Hodina otázok Vytlačiť stránku / Print page

Otázka od: Dušan Jarjabek

Stav otázky: zodpovedaná
Dátum zadania 23. 4. 2003 
Zadávateľ Dušan Jarjabek 
Otázka Aké boli kritériá pri vyberaní propagačnej skladby ku predreferendovej kampani k vstupu Slovenskej republiky do Európskej únie? 
Adresát predseda vlády SR Mikuláš Dzurinda 
Dátum odpovede 24. 4. 2003 
Zodpovedal podpredseda vlády a minister financií SR Ivan Mikloš 
Odpoveď Vážený pán poslanec, samotná propagačná skladba k predreferendovej kampani nebola vyberaná súťažnou formou, a preto sa na ňu ani nevzťahovali výberové kritériá. Bola to iniciatíva Rádia Rock FM a agentúry Monarch, konkrétne producenta uvedenej pesničky pána Dušíka, s tým, že zabezpečia aj jej vysielanie v Slovenskom rozhlase, v rádiu Regina a na okruhu Devín a po dohode aj na iných rádiových staniciach a v elektronických médiách. Táto pesnička nie je nová, vysielala sa aj v Nemecku a Maďarsku v predreferendových kampaniach, kde bola pozitívne prijatá verejnosťou. Ide teda o voľný preklad do slovenčiny tejto verzie pesničky. Agentúra Monarch, ktorá vlastne vyhrala súťaž na dodávateľa komplexných služieb v rámci verejnej súťaže v predreferendovej kampani, ju bude zaraďovať na svoje spoločensko-kultúrne podujatia v jednotlivých regiónoch Slovenska.  
Doplňujúca otázka Ďakujem za odpoveď, pán minister. Pýtam sa na to z toho dôvodu, lebo nielen ja, ale mnohí kolegovia a myslím si, že aj mnohí občania Slovenskej republiky si myslia, že predreferendová kampaň, ktorá sa v súčasnosti vedie, je povrchná, ak sa teda vôbec vedie. A skutočne neviem, aké bude finále kampane, ale do dnešného času predreferendová kampaň nerieši zásadnú otázku, ktorá v referende je položená občanovi. Preto hovorím o povrchnosti, lebo mám taký pocit, že aj táto pesnička je riešená, no netradične a pre mňa istým povrchným spôsobom. Chýba mi, ak by mala mať náležitú údernosť a platnosť, tak by som sa chcel v prvom rade spýtať, či bolo a akým spôsobom bolo - ale zrejme nebolo, z toho čo ste vy hovorili - oslovené pôvodné slovenské skladateľské zázemie, ktoré je veľmi široké. A prečo sa berie práve tento zahraničný model, keď napríklad autor pesničky je zhodou okolností maďarský skladateľ a v Maďarsku referendum podľa našich kritérií bolo neúspešné. Čiže nehovorme o úspechu tejto pesničky v zahraničí. Je veľmi zjednodušené takýmto spôsobom hodnotiť vôbec tých, ktorí majú referendovú kampaň na starosti. Opäť moja otázka, prečo nebolo oslovené slovenské skladateľské zázemie.  
Doplňujúca odpoveď No, dovoľte mi odpovedať aj na viac, aj na tie ďalšie veci, ktoré ste spomenuli, pán poslanec. Musím povedať, že ja si nemyslím, že maďarské referendum možno hodnotiť ako neúspešné. (Hlasy v sále.) Len tie kritériá sú iné, keďže u nich nie je povinná nadpolovičná účasť, čo zrejme ovplyvnilo aj nižšiu účasť na referende, ale referendum skončilo pozitívne. Čo sa týka tej pesničky, priznám sa, že sa ani necítim kompetentný hodnotiť ju a ani som ju nepočul, takže nedám vám svoje hodnotenie. Ale čo sa týka súťaže, chápem to ako súčasť kontraktu, kde bola verejná súťaž. Bola verejná súťaž na celú kampaň a súčasťou tejto kampane je aj pesnička. Čiže bolo to vlastne realizované v súťaži, nie v súťaži o konkrétnu pesničku, ale o celý projekt. Či je tá kampaň povrchná alebo nie? Ako člen Rady vlády pre integráciu bol som účastný na porade, kde bola prezentovaná koncepcia vlastne agentúrami. Myslím si, že koncepcia je dobrá. Druhá vec je to, že možno boli predstavy, že kampaň má trvať dlhšie. Ona je sústredená do dvoch, troch týždňov pred referendom práve preto, aby mobilizovala najmä účasť, ktorá môže byť najväčším rizikovým faktorom. Čiže hodnotenia sú rôzne a zrejme aj budú rôzne, ale myslím si, že by sme si mali počkať s nejakým komplexným hodnotením, keď bude prebiehať hlavná časť, ktorá zatiaľ vlastne neprebieha. 

Deň v parlamente

<- ->
Kalendár zobrazí hodinu otázok pre daný deň.