisty súdnictva po pandémii potrebuje, konkrétne riešenia na zmiernenie jej dopadov na ľudí.
Ďakujem.
6. 5. 2021 14:43:16 - 14:47:01 28. schôdza NR SR - 3.deň - B. popoludní Tlač 444 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Kollár, Miroslav (-) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou  
Ďakujem. Len sa chcem spýtať. Časovo ako odhadujete, že by sa mohlo podariť uzavrieť tento proces?
6. 5. 2021 10:41:11 - 10:46:49 28. schôdza NR SR - 3.deň - A. dopoludnia Tlač 444 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Kollár, Miroslav (-) - poslanec NR SR Vystúpenie v rozprave  
Vážený pán predsedajúci, vážený pán predseda, kolegyne, kolegovia, ja budem hovoriť len chvíľu. Budem hovoriť ako primátor a ako člen Únie miest Slovenska. Ja som primátor siedmy rok a priznám sa, že keď sa mi krátko po nástupe do funkcie prvýkrát ohlásila kontrola NKÚ, tak som teda prvú noc nespal. Nemal som tú skúsenosť. Po tých siedmich rokoch vo funkcii musím povedať, že dávam klobúk dolu pred pánom predsedom aj pred jeho ľuďmi, pretože tie kontroly, ktorých sme aj z NKÚ mali viacero, boli síce tvrdé, ale korektné. Pochopili sme veľmi rýchlo, že nie je cieľom trestať primárne, ale ukázať na problémy, ktoré môžeme mať. Nikto nie sme dokonalý. Všetci, čo robíme, robíme chyby a naozaj musím povedať, že vzťah s ľuďmi z NKÚ, ktorí chodia k nám na kontroly, je korektný, aj keď nám teda nič nedarujú.
A preto chcem aj poďakovať pánovi predsedovi aj za túto správu, aj za činnosť NKÚ, pretože to, čo sa posledné roky deje v NKÚ a aj s tými správami, je, že okrem sumáru samotných zistení, ktorý, ku ktorým prišli v rámci svojich kontrol, je to v podstate návod na zlepšenie verejných politík a zlepšenie fungovania štátnych inštitúcií. Čiže keď to teraz možno trochu preženiem, že minimálne v oblasti transparentnosti antikorupčných opatrení a efektívneho fungovania štátu je toto akoby základ programového vyhlásenia každej vlády, ktorá má túto ambíciu. A áno, uznávam, napokon ja som sa tiež na tom nejakým spôsobom podieľal, že mnohé z týchto vecí sa objavujú aj v programovom vyhlásení súčasnej vlády a budem rád, keď sa ich podarí postupne naplniť.
Chcem sa ale krátko pristaviť pri tom, čo už spomínali moji kolegovia, a to sú veci, ktoré sa týkajú samosprávy. Ja sám si uvedomujem, že máme tam mnohé problémy, ale keďže napríklad ja mám naozaj ambíciu, aby sme boli čo najtransparentnejšia samospráva, sme štvrté najtransparentnejšie mesto na Slovensku, beriem aj tieto návody a keď sa len pristavím pri inštitúcii hlavného kontrolóra, je mojím záujmom ako primátora a myslím si, že ostatných mojich kolegov, aby tá funkcia mala zmysel. Vnímame tie počty, koľko máme v reále hlavných kontrolórov, ktorí majú ix úväzkov, čiže viem si predstaviť naozaj legislatívnu iniciatívu v tejto oblasti a verím, že spolu s kolegami primátorkami, primátormi, starostkami, starostami, je nás tu, myslím, štrnásť naprieč politickým spektrom, nájdime spoločnú reč pri príprave takejto legislatívnej úpravy.
Som presvedčený, že pozíciu hlavného kontrolóra treba profesionalizovať v zmysle lepších kritérií nie preto, aby sme urobili bariéru pre vstup do tejto funkcie, ale práve naopak, aby sme vytvorili priestor na to, aby hlavnými kontrolórmi boli naozaj kvalifikovaní ľudia, aby tá ich činnosť dávala zmysel a logiku nie primárne možno pre primátorov, ale pre obyvateľov a občanov tých miest a obcí, aby mali istotu, že tí primátori, starostovia konajú tak, ako majú. Pretože zase otvorene si povedzme, aj dnes už je tá funkcia finančne atraktívna a bolo by fajn, keby ju naozaj zastupovali ľudia odborne zdatní, ja to poviem na príklade nášho mesta, je to malé okresné mesto, ale momentálne ten plat hlavného kontrolóra je niekde na úrovni 2 500 - 2 600 eur a my máme teraz čerstvo asi týždeň nového hlavného kontrolóra, ktorý vyhral v mestskom zastupiteľstve v tajnom hlasovaní o jeden hlas a poslankyňa je jeho manželka. Tak ja neviem, samozrejme, povedať, že vyhral práve o tento jeden hlas, keďže to bolo tajné hlasovanie, čiže bolo by fajn naozaj upraviť tie veci tak, aby tými hlavnými kontrolórmi boli kvalifikovaní ľudia, aby povedzme naozaj to bolo limitované, aby mali toľko úväzkov, ktoré im umožnia sa seriózne venovať tej práci, pretože to je vlastne zmysel, zmysel tej práce.
A poslednú vec možno, ktorú poviem v súvislosti s fungovaním samospráv, je to taký, a spomenul to, myslím, že aj kolega Blcháč, jedna vec je politika vo fungovaní tých samospráv, vždy bola a vždy bude, hej? S tým asi nič nenarobíme. Druhá vec je možno trošku vyrovnanejšie, vyrovnanejšia pozícia z hľadiska právomocí a zodpovednosti medzi primátormi, starostami a poslaneckým zborom. Často sa dostávame ja alebo mnohí moji kolegovia ... (pozn. prepis.: nezrozumiteľne vyslovené), takže v niektorých mestách možno majú poslanci pocit, že nič nezmôžu s primátorom, v niektorých mestách zase primátori majú pocit, že nezmôžu nič s poslaneckým zborom. Realita je však taká, že poslanci dnes nenesú v podstate žiadnu zodpovednosť, okrem politickej zodpovednosti, s tým, že im to spočítajú voliči v budúcich voľbách a častokrát dokážu dostať primátorov svojimi rozhodnutiami, za ktoré nenesú žiadnu zodpovednosť, do situácie, že my nemáme inú možnosť, iba porušiť zákon, hej, že ix-krát som sa dostal do situácie, že mám len dve možnosti a jednou poruším zákon veľmi a druhou len čiastočne, ale že nemám inú možnosť.
Čiže možnože treba trošku pouvažovať aj o tom, a bavíme sa tu napríklad o hmotnej zodpovednosti politikov, aby jednoducho ten vstup do verejnej funkcie bol predsa len spojený aj s nejakým tipom zodpovednosti okrem tej, že nám to môžu voliči o štyri roky spočítať.
Ešte raz ďakujem, pán predseda. Ja sa ohlásim, pretože by som rád prišiel po inšpiráciu aj v súvislosti s úpravou fungovania hlavných kontrolórov a ďakujem aj vašim ľuďom na prácu.
30. 3. 2021 16:10:14 - 16:17:08 25. schôdza NR SR - 5.deň - B. popoludní - 30.03.2021 Tlač 483 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Kollár, Miroslav (-) - poslanec NR SR Vystúpenie v rozprave   (text neprešiel jazykovou úpravou)
91.
Vážené kolegyne, kolegovia, dovolím si k tejto téme vystúpiť nielen ako váš poslanecký kolega, ale tiež ako primátor a viceprezident Únie miest Slovenska a dovolím si tlmočiť stanovisko mojich kolegov a primátorov a únie k problematike klimatických zmien.
Prečo je úloha miest taká dôležitá z pohľadu očakávaných klimatických zmien? Jednoducho preto, že v mestách žije viac ako 55 % svetovej populácie a najmä mestá globálne produkujú viacej ako 70 % emisií skleníkových plynov. Takisto sú to mestá, ktoré spotrebúvajú dve tretiny všetkej svetovej spotreby energie, a viac ako 70 % miest už dnes bojuje s konkrétnymi, reálnymi následkami zmeny klímy.
Únia miest Slovenska a moji kolegovia primátori podporujú iniciatívu Klíma ťa potrebuje a mestá, tak ako tu už spomínala kolegyňa, že Zlaté Moravce tak urobili, budú postupne vyhlasovať stav klimatickej núdze. Nechcú čakať iba na nás alebo na štát. Klimatická kríza nemá ani počas pandémie péenku, ani dovolenku. Pred touto krízou nás nezachráni žiadna vakcína ani testovanie. Únia miest Slovenska sa preto oficiálne pripojila k iniciatíve Klíma ťa potrebuje, ktorá je jednou z najväčších petícií s apelom na riešenie klimatickej krízy v histórii Slovenska. Cieľom iniciatívy je vyslať zásadný signál slovenskej politickej reprezentácii, že na Slovensku je veľká skupina ľudí, ktorej nie je ľahostajné riešenie následkov a príčin klimatickej zmeny a krízy, a sledujeme to aj posledný rok, ktorý priniesol do našich životov veľa nepredvídaných situácií, na ktoré sme neboli pripravení, a začali sme viac vnímať, ako sme zraniteľní. Preto verím, že aj vďaka tejto petícií začneme viac vnímať, aká je naša planéta zraniteľná. Na dôsledky spôsobu akým žijeme naše životy.
Členské mestá únie, ako som spomínal, plánujú postupne vyhlasovať stav klimatickej núdze. Týmto krokom chcú deklarovať záujem o riešenie klimatickej krízy, prijať svoj podiel zodpovednosti v tejto oblasti a požiadať aj obyvateľov o vzájomnú podporu a spoluprácu v ďalších krokoch, ktoré si riešenie environmentálnych problémov v mestách a samosprávach bude ďalej vyžadovať. Tak ako preverila schopnosť samospráv celosvetová pandémia nového koronavírusu, zmena klímy a klimatická kríza bude ďalšou skúškou, pred ktorou budú stáť nielen štáty, ale aj mestá, obce, regionálne samosprávy.
Únia miest Slovenska, moji kolegovia si uvedomujú, že akékoľvek deklarácie a čakanie na pokyny zhora nič nezmenia dostatočne rýchlo, a to, čo nemáme v súvislosti s klimatickými zmenami, je čas. Preto treba začať konať tam, kde je reálny priestor na konkrétne zmeny, a zároveň spoločne vyvíjať tlak na vyššie úrovne správy štátu tak, aby pre urgentné zmeny vytvorili nové podmienky.
Únia miest Slovenska bude požadovať alebo v súčasnosti požaduje, aby centrálna vláda zohľadnila zvýšené výdavky miest spojené s adaptáciou a mitigáciou na zmeny klímy vo všetkých pravidlách a nástrojoch financovania územnej samosprávy. Bez týchto opatrení na centrálnej úrovni sa mestá nemôžu plne prihlásiť ani k mnohým zeleným iniciatívam Európskej únie. Keď použijem praktický príklad povedzme na našom meste, to vyhlásenie stavu klimatickej núdze, tak ako to robíme dnes my, je, samozrejme, v prvom rade silným symbolickým aktom. Je ale dôležité, aby na jednej strane bolo opreté o reálne dáta a hlavne aby sa ním práca na znižovanie dopadov klimatickej zmeny nekončila, ale začínala.
Poviem, ako na to ideme u nás. Tiež sme sa bavili o tom, či ideme vyhlásiť stav klimatickej núdze, alebo nie. Povedali sme si, najprv zistíme, aká je reálna situácia u nás v meste. To znamená, od minulého roku pracujeme na príprave stratégie, adaptácie, nepriaznivé dôsledky klímy na území nášho mesta a dnes máme za sebou prvú z dvoch častí. Máme spravený tzv. clima scan, to znamená hodnotenie zraniteľnosti mesta na dopady zmeny klímy. To znamená, vieme presne, kde nás tlačí topánka, v ktorých miestach, v ktorých oblastiach, a na ne bude nadväzovať druhá časť, to znamená samotná stratégia smerovania mesta v adaptácii na zmenu klímy vrátane akčného plánu, konkrétnych aktivít aj systém implementácie tejto adaptačnej stratégie.
Prečo je to dôležité? Nedá sa asi paušálne povedať, ktoré sú tie hranice poškodenia klímy v jednotlivých mestách, obciach a regiónoch, na základe ktorých majú samotné mestá vyhlasovať stav klimatickej núdze, ale mať aspoň elementárne dáta, o ktoré vlastne tento symbolický akt oprieme, je podľa nás nevyhnutné. A na druhej strane je nevyhnutné mať na týchto dátach postavenú stratégiu dôležité preto, aby sme tie peniaze, o ktorých som hovoril asi pred tromi minútami, používali účelne, pretože je to, samozrejme, téma, ktorá bude sexi a na ktorú určite pôjde veľa peňazí, ale myslím si, že tie opatrenia, ktoré sa za tieto peniaze budú robiť, majú nadväzovať naozaj na skutočné poznanie situácie a tých konkrétnych problematických miest. A jednoducho to financovanie a využívanie tých peňazí, či sú naše národné, alebo európske, musí byť zmysluplné, efektívne, aby sa nerobili projekty pre projekty, pretože to je naozaj ľúbivé. Na toto jednoducho čas nemáme.
Preto verím, že aj o tomto formálnom akte, ktorý, verím, že spolu urobíme, budú nasledovať zmysluplné konkrétne opatrenia na využitie toho veľkého balíka peňazí, ktoré do zelených opatrení pôjde.
Preto vás chcem na záver vážené kolegyne a kolegovia, poprosiť v mene mojom, v mene Únie miest Slovenska, v mene kolegov primátorov, aby sme podporili túto petíciu tým naším uznesením, aj keď by som bol radšej, keby sme sa rovno prihlásili k vyhláseniu stavu klimatickej núdze, pretože, ako som povedal na začiatku, klimatická kríza nemá ani péenku, ani dovolenku. Ak to urobíme, chcem vám za to poďakovať za naše deti a ešte viac za ich deti.
Ďakujem.
29. 1. 2021 10:53:16 - 10:56:36 23. schôdza NR SR - 4.deň - A. dopoludnia Tlač 390 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Kollár, Miroslav (ZA ĽUDÍ) - poslanec NR SR Vystúpenie v rozprave   (text neprešiel jazykovou úpravou)
93.
Vážené kolegyne, vážení kolegovia, sedí nás tu asi štrnásť, ak dobre počítam, primátorov, primátoriek, starostov, starostiek a my asi vieme najlepšie, čo to znamená potýkať sa s tým vizuálnym smogom. Pretože jedna vec je bezpečnosť pri cestách a odvádzanie pozornosti, druhá vec je kvalita verejných priestorov v obciach a mestách, v ktorých žijeme.
Ja rozumiem tomu, čo hovorí aj pani Pleštinská. Treba nájsť naozaj balans medzi tým, aby bol aj priestor pre miestnych podnikateľov, ako odprezentovať svoj biznis, svoje prevádzky. My sme na to išli tak, že máme dva roky prijatú mestskú politiku vlastne vizuálneho smogu a reklamných stavieb, z ktorej je úplne jasné aj pre miestnych podnikateľov, za akých podmienok, akým spôsobom môžu propagovať svoje prevádzky, tak aby to zároveň akoby nešpatilo to mesto a vytváralo nejakú kvalitu verejného priestoru. Lebo aj tá vplýva na povedzme že na pohodu a dobrú náladu ľudí, ktorí v tých mestách žijú.
My, keď sme začali riešiť vizuálny smog, zistili sme, že prvých 200 reklamných stavieb, ktoré sme išli v meste riešiť, z nich bolo presne 1 % povolených. A mysleli sme si, že ten proces bude jednoduchý, ako sa ich zbaviť, ale v istej chvíli narazíte na zákonné limity, na to naozaj, že tie sankcie sú nízke, že tie firmy hľadajú spôsob, ako sa tomu vyhnúť. Preto som rád a ďakujem kolegovi Lehotskému aj ostatným kolegom predkladateľom, že tu jednoducho dostávame do rúk lepší nástroj, ako efektívnejšie riešiť tých, ktorí jednoducho ten zákon prekračujú.
A úprimne, ja sa nebojím problému na tých stavebných úradoch v mestách z hľadiska korupcie a podobne, pretože tam to prostredie je to naozaj že bližšie k tým ľuďom a si to akoby postrážia, sme pod väčším tlakom. Odporúčam naozaj urobiť si, v úvodzovkách, že mestské politiky, aby bolo jasné pre tých ľudí v tých mestách, za akých podmienok, s akými parametrami môžu tie reklamné stavby v tom meste umiestňovať.
Mne ten návrh zákona rieši situáciu, že my sa stretávame s takou situáciou, že iné orgány štátu v minulosti za vlády tuto ľavého krídla SMER-u nám povydávali z môjho pohľadu že protiprávne stavebné povolenia na stavby, ku ktorým my sme vydali negatívne stanoviská, pretože sú v ochranných pásmach ciest, veľké televízne obrazovky, ktoré naozaj odvádzajú pozornosť. Ja tam mám na ceste II. triedy konkrétne príklady, kde pri tých obrazovkách prišli traja ľudia o život, pretože jednoducho vám to odvádza pozornosť, je tam prechod pre chodcov, ktorý jednoducho nevidieť. Čiže ja som rád, že podľa tohto zákona jednoducho aj tieto z môjho pohľadu nelegálne vydané stavebné povolenia stratia po tej prechodnej dobe platnosť a ja budem mať možnosť naozaj tlačiť aj na tie ostatné orgány, ktoré vydali, lebo toto boli, toto boli reklamné stavby, ktoré neboli v našej gescii a napriek nášmu negatívnemu stanovisku vydali to stavebné povolenie; aby sa už takéto stavebné povolenia, povolenia nevydávali.
Čiže ďakujem veľmi pekne predkladateľom, odporúčam kolegom primátorom a starostom, prijmite si aj interné pravidlá, aby tí lokálni podnikatelia mali jasné pravidlá, vy ste boli chránení pred tými tlakmi, o ktorých hovoríte. A myslím si, že takýmto spôsobom sa jednak zvýši bezpečnosť pri cestách a jednak sa zvýši a skultúrni kvalita verejných priestorov v našich mestách a obciach.
Ešte raz ďakujem, Tomáš.
4. 11. 2020 11:31:02 - 11:31:14 16. schôdza NR SR - 7.deň - A. dopoludnia Tlač 322 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Kollár, Miroslav (ZA ĽUDÍ) - poslanec NR SR Vystúpenie s procedurálnym návrhom   (text neprešiel jazykovou úpravou)
128.
Pán predsedajúci, chcem poprosiť uviesť do zápisu, že pri včerajšom hlasovaní č. 154 som sa zdržal hlasovania, v zápise ma chybne vykázalo, že som hlasoval za. Ďakujem.
22. 10. 2020 17:53:26 - 17:54:51 16. schôdza NR SR - 3.deň - B. popoludní Tlač 219 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Kollár, Miroslav (ZA ĽUDÍ) - poslanec NR SR Vystúpenie   (text neprešiel jazykovou úpravou)
189.
Vážený pán predseda, dovoľte mi, prosím, ako navrhnutému spravodajcovi výboru predniesť spoločnú správu výborov Národnej rady o prerokovaní výborov Národnej rady Slovenskej republiky o prerokovaní návrhu poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Kristiána Čekovského a Milana Vetráka na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 308/2000 Z. z. o vysielaní a retransmisii a o zmene zákona č. 195/2000 Z. z. o telekomunikáciách v znení neskorších predpisov, tlač 219, v druhom čítaní. Výbor pre kultúru a médiá ako gestorský výbor podáva Národnej rade spoločnú správu výborov. Národná rada uznesením č. 282 z 22. septembra 2020 rozhodla o tom, že vládny návrh zákona prerokuje v druhom čítaní a pridelila ho na prerokovanie týmto výborom: ústavnoprávnemu výboru a výboru pre kultúru a médiá.
Poslanci Národnej rady, ktorí nie sú členmi výborov, ktorým bol návrh zákona pridelený, neoznámili v určenej lehote gestorskému výboru žiadne stanovisko.
Gestorský výbor na základe stanovísk výborov vyjadrených v ich uzneseniach a v stanoviskách poslancov odporúča Národnej rade uvedený návrh zákona, tlač 219, schváliť.
O pozmeňujúcom a doplňujúcom návrhu uvedenom v IV. časti tejto spoločnej správy gestorský výbor odporúča hlasovať s odporúčaním schváliť.
Spoločná správa výborov Národnej rady bola schválená uznesením č. 59 z 19. októbra 2020. Gestorský výbor ma určil za spoločného spravodajcu výborov a poveril ma, aby som na schôdzi Národnej rady informoval o výsledku rokovania výborov.
Pán predseda, ďakujem, skončil som. Otvorte, prosím, rozpravu.
22. 10. 2020 15:15:08 - 15:16:32 16. schôdza NR SR - 3.deň - B. popoludní Tlač 314 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Kollár, Miroslav (ZA ĽUDÍ) - poslanec NR SR Vystúpenie spoločného spravodajcu   (text neprešiel jazykovou úpravou)
70.
Ďakujem, pán predsedajúci. Dovoľte mi, prosím, ako navrhnutému spravodajcovi výboru predniesť spoločnú správu výborov Národnej rady o prerokovaní vládneho návrhu zákona, ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony v pôsobnosti Ministerstva kultúry Slovenskej republiky v súvislosti s druhou vlnou pandémie ochorenia COVID-19, tlač č. 314, v druhom čítaní.
Výbor pre kultúru a médiá ako gestorský výbor podáva Národnej rade spoločnú správu výborov. Národná rada uznesením č. 354 z 22. októbra 2020 rozhodla o tom, že vládny návrh zákona prerokuje v druhom čítaní a pridelila ho na prerokovanie týmto výborom: ústavnoprávnemu výboru, výboru pre financie a rozpočet a výboru pre kultúru a médiá. Poslanci Národnej rady, ktorí nie sú členmi výborov, ktorým bol návrh zákona pridelený, neoznámili v určenej lehote gestorskému výboru žiadne stanovisko.
Gestorský výbor na základe stanovísk výborov vyjadrených v ich uzneseniach a v stanoviskách poslancov odporúča Národnej rade uvedený návrh zákona, tlač 314, schváliť. O pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhoch uvedených v IV. časti tejto spoločnej správy gestorský výbor odporúča hlasovať spoločne o bodoch 1 až 3 s odporúčaním schváliť.
Spoločná správa výborov Národnej rady bola schválená uznesením č. 70 z 22. októbra 2020. Gestorský výbor ma určil za spoločného spravodajcu výborov a poveril ma, aby som na schôdzi Národnej rady informoval o výsledku rokovania výborov.
Pán predsedajúci, ďakujem, skončil som. Otvorte, prosím, rozpravu.
21. 10. 2020 16:31:46 - 16:32:25 16. schôdza NR SR - 2.deň - B. popoludní Tlač 313 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Kollár, Miroslav (ZA ĽUDÍ) - poslanec NR SR Vystúpenie   (text neprešiel jazykovou úpravou)
86.
Ďakujem. Vážený pán predsedajúci, vážená pani ministerka, vážené pani poslankyne, páni poslanci, predseda Národnej rady rozhodnutím č. 303 z 19. októbra 2020 pridelil návrh vlády na skrátené legislatívne konanie o uvedenom vládnom návrhu zákona (tlač 313) na prerokovanie Výboru Národnej rady pre kultúru a médiá s tým, že o výsledku prerokovania uvedeného návrhu bude informovať Národnú radu.
Výbor pre kultúru a médiá prerokoval návrh vlády na skrátené legislatívne konanie na 18. schôdzi dňa 20. októbra 2020. Uznesením č. 65 z 20. októbra 2020 odporúčal Národnej rade návrh vlády na skrátené legislatívne konanie o uvedenom vládnom návrhu zákona schváliť.
Vážený pán predsedajúci, poprosím, otvorte rozpravu.
18. 9. 2020 13:13:44 - 13:14:58 12. schôdza NR SR - 3.deň - A. dopoludnia Tlač 212 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Kollár, Miroslav (ZA ĽUDÍ) - poslanec NR SR Vystúpenie spoločného spravodajcu   (text neprešiel jazykovou úpravou)
109.
Ďakujem. Vážený pán predsedajúci, vážené panie poslankyne, páni poslanci, v súlade s § 73 zákona o rokovacom poriadku som bol určený predsedom výboru za spravodajcu k uvedenému návrhu zákona. Predkladám informáciu k predloženému návrhu zákona.
Návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Súčasťou predloženého návrhu je aj stanovisko Ministerstva financií Slovenskej republiky. Zo znenia uvedeného návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokovali Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky a Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre kultúru a médiá. Za gestorský výbor navrhujem Výbor NR SR pre kultúru a médiá. Odporúčam, aby výbory predmetný návrh zákona prerokovali do 30 dní a gestorský výbor do 32 dní od prerokovania návrhu zákona v Národnej rade v prvom čítaní.
Vážený pán predsedajúci, ďakujem, skončil som, prosím, otvorte rozpravu.
9. 7. 2020 11:00:30 - 11:01:59 9. schôdza NR SR - 3.deň - A. dopoludnia Tlač 161 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Kollár, Miroslav (ZA ĽUDÍ) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text neprešiel jazykovou úpravou)
102.
Ďakujem. Pán predseda, keďže sme odhlasovali body zo spoločnej správy, dajte, prosím, hlasovať o tom, že vládny návrh zákona prerokujeme v treťom čítaní ihneď.
8. 7. 2020 11:29:55 - 11:33:03 9. schôdza NR SR - 2.deň - A. dopoludnia Tlač 107 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Kollár, Miroslav (ZA ĽUDÍ) - poslanec NR SR Vystúpenie v rozprave   (text neprešiel jazykovou úpravou)
73.
Poprosím vás hlasovať o tomto návrhu v čo najskoršom termíne, ak dnes o sedemnástej, ak nie, tak zajtra o jedenástej.
8. 7. 2020 11:29:55 - 11:31:22 9. schôdza NR SR - 2.deň - A. dopoludnia Tlač 107 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Kollár, Miroslav (ZA ĽUDÍ) - poslanec NR SR Vystúpenie v rozprave   (text neprešiel jazykovou úpravou)
71.
Vážený pán predseda, dovoľte mi, prosím, ako navrhnutému spravodajcovi výboru predniesť spoločnú správu výborov Národnej rady o prerokovaní návrhu poslanca Jozefa Lukáča na vydanie zákona, ktorým sa dopĺňa zákon č. 261/2017 Z. z. o štátnej cene Jozefa Miloslava Hurbana a štátnej cene Alexandra Dubčeka (tlač 107), v druhom čítaní.
Výbor pre kultúru a médiá ako gestorský výbor podáva Národnej rade spoločnú správu výborov. Národná rada uznesením č. 158 zo 4. júna 2020 rozhodla o tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní a pridelila ho na prerokovanie týmto výborom: ústavnoprávnemu výboru a výboru pre kultúru a médiá.
Poslanci Národnej rady, ktorí nie sú členmi výborov, ktorým bol návrh zákona pridelený, neoznámili v určenej lehote gestorskému výboru žiadne stanovisko.
Gestorský výbor na základe stanovísk výborov vyjadrených v ich uzneseniach a v stanoviskách poslancov odporúča Národnej rade uvedený návrh zákona (tlač 107) schváliť. Pozmeňujúci a doplňujúci návrh uvedený v IV. časti tejto spoločnej správy gestorský výbor odporúča schváliť.
Spoločná správa výborov Národnej rady bola schválená uznesením č. 34 zo 7. júla 2020. Gestorský výbor ma určil za spoločného spravodajcu výborov a poveril ma, aby som na schôdzi Národnej rady informoval o výsledku rokovania výborov.
Pán predseda, ďakujem, skončil som, otvorte, prosím, rozpravu.
7. 7. 2020 15:22:06 - 15:22:15 9. schôdza NR SR - 1.deň - B. popoludní Tlač 167 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Kollár, Miroslav (ZA ĽUDÍ) - poslanec NR SR Vystúpenie   (text neprešiel jazykovou úpravou)
70.
Ja som fakt, ja som bol prihlásený s faktickou na pána Suju. (Reakcie z pléna.)
7. 7. 2020 15:21:09 - 15:22:04 9. schôdza NR SR - 1.deň - B. popoludní Tlač 167 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Kollár, Miroslav (ZA ĽUDÍ) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text neprešiel jazykovou úpravou)
68.
Môžem ešte s faktickou? To je iný Kollár.
4. 6. 2020 15:05:34 - 15:06:55 8. schôdza NR SR - 2.deň - B. popoludní Tlač 107 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Kollár, Miroslav (ZA ĽUDÍ) - poslanec NR SR Vystúpenie spoločného spravodajcu   (text neprešiel jazykovou úpravou)
47.
Vážený pán predsedajúci, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, v súlade s § 73 zákona o rokovacom poriadku som bol určený predsedom výboru za spravodajcu k uvedenému návrhu zákona. Predkladám informáciu k predloženému návrhu zákona.
Návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a Legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Súčasťou predloženého návrhu je stanovisko Ministerstva financií Slovenskej republiky. Zo znenia uvedeného návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy.
A vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokovali Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky a Výbor Národnej rady pre kultúru a médiá. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady pre kultúru a médiá. Odporúčam, aby výbory predmetný návrh zákona prerokovali do 30 dní a gestorský výbor do 32 dní od prerokovania návrhu zákona v Národnej rade v prvom čítaní.
Vážený pán predsedajúci, ďakujem, skončil som, prosím, otvorte rozpravu.

Deň v parlamente

<- ->