Vyhľadávanie v prepise rozpravy Vytlačiť stránku / Print page

Záznamy vystúpení sú evidované v rámci systému prepisu vystúpení do textovej podoby. Tieto texty sú k dispozícii až od 5. volebného obdobia a kvôli autorizácii sú k dispozícii vždy až nejaký čas po samotnom vystúpení.

Výsledok vyhľadávania v záznamoch rozpravy NR SR

 
19. 10. 2011 17:36:21 - 17:39:48 24. schôdza NR SR - 4.deň - B. popoludní Tlač 475 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Suja, Jaroslav (SaS) - poslanec NR SR Vystúpenie   (text nie je autorizovaný)
Ďakujem, pán predseda. Pán predsedajúci, pán minister, kolegyne, kolegovia, dovoľte mi predložiť pozmeňujúci návrh, ktorý máte v laviciach poslancov Národnej rady Slovenskej republiky, Jaroslava Suju, Jany Kiššovej a Natálie Blahovej k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 124/2006 Z. z. o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa dopĺňa zákon č. 355/2007 Z. z. o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (tlač 475).
Vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 124/2006 Z. z. o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa dopĺňa zákon č. 355/2007 Z. z. o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov sa mení, a dopĺňa takto:
K článku I:
1. Za bod 21 sa vkladá nový bod 22, ktorý znie: „V § 21 ods. 2 sa za prvú vetu vkladá nová druhá veta, ktorá znie: „Zamestnávateľ nie je povinný zabezpečiť pracovnú zdravotnú službu pre zamestnancov, ktorí vykonávajú práce zaradené do 1. alebo 2. kategórie27).“.“ Poznámka pod čiarou k odkazu 27 znie: „27) § 31 zákona č. 355/2007 Z. z.“
2. Body 33 a 34 sa vypúšťajú.
3. Bod 35 znie: „V § 26 sa vypúšťajú odseky 3 až 5.“
Poznámky pod čiarou k odkazom 28a a 28b sa vypúšťajú.
4. Bod 36 sa vypúšťa.
5. V bode 42 uvádzacej vete sa slová „vkladajú § 39d a 39e, ktoré vrátane nadpisu znejú“ nahrádzajú slovami "vkladá § 39d, ktorý vrátane nadpisu znie“ a § 39e sa vypúšťa.
V súvislosti s vypustením bodov a doplnením nového bodu je potrebné nasledujúce body prečíslovať.
Odôvodnenie. Navrhujeme, aby zamestnávateľ, ktorý má zaradené vykonávané práce len do 1. kategórie alebo 2. kategórie nemusel mať zo zákona povinnosť zabezpečiť preventívne a ochranné služby formou pracovnej zdravotnej služby. Pracovná zdravotná služba má svoje opodstatnenie len u tých zamestnávateľov, ktorí majú vykonávané práce zaradené do 3. alebo 4. kategórie rizikových prác.
Ďakujem, pán predsedajúci, skončil som. (Potlesk.)
13. 9. 2011 10:57:00 - 10:58:24 22. schôdza NR SR - 5.deň - A. dopoludnia Tlač 487 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Suja, Jaroslav (SaS) - poslanec NR SR Vystúpenie v rozprave   (text nie je autorizovaný)
42.
Ďakujem. Vážený pán predseda, kolegyne, kolegovia, som si vedomý, že gestorský výbor odporučil schváliť pripomienky pána prezidenta, ale i napriek tomu si stojím za svojím pozmeňujúcim návrhom.
Môj návrh rieši situáciu občanov, ktorí prišli o svoje vozidlo neštandardným spôsobom, ako je napr. prírodnou katastrofou, zosuvom pôdy, požiarom, ale i napr. rieši problém pri zdedení len evidenčných čísel vozidla. Takíto občania pri odhlásení vozidla z evidencie motorových vozidiel sú nútení použiť nezákonný spôsob alebo musia nezmyselne platiť zákonné poistenie.
A preto vás, ctené plénum, žiadam o podporu môjho pozmeňujúceho návrhu a prelomenie pripomienky pána prezidenta uvedenej ako č. 1 v spoločnej správe.
Ďakujem.
30. 6. 2011 9:47:48 - 9:49:39 20. schôdza NR SR - 3.deň - A. dopoludnia Tlač 345 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Suja, Jaroslav (SaS) - poslanec NR SR Vystúpenie v rozprave  
22.
Dobrý deň, ďakujem za slovo. Pán predseda, pán minister, k zákonu o cestnej premávke predkladám pozmeňujúci návrh poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Jaroslava Suju, Milana Laurenčíka a Zuzany Aštáryovej k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (tlač 345).
Bod 1. K čl. I, 66 bod.
V čl. I v 66. bode v § 143c sa navrhované ustanovenie označuje ako odsek 1 a vkladá sa odsek 2, ktorý znie:
"(2) Orgán Policajného zboru vyradí staré vozidlo z evidencie, ak vlastník vozidla alebo držiteľ vozidla najneskôr do 31. decembra 2012 predloží čestné vyhlásenie o tom, že takéto vozidlo už fyzicky neexistuje; v čestnom vyhlásení uvedie spôsob zániku vozidla." Odôvodnenie: V súčasnosti sa stále vyskytuje veľa prípadov, kedy autá neexistujú a nedajú sa teda vyradiť z evidencie, nakoľko v týchto prípadoch absentuje možnosť získania potvrdenia o prevzatí starého vozidla na spracovanie v zmysle § 120 ods. 2 zákona 8/2009 Z. z.. Navrhujeme, aby sa v prechodných ustanoveniach k úpravám účinným od 1. septembra 2011 zakotvila možnosť doložiť namiesto potvrdenia čestné vyhlásenie, tak ako to fungovalo v nedávnej minulosti. Týmto návrhom umožníme ľuďom, aby si vozidlá mohli dať vyradiť z evidencie, čím sa prispeje aj k "vyčisteniu" evidencie vozidiel.
Ďakujem za slovo.
2. 6. 2011 12:53:42 - 12:54:01 18. schôdza NR SR - 11.deň - A. dopoludnia Tlač 359 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Suja, Jaroslav (SaS) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text nie je autorizovaný)
255.
Ďakujem. Pani kolegyňa, nebudem s vami súhlasiť, že morálny úpadok dedín zapríčiňujú podnikatelia. Ako oni na to nemajú dosah, že sú nejaké zloženia dedín, kde sú chudobní, bohatí a opačne. Skôr si myslím, že to zapríčiňuje štát. Ďakujem.
2. 6. 2011 12:50:12 - 12:50:45 18. schôdza NR SR - 11.deň - A. dopoludnia Tlač 359 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Suja, Jaroslav (SaS) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text nie je autorizovaný)
247.
Ďakujem kolegom za faktické pripomienky a vlastne budem reagovať na kolegu Jasaňa.
Pán kolega, nikto neobviňuje samosprávy alebo zastupiteľstvá z korupcie, ale priestor na korupciu je vždy a všade. A ja som povedal aj v mojej rozprave, že pokiaľ starostovia, primátori a poslanci zastupiteľstiev chcú rozhodovať o tom, či budú mať na svojom území herňu, alebo nie, tak nemáme s tým problém.
Ďakujem pekne.
2. 6. 2011 12:32:56 - 12:43:47 18. schôdza NR SR - 11.deň - A. dopoludnia Tlač 359 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Suja, Jaroslav (SaS) - poslanec NR SR Vystúpenie v rozprave   (text nie je autorizovaný)
235.
Ďakujem za slovo. Vážený pán predseda, kolegyne, kolegovia, dovoľte, aby som vyjadril názor k predloženej novele. Na prvý pohľad sa javí tento návrh ako šľachetný a taký, ktorý ochraňuje ľudí pred hazardom. Verím, že predkladatelia mali dobrý úmysel, ale musím konštatovať, že sa im to v poslaneckom návrhu zákona nepodarilo.
Mám vecné výhrady k predloženému návrhu. Predkladatelia menia § 49 zákona č. 175/2005 Z. z. o hazardných hrách, a teda rušia povinnosť herne mať 5 a viac automatov. Toto je zásadná zmena v zákone o hazardných hrách.
Po prijatí novely zákona o hazardných hrách z dielne poslancov KDH nastane stav, že na zriadenie herne bude stačiť iba jeden výherný prístroj. Zopakujem to. Dnes na zriadenie herne prevádzkovateľ potrebuje 5 a viac automatov, samozrejme, tým má väčšie náklady a väčšie povinné odvody. Ale po prijatí vášho návrhu na zriadenie herne bude stačiť prevádzkovateľovi iba jeden výherný prístroj. Áno, iba jeden.
Vážení predkladatelia, zjednodušujete podmienky na zriadenie herne a znižujete počet automatov pri zriadení. A na druhej strane sa tvárite, že váš návrh pomôže ochrániť občanov a obmedziť im prístup k herniam, a teda aj k výherným automatom a videolotériám.
Na svete je už vládny návrh novely zákona o hazarde, ktorý navrhuje podstatné zvýšenie odvodov za výherné prístroje, videohry i technické zariadenia, ktorý sme aj my poslanci strany Sloboda a solidarita podporili. Zvýšenie odvodov z výherných prístrojov a videolotérií v kombinácii s pôvodným zákonom č. 175/2005 Z. z. o hazardných hrách plní presne tú funkciu, že každý si rozmyslí, či zriadi herňu, keď bude mať vysoké prevádzkové náklady v podobe vysokých odvodov a podmienkou, že tých automatov pri zriadení musí byť aspoň 5. A to nielen pri zriadení, ale počas doby jedného roku a je vystavený riziku, či sa mu náklady vrátia, alebo nie.
Veď poďme si pozrieť tabuľku odvodov pre výherné prístroje. Aké budú odvody po schválení vládneho návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 171/2005 Z. z. o hazardných hrách a o zmene a doplnení niektorých zákonov? Čiže po novom po schválení vládneho návrhu budú za videohry, odvod bude 4 700 eur, dnes na zriadenie herne potrebujeme 4 700 x 5 automatov, to je 23 500 eur. Ale po prijatí vašej novely pri zriadení herne s jedným automatom bude len 4 700 eur. Čiže zriaďovateľovi herne klesnú odvody o 18 800 eur, čím zjednodušujete zriadiť herňu.
Prejdem k ďalším bodom predkladanej novely, ku ktorým mám výhrady.
Bod 2 predkladanej novely. V § 21 sa ods. 7 dopĺňa písmenom d), ktoré znie: "d) platný súhlas obecného zastupiteľstva alebo miestneho zastupiteľstva so zriadením herne v obci alebo v mestskej časti".
Pozrime sa na to, aké má samospráva možnosti, keď posudzuje žiadosť o vydanie licencie na prevádzkovanie výherného prístroja. Samospráva rozhodne o tom, či udelí licenciu, alebo neudelí. Pokiaľ žiadateľ nespĺňa zákonom stanovené podmienky, tak mu ju neudelí. Nemám vedomosti, či ste s týmto konkrétnym návrhom požiadali o vyjadrenie napríklad ZMOS. Nedovolím si odhadnúť, aké by bolo ich stanovisko. Totiž oslovili ma starostovia a primátori, ktorí nechcú niesť zodpovednosť s udelením súhlasu so zriadením herne v obci. Pomenovali to presne, že im dávate nôž na krk.
Uvediem príklad. Obecné alebo mestské zastupiteľstvo schváli a dá platný súhlas na zriadenie herne v obci, ale občania, ktorí nesúhlasia s herňou v obci, budú neustále atakovať starostu a poslancov zastupiteľstva, prečo zriadenie herne povolili. A to nehovorím, akým korupčným tlakom vystavíme starostov, primátorov a poslancov zastupiteľstiev. Veď obec, kde nebude herňa ani automat, bude pre firmy prevádzkujúce výherné prístroje veľmi zaujímavá pôda. A oplatí sa im lobovať, aby dostali povolenie a súhlas na zriadenie herne. Pokiaľ ale starostovia, primátori a poslanci zastupiteľstiev chcú rozhodovať priamo, tak nemám s tým problém. Určite im brániť nebudeme, ale je slušné opýtať sa ich. Minimálne bude zaujímavé sledovať, ako budú vznikať na Slovensku pásma Las Vegas.
Bod 4, odsek 3: "Ak o to písomne požiada osoba, ktorej bola diagnostikovaná choroba patologického hráčstva, alebo jej blízka osoba, prevádzkovateľ herne je povinný odmietnuť takejto osobe prístup do herne."
Áno, súhlasím, patologické hráčstvo je choroba a treba sa touto témou zaoberať. Ale podľa mňa tento návrh nerieši situáciu a je v mestách nevykonateľný. A vyvoláva vo mne otázku. Ja sa pýtam: Je osoba, ktorá je patologický hráč, nesvojprávna, že za ňu môžu rozhodovať iní? Napríklad ako blízka osoba v Bratislave písomne požiada všetky herne, aby jej blízku osobu nevpustili dovnútra? A ako sa má zachovať obsluha? Má kontrolovať občiansky preukaz alebo ako identifikuje osobu, ktorej bol vstup zakázaný? Čo sa stane, keď obsluha nespozná osobu, ktorej bol zakázaný vstup, a osoba sa dostane do priestorov herne? Tu vzniká otázka, aký postih bude mať prevádzkovateľ, keď vlastne porušil povinnosť vyplývajúcu zo zákona?
Dodnes som nevidel žiadnu reklamu a upozornenia, ktoré budú upozorňovať na to, aká je vážna závislosť od výherných automatov. Pozrime si napríklad odstrašujúce varovania na cigaretových škatuľkách a vlastne všade sa stretávame s reklamou, ako nám fajčenie škodí a čo všetko spôsobuje. Prečo nevedieme takúto antikampaň alebo prevenciu proti hazardným hrám? Môj návrh je, poďme sa venovať prevencii a osvete, aby sme znížili počet závislých hráčov.
Bod 5 a 6 predkladanej novely. V bode 5 v § 48 ods. písm. e) sa slová "tri sekundy" nahrádzajú slovami "4 sekundy, to neplatí pre výherné prístroje prevádzkované v kasíne".
Bod 6. V § 48 sa odsek 1 dopĺňa písmenom h, ktoré znie: "čas, ktorý uplynie od vyplatenia výhry do začatia ďalšej hazardnej hry, musí byť najmenej 15 sekúnd; to neplatí pre výherné prístroje prevádzkované v kasíne".
Tieto ustanovenia spôsobujú zmätok v predkladanej novele, lebo v § 49 zákona č. 171/2005 Z. z. zakazujete prevádzkovať výherné prístroje a videolotérie v kasíne. Teda zakazujete ich tam, kde sú pod najväčšou kontrolou. Tomuto návrhu vážne nerozumiem, prečo v kasíne nemôžu byť výherné automaty, a na druhej strane budú môcť byť v malej herni o počte a 1 kus. Takéto herne sú prevádzkované väčšinou na dedinách a pod menšou kontrolou.
Bod 7 odsek 1: "Výherný prístroj, technické zariadenie obsluhované priamo hráčmi a videohru možno prevádzkovať iba v herni."
Ďalej v bode 7 a v odseku 2 zakazujete fajčiť a používať alkoholické nápoje, ale tieto zákazy neplatia pre kasíno.
Keď sa dotknem témy podnikateľského prostredia, tak zavádzate rozdielne podmienky na podnikanie. Dane do štátneho rozpočtu majú podnikatelia, firmy rovnaké a nevidím určitú skupinu podnikateľov zvýhodňovať. Veď kasíno a herňa je vlastne to isté. Ale podľa vášho návrhu zákona budú jedni podnikatelia zvýhodňovaní a iní, naopak, obmedzovaní.
Nespochybňujem dobrý úmysel predkladateľov, ale prečo navrhujete rozdielny meter v jednom predmete podnikania? Po prijatí vašej novely vznikne nerovnaké podnikateľské prostredie.
Ďalej. Nesúhlasím so stanoviskom, že tento návrh zákona nemá vplyv na verejné financie. Pokiaľ umelo znížime alebo zvýšime počet výherných prístrojov a videolotérií, tak klesnú alebo stúpnu príjmy do štátneho rozpočtu a takisto klesnú alebo stúpnu príjmy samosprávam.
V dôvodovej správe uvádzate, že stúpol počet výherných prístrojov a videolotérií. S týmto tvrdením nesúhlasím a môžme si pozrieť tabuľku, zdroj Daňové riaditeľstvo Slovenskej republiky, "Hlásenie o odvodoch z prevádzkovania hazardných hier". Porovnáme si rok 2009 a rok 2011. V roku 2009 bolo 33,5-tisíc hracích miest, v roku 2011 je 22,7-tisíc. Čiže je tam pokles o nejakých 30 %.
A už len na záver dodám, že váš návrh novely zákona o hazardných hrách na mňa pôsobí prohibične, vytvára priestor na korupciu, podporuje rozvoj nelegálneho prevádzkovania hier. Váš návrh novely vôbec nechráni členov rodiny pred kontaktom s hazardnými hrami, ba naopak, uľahčujete podmienky na zriadenie herne.
Ďakujem za pozornosť.
26. 5. 2011 17:58:27 - 17:58:45 18. schôdza NR SR - 7.deň - B. popoludní Tlač 282 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Suja, Jaroslav (SaS) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou  
108.
Pani Tomanová, vaša rozprava bola presne v duchu komunistickej rétoriky. Áno, áno, vy sa vyznáte (Hlasy z pléna.), ale ako minúť 300 miliónov v čiernej diere.
Ďakujem pekne.
26. 5. 2011 17:23:32 - 17:23:55 18. schôdza NR SR - 7.deň - B. popoludní Tlač 282 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Suja, Jaroslav (SaS) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou  
78.
Ďakujem ti, pani poslankyňa, za to, že si presne popísala realitu detských domovov a chcem ti povedať, že máš moju podporu. Predložený pozmeňovací návrh podporím a budem hlasovať za návrh. A ešte raz ti ďakujem za tvoj príbeh. Ďakujem.
26. 5. 2011 14:37:19 - 14:37:21 18. schôdza NR SR - 7.deň - B. popoludní Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Suja, Jaroslav (SaS) - poslanec NR SR -  
20.
V tejto situácii je minister Galko nútený prijímať opatrenia, ktoré obmedzujú poslanie ozbrojených síl, napr. zastavenie výcviku v niektorých oblastiach, predovšetkým v letectve, neopravovanie zastaranej techniky, čo má negatívny dosah na ich schopnosť plniť svoje úlohy v domácom aj v medzinárodnom krízovom manažmente.
Na druhej strane, keď predostrel návrh stiahnutia našich vojakov z Cypru z finančných dôvodov a z dôvodov nízkeho efektu pre rozvoj ozbrojených síl, nikto ho nepodporil. A teda podotázka je, či podporíte ministra obrany v jeho riešeniach.
26. 5. 2011 14:36:33 - 14:37:19 18. schôdza NR SR - 7.deň - B. popoludní Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Suja, Jaroslav (SaS) - poslanec NR SR Doplňujúca otázka / reakcia zadávajúceho  
18.
Podotázku.
20. 5. 2011 12:37:35 - 12:39:19 18. schôdza NR SR - 4.deň - A. dopoludnia Tlač 347 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Suja, Jaroslav (SaS) - poslanec NR SR Vystúpenie v rozprave   (text nie je autorizovaný)
92.
Takže ja sa chcem dotknúť tých mačiek, zákazu strieľania čo predkladáme. Pán kolega, táto novela nie je namierená proti poľovníkom, aby sme si rozumeli. Ako vy chcete zabrániť pohybu mačiek, domácich, ktoré majú veľký rádius, ktoré odbehnú od dediny do lesa, a budeme im zabraňovať tým, že ich budeme v tom lese strieľať alebo na lúke, alebo na poli. Chcem sa vrátiť už k tomu vášmu návrhu, ktorým ste vyjadrili, že nepodporíte túto novelu. No je mi to úplne jasné, že ju nepodporíte, lebo ste ju podporili v roku 2009, kde ste umožnili beztrestne strieľať tieto psy a mačky.
A ešte mám tretí bod, čo sa týka tej nevykonateľnosti tých päťdesiatich metrov. To nie je pravda. Toto je vykonateľný zákon, lebo ako poľovník to musíte vedieť, že nemôžete tam strieľať, kde je osoba. A myslím, že päťdesiat metrov, to je dva osemposchodové bloky na sebe. To nie je veľká vzdialenosť. A pokiaľ vám vadí toto, že nemôžte tam strieľať, tak potom aký ste poľovník?
Tak ešte raz vravím, že prijatím tejto novely, resp. posunutím do druhého čítania umožníme beztrestne venčiť týchto psov. Zakážeme strieľať mačky. A ešte preto raz verím, že ako správny poľovník podporíte túto novelu a posuniete do druhého čítania.
Ďakujem.
20. 5. 2011 11:58:59 - 11:59:33 18. schôdza NR SR - 4.deň - A. dopoludnia Tlač 333 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Suja, Jaroslav (SaS) - poslanec NR SR -   (text nie je autorizovaný)
68.
Ďakujem. Vážený pán predsedajúci, kolegyne, kolegovia, dovoľte mi, aby som uviedol v prvom čítaní návrh poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Jaroslava Suju, Petra Kalista a Kamila Krnáča na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 274/2009 Z. z. o poľovníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Poslanecká novela je reakciou na intenzívnu spoločenskú požiadavku občanov Slovenskej republiky, aby došlo ku konkrétnym zmenám v zákone č. 274/2009 Z. z. o poľovníctve. Konkrétny návrh zákona upravuje práva a povinnosti člena poľovnej stráže a takisto sprísňuje povinnosti držiteľa psa.
Súčasné znenie zákona povoľuje poľovnej stráži usmrtiť psa, mačku vo vzdialenosti väčšej ako 200 metrov od trvale obytného domu. V predmetnom ustanovnení zákona nie sú jasne stanovené podmienky, za akých môže člen poľovníckej stráže toto právo využiť. Súčasné znenie zákona dáva právo usmrtiť psa, mačku, ktorý sa ocitne v poľovnom revíri napríklad i v sprievode majiteľa. Návrh špecifikuje povinnosť označiť psa pri vstupe do poľovného revíru. Nami navrhované znenie úplne vypúšťa možnosť usmrtiť mačku v poľovnom revíri.
Predkladaný návrh zákona je v súlade s Ústavou Slovenskej republiky, zákonmi Slovenskej republiky, medzinárodnými zmluvami a inými medzinárodnými dokumentmi, ktorými je Slovenská republika viazaná. Prijatie tohto návrhu zákona, jeho aplikácia v praxi si nevyžaduje výdavky zo štátneho rozpočtu, rozpočtov obcí a vyšších územných celkov. Návrh zákona bude mať pozitívny vplyv na životné prostredie.
Vážené kolegyne a kolegovia, dovoľujem si vás preto požiadať o podporu tohto návrhu zákona a hlasovaním potvrdiť, že táto téma nám nie je ľahostajná.
Ďakujem za pozornosť.
29. 3. 2011 11:42:46 - 11:43:35 16. schôdza NR SR - 5.deň - A. dopoludnia Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Suja, Jaroslav (SaS) - poslanec NR SR -   (text nie je autorizovaný)
98.
Ďakujem, pán predseda. Pán minister, kolegyne, kolegovia, chcem sa poďakovať pánovi ministrovi za ústretovosť, že mi umožnil, že otvoril rozpravu a umožnil mi tým podať pozmeňujúci a doplňujúci návrh k tejto novele.
Predkladám pozmeňujúci a doplňujúci návrh poslancov Národnej rady Slovenskej republiky Jaroslava Suju a Štefana Tomču k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 190/2003 Z. z. o strelných zbraniach a strelive a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov (tlač 116).
1. V čl. I sa za bod 17 vkladá nový bod 18, ktorý znie: 18. V § 34 ods. 3 posledná veta znie: "Držiteľ zbrojnej licencie smie uzatvárať zmluvu na diaľku, ktorej predmetom je nákup a predaj zbrane inej ako zbrane kategórie D, streliva iného ako pre zbraň kategórie D a hlavných častí a súčastí zbrane inej ako zbrane kategórie D, len s iným držiteľom zbrojnej licencie alebo inou osobou, ktorá je oprávnená v rámci svojej podnikateľskej činnosti na nákup a predaj zbraní a streliva."
Nasledujúce body sa primerane prečíslujú.
Odôvodnenie: Súčasné obmedzenie obchodu na diaľku so zbraňami kategórie D, ako sú napríklad airsoftové, historické alebo znehodnotené zbrane neprimerane a nad rámec príslušnej zákonom prevzatej smernice, obmedzuje výkon podnikateľskej činnosti na úseku zbraní a streliva. Prijatím tohto pozmeňovacieho návrhu umožníme predaj zbraní a streliva kategórie D cez internetový obchod aj predajcom, ktorí sú registrovaní na území Slovenskej republiky.
Ďakujem.
24. 3. 2011 16:52:23 - 16:52:30 16. schôdza NR SR - 3.deň - B. popoludní Tlač 116 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Suja, Jaroslav (SaS) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text nie je autorizovaný)
Ja len chcem poďakovať kolegovi Laurenčíkovi za podporu. Ďakujem.
24. 3. 2011 16:47:23 - 16:51:24 16. schôdza NR SR - 3.deň - B. popoludní Tlač 116 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Suja, Jaroslav (SaS) - poslanec NR SR Vystúpenie v rozprave   (text nie je autorizovaný)
Ďakujem, pán predsedajúci. Vážený pán predsedajúci, pán minister, kolegyne, kolegovia, k navrhovanej novele o zbraniach a strelive už bolo toho povedané dosť. Patrím ku kritikom predkladanej novely z dielne ministerstva, tak ako bola predstavená v prvom čítaní. Ale po pracovných stretnutiach na ministerstve vnútra sme dospeli k spoločnému pozmeňujúcemu návrhu, ktorý by mohol byť prijatý. A túto tému by sme mohli týmto uzavrieť. Ja v tejto rozprave sa chcem venovať inej téme. A to je súčasné obmedzenie obchodu na diaľku so zbraňami kategórie D. Ako poslanec liberálnej politickej strany Sloboda a Solidarita som za predaj a nákup zbraní a streliva kategórie D cez internet. Dnes tieto zbrane a strelivo sa predávajú len v kamenných obchodoch a nie je možné ich kúpiť cez internet. Medzi tieto zbrane kategórie D patria zbrane napr. historické, paintballové, airsoftové a iné. A preto predkladám doplňujúci návrh, ktorý umožní predaj zbraní a streliva kategórie D cez internet a zrovnoprávni možnosti podnikania v kamenných obchodoch a internetovom predaji. Tento doplňujúci návrh odstráni tiež diskrimináciu slovenských internetových obchodníkov voči ich zahraničným kolegom.
Predkladám doplňujúci návrh poslanca Národnej rady Slovenskej republiky Jaroslava Suju, Milana Laurenčíka a Pavla Hladkého k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 190/2003 Z. z. o strelných zbraniach a strelive a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov (tlač 116).
Vládny návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 190/2003 Z. z. o strelných zbraniach a strelive a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov, sa dopĺňa takto:
Bod 1: „V čl. I sa za 2. bod vkladá nový 3. bod, ktorý znie: „§ 14a znie: „Nesmie sa uzatvárať zmluva na diaľku, ktorej predmetom je nákup a predaj zbrane alebo streliva inej ako zbrane kategórie D, streliva pre zbraň kategórie D, hlavných častí a súčasti zbrane kategórie D, ak tento zákon neustanovuje inak.“.“.“ Nasledujúce body a primerane prečíslujú.
Odôvodnenie. Súčasné obmedzenie obchodu na diaľku so zbraňami kategórie D, ako sú napr. airsoftové alebo znehodnotené zbrane, neprimerane a nad rámec príslušnej zákonom prevzatej smernice obmedzuje výkon podnikateľskej činnosti na úseku zbraní a streliva. Ďakujem za podporu tohto pozmeňujúceho návrhu.
24. 3. 2011 15:53:14 - 15:53:51 16. schôdza NR SR - 3.deň - B. popoludní Tlač 166 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Suja, Jaroslav (SaS) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text nie je autorizovaný)
Ďakujem. Pán kolega Hladký, súhlasím s vami, že ministerstvo obrany a naša armáda je v zlom stave a je poddimenzovaná, čo sa týka financií. Preto vyzývam vládu a ministerstvo financií, aby navýšili finančné prostriedky pre rezort obrany, lebo myslím, že nikto z nás nechce, aby ministerstvo obrany muselo redukovať svoje stavy zamestnancov a dôsledne by si nemohlo plniť svoje úlohy kvôli financiám. Ďakujem.
9. 2. 2011 18:13:32 - 18:14:00 12.schôdza NR SR - 6.deň - B.popoludní Tlač 116 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Suja, Jaroslav (SaS) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou  
Pán poslanec, spomenuli ste misku váh. Ja sa teraz pýtam, že prečo budeme deliť jednu skupinu držiteľov zbraní, ktorí musia robiť psychotesty každých päť rokov a druhú každých desať rokov. To, ktorí budú nebezpečnejší podľa tohto? Ďakujem.
8. 2. 2011 11:06:43 - 11:06:57 12.schôdza NR SR - 5.deň - A. dopoludnia Tlač 184 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Suja, Jaroslav (SaS) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text nie je autorizovaný)
80.
Tak isto podporujem predkladaný pozmeňovací návrh a som rád, že jeho prijatím dáme do rúk zamestnancom slobodnú voľbu výberu. Ďakujem.
1. 12. 2010 15:48:53 - 15:49:22 9.schôdza NR SR - 2.deň - B. popoludní Tlač 109 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Suja, Jaroslav (SaS) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text nie je autorizovaný)
58.
Pani bývalá ministerka, o kvalite vášho ministrovania ste nás už presvedčili, napr. v spomínaných projektoch sociálnych podnikov. Písaním predražených analýz, školení, kniha za 20 mil. a iné. To bolo amatérstvo, šafárenie, rozkrádanie a verím, že niekto za toto bude niesť aj zodpovednosť, či finančnú alebo aj trestnú. Ďakujem.
26. 10. 2010 9:23:27 - 9:26:37 7.schôdza NR SR - 9.deň - A. dopoludnia Tlač 131 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Suja, Jaroslav (SaS) - poslanec NR SR Vystúpenie   (text nie je autorizovaný)
Vážený pán predseda Národnej rady, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, ďakujem za slovo. V súvislosti so stiahnutím príspevku ozbrojených síl Slovenskej republiky z operácie NATO KFOR v Kosove považujem za potrebné upriamiť pozornosť pánov poslancov a paní poslankýň na operáciu ISAF v Afganistane. Táto operácia sa stala zahraničnopolitickou a bezpečnostnopolitickou prioritou všetkých členských štátov NATO. A príspevok do nej zo strany Slovenskej republiky je nielen naším významným spojeneckým záväzkom, ale aj príspevkom v boji proti terorizmu, ale aj výrazom podpory Afganistanu zo strany Slovenskej republiky.
Podotýkam, že až dvojnásobné navýšenie prítomnosti ozbrojených síl Slovenskej republiky v operácii ISAF bolo prezentované predchádzajúcim premiérom Slovenskej republiky počas jeho návštevy v Londýne v novembri 2009 bez vízie konkrétneho plánu finančného zabezpečenia. Posilnenie príspevku ozbrojených síl Slovenskej republiky ako také bolo taktiež niekoľkokrát verejne prezentované bývalým ministrom obrany a zahrnuté do materiálu Vyhodnotenie pôsobenia ozbrojených síl Slovenskej republiky v rámci plnenia úloh krízového manažmentu mimo územia Slovenskej republiky za rok 2009 s výhľadom na roky 2010 až 2012, ktorý bol schválený predchádzajúcou vládou. Taktiež boli v rezorte Ministerstva obrany Slovenskej republiky začaté čiastočné procesy plánovania navýšenia a rozbehnutá aj medzinárodná spolupráca v tejto záležitosti. Medzinárodní partneri v NATO boli podobne ako v prípade stiahnutia jednotky ozbrojených síl Slovenskej republiky z Kosova na rôznych civilných a vojenských úrovniach vopred informovaní o týchto plánoch rezortu Ministerstva obrany Slovenskej republiky. Vzhľadom na dôležitosť operácie ISAF sa súčasná vládna koalícia prihlásila k zahraničnopolitickému záväzku predchádzajúcej vlády o navýšení príspevku Slovenskej republiky do tejto operácie, čo je vyjadrené aj v texte programového vyhlásenia vlády, kde sa uvádza: „Vláda prehodnotí mieru zapojenia ozbrojených síl Slovenskej republiky do operácií medzinárodného krízového manažmentu s cieľom ďalšieho posilnenia ich príspevku do operácie ISAF v Afganistane v súlade so stratégiou medzinárodného spoločenstva postupného odovzdávania zodpovednosti afganským inštitúciám.“ Práve prehodnotenie predchádzajúcich plánov a stiahnutie celej jednotky ozbrojených síl Slovenskej republiky z operácie KFOR nám z finančného hľadiska uľahčí naplnenie zámeru zvýšenej našej prítomnosti v Afganistane.
Z uvedených dôvodov jednoznačne podporujem ukončenie pôsobenia ozbrojených síl Slovenskej republiky v operácii KFOR. Ďakujem za pozornosť.

Deň v parlamente

<- ->