Vyhľadávanie v prepise rozpravy Vytlačiť stránku / Print page

Záznamy vystúpení sú evidované v rámci systému prepisu vystúpení do textovej podoby. Tieto texty sú k dispozícii až od 5. volebného obdobia a kvôli autorizácii sú k dispozícii vždy až nejaký čas po samotnom vystúpení.

Výsledok vyhľadávania v záznamoch rozpravy NR SR

 
24. 11. 2015 18:17:09 - 18:19:03 58. schôdza NR SR - 8.deň - B. popoludní Tlač 1711 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Ježík, Jozef (SMER – SD) - poslanec NR SR Vystúpenie spoločného spravodajcu   (text neprešiel jazykovou úpravou)

Ďakujem za slovo. Vážená pani predsedajúca, vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, vážený pán minister, dovoľte, aby som vystúpil ako spravodajca výboru k vládnemu návrhu zákona o výrobe, označovaní a predaji tabakových výrobkov a súvisiacich výrobkov a o zmene a doplnení niektorých zákonov a informoval vás o spoločnej správe výborov.
Národná rada Slovenskej republiky uznesením č. 1957 z 24. septembra 2015 pridelila uvedený návrh zákona na prerokovanie ústavnoprávnemu výboru, výboru pre hospodárske záležitosti a výboru pre zdravotníctvo. Zároveň rozhodla, že výbor pre zdravotníctvo bude gestorským výborom. Výbory prerokovali návrh zákona v stanovenej lehote.
Gestorský výbor nedostal žiadne stanoviská poslancov, ktorí nie sú členmi výborov.
Uvedené výbory súhlasili s návrhom zákona a odporučili Národnej rade predložený návrh zákona schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi.
Gestorský výbor rokoval dňa 10. novembra 2015 a odporučil návrh zákona schváliť s odporúčanými pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi.
Časť IV spoločnej správy obsahuje 46 pozmeňujúcich a doplňujúcich návrhov. Gestorský výbor odporučil hlasovať o bodoch 1 až 46 spoločne s návrhom gestorského výboru schváliť ich.
Pani predsedajúca, ďakujem.

7. 10. 2015 16:53:52 - 16:55:12 55. schôdza NR SR - 1.deň - B. popoludní Tlač 1780 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Ježík, Jozef (SMER – SD) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text neprešiel jazykovou úpravou)

26.
Ďakujem za slovo. Pán poslanec, vrátim sa k tomu, čo ste hovoril o tom, že je tu možnosť, že v štátnych nemocniciach podľa tohto znenia zákona, že by mohlo dôjsť k poklesu vlastne základných miezd zdravotných sestier. Teoreticky je to možné, lebo tento zákon naozaj nie je koncipovaný tak, aby išiel pomáhať štátnym nemocniciam. Tento zákon zrovnoprávňuje postavenie zdravotných sestier v rámci ústavných zdravotníckych zariadení, hej. A to je dobré. Lebo v tých mimoštátnych nemocniciach, tam práve tie platy sestier určite pôjdu hore, si myslím, vo väčšine.
Čo sa týka toho nebezpečenstva v štátnych zdravotníckych zariadeniach, toto nebezpečenstvo bolo aj teraz. Veď ten zákon č. 62/2012 bol napadnutý, bol zrušený Ústavným súdom. Čiže vlastne už od 2012 alebo 2013 štátne nemocnice nemuseli dodržiavať to, čo bolo v tom zákone nastavené, a napriek tomu to od roku 2012 až doteraz dodržiavajú a platy sestier v štátnych zariadeniach sú také, ako keby ten zákon bol platný.
Ďakujem.

7. 10. 2015 16:17:41 - 16:19:41 55. schôdza NR SR - 1.deň - B. popoludní Tlač 1780 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Ježík, Jozef (SMER – SD) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text neprešiel jazykovou úpravou)
14.
Ďakujem za slovo. Pán poslanec, všetci asi, ktorí sme tuná v pléne, tak si vysoko vážime prácu zdravotných sestier, všetci určite podporíme tento zákon zato, že je dobrý, je to prvý krok na to, aby v ústavných zdravotníckych zariadeniach naozaj sestry vedeli, že pod túto hranicu ich ohodnotenie nemôže ísť.
O tých koeficientoch naozaj do budúcna, o tom sa môžeme baviť, ale dneska, dneska tento návrh je veľmi solídny a je a dáva im určité istoty a pochybujem, že by boli aj súkromné zdravotnícke zariadenia ústavné alebo VÚC-karské, ktoré by išli na základe tohto zákona znižovať sestrám plat. To si nikto nedovolí.
Na jednej strane tu hovoríte, že máme málo sestier, že nám utekajú von, tak asi žiadne zdravotnícke zariadenie nepôjde tou cestou, že by znížilo teraz platy sestrám, aby malo ten problém, že nebude vedieť poskytovať zdravotnú starostlivosť.
Hovorili ste o tom, že by tam možno bolo veľmi dobré, aby tam bolo podľa praxe navyšovanie tak, ako to je možno v iných profesiách, ale ani lekári, ktorých ste dávali ako príklad, nemajú podľa praxe zvyšované. Áno, lekár po skončení má určitý základ, ktorý je daný zákonom, a lekár, ktorý si spraví špecializáciu, má takisto určitý základ. Ale potom je na tom danom zdravotníckom zariadení, ako si tých lekárov, ktorí tam už naozaj robia 20 alebo viacej rokov, ako ich vie ohodnotiť a ako si ich váži a ako si ich chce udržať. A podľa toho im aj dáva potom nejaké iné okrem základu platy, osobné ohodnotenia a iné príplatky.
Poviem ešte na ten rok 2012, si tam spomínal, ja už mám málo času, že tie finančné prostriedky boli zabezpečené, ale vlastne až zato, že výber daní bol vyšší, tak preto potom... (Prerušenie vystúpenia časomerom.)
24. 9. 2015 11:32:01 - 11:33:39 54. schôdza NR SR - 6.deň - A. dopoludnia Tlač 1711 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Ježík, Jozef (SMER – SD) - poslanec NR SR Vystúpenie spoločného spravodajcu  

91.
Ďakujem za slovo. Vážený pán predseda, vážené kolegyne, kolegovia, milí prítomní, v súlade s § 80 ods. 1 zákona o rokovacom poriadku som bol určený Výborom Národnej rady pre zdravotníctvo za spravodajcu k uvedenému návrhu zákona. Predkladám informáciu k predloženému návrhu zákona.
Návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Zo znenia uvedeného návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy. 
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní. V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokovali Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti a Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre zdravotníctvo. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady pre zdravotníctvo a odporúčam, aby predmetný návrh zákona výbory prerokovali do 9. novembra 2015 a gestorský výbor do 10. novembra 2015. 
Skončil som, prosím, pán predseda, môžete otvoriť rozpravu. 

24. 4. 2015 17:22:19 - 17:23:59 50. schôdza NR SR - 2.deň - B. popoludní Tlač 1485 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Ježík, Jozef (SMER – SD) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text nie je autorizovaný)
150.
Ďakujem pekne.
Tak začnem pánom poslancom Galkom. Čakal som, samozrejme, že toto niekto vytiahne, zvlášť keď tento článok v tom nemenovanom týždenníku napísal človek, ktorý za vášho ministrovania bol vysokopostaveným predstaviteľom tlačového odboru ministerstva obrany. Bol to váš človek, takže som to aj čakal.
Celý ten článok bol veľmi neseriózny a bolo tam veľa demagogických vyjadrení, aj to, čo ste vy teraz povedal. Zase porovnávate veci, ktoré sa naozaj reálne nedajú porovnávať. Podľa toho, že názov jedného stolíka alebo postele je ten istý, neznamená, že je to to isté vybavenie, ktoré majú, a tie ceny, sme si to zisťovali všetko, vieme, koľko to je. Jedenásť firiem veľkých, aj medzinárodných, sa prihlásilo, zobralo si tendre a nakoniec po zverejnení a po normálnom obstarávaní, ktoré k tej sume aj prináleží, jednak v slovenskom, aj v medzinárodnom vestníku, bol toto výsledok výhercu. (Reakcia z pléna.) Viete, zrušili sme to preto, že sme to dali ešte raz, že to spravíme ešte raz, keď bol takýto problém, ale strašne dlho to potrebujeme. Viete, aký tlak je strašný po tých posteliach, po tých stolíkoch, akí sú primári nespokojní, že ich už nemajú? No je to veľký problém.
Ja sa ešte vrátim k pani Šípošovej. Veľmi ďakujem pekne za vyjadrenie, ale ja som sa určite nevyjadril tak, že iba lekári sú oprávnení, alebo ľudia, ktorí pracujú v zdravotníctve, samozrejme, že to je problém, ktorý sa týka každého a každý sa k tomu môže vyjadriť zo svojho uhla pohľadu.
Ďakujem veľmi pekne.
24. 4. 2015 16:59:18 - 17:12:30 50. schôdza NR SR - 2.deň - B. popoludní Tlač 1485 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Ježík, Jozef (SMER – SD) - poslanec NR SR -   (text nie je autorizovaný)

136.
Ďakujem. Ďakujem za slovo, vážená pani predsedajúca, milé kolegyne, kolegovia, dovoľte, aby som vystúpil k tomuto bodu, aj keď celý čas, ako prejednávame, si kladiem jednu otázku, začalo to už minulý týždeň, medzitým to bolo preložené, prečo vlastne táto schôdza bola zvolaná, keď vlastne opoziční poslanci, členovia výboru pre zdravotníctvo, zvolali mimoriadny výbor pre zdravotníctvo, kde pána ministra chceli zaviazať tým, aby predložil správu o stave zdravotníctva, aby predložil nejaké kroky, ktoré chystá, ktoré boli spravené, ako riešiť túto situáciu.
My na zasadaní, ktoré sa konalo 19. marca, na mimoriadnom výbore, sme doplnili vlastne túto žiadosť o ďalších päť bodov a spolu všetci opoziční aj koaliční poslanci sme zahlasovali za spoločné záverečné uznesenie, kde sme zaviazali pána ministra, aby takúto správu komplexnú predložil. Dostal termín 30 dní, čo bolo vlastne 19. apríla tohto roku, čiže v nedeľu. My sme túto správu, bola predložená v piatok, my sme ju dostali v pondelok.
Samozrejme, že je veľmi obsiahla, naozaj sú tam dosť konkrétne veci, sú tam veci zhrnuté, sú tam citované rôzne štúdie z celého spektra inštitúcií, ktoré sa na Slovensku zaoberajú zdravotníctvom a stavom zdravotníctva a jeho perspektívami a možnosťami, ako to zlepšiť. Keby ste, predpokladám, že väčšina z vás túto správu ani nemá, ani ju nečítala, ale členovia výboru určite čiastočne aspoň stihli sa s ňou oboznámiť, ale bolo by logické, že keď dávate odvolávanie pána ministra, tak minimálne počkáte na toto, oboznámite sa s tým, ak tam budú nejaké závery, z toho vyplýva nejaká nespokojnosť, nespokojnosť s tým, že nekoná v rámci toho, čo mu prináleží v jeho rezorte, že nie ste spokojní s jeho prácou, tak vtedy by ste dali potom návrh na jeho odvolanie.
V tejto správe je veľa materiálov a dozvedeli by ste sa napríklad, aké sú zdravotné indikátory, ako je ekonomická analýza zdravotníckeho prostredia, čo je to systémová reforma zdola, ako chce stabilizovať systém poskytovateľov zdravotnej starostlivosti, aký je program ozdravovania nemocníc, oddlžovanie poskytovateľov, aké opatrenie prijalo ministerstvo v rámci liekovej politiky, aký je vývoj miezd zdravotníckych pracovníkov. Dozvedeli by ste aj to, čo znamená systém reformy "bottom up and shift left", kde nejdem to vysvetľovať, ale aspoň poviem princíp, kde je snaha posunúť pacientov zo zdravotnej starostlivosti z nemocníc k špecializovaným lekárom v ambulanciách, od špecializovaných k všeobecným lekárom a stadiaľ domov. Čiže aby najväčšie sito vlastne predstavovala primárna sféra všeobecní lekári, až potom špecializované ambulancie a až potom nemocnice. Aby sa takto zvyšovala efektivita a tým pádom aj ekonomické ukazovatele jednotlivých zdravotníckych zariadení. Dozvedeli by ste sa, aká má byť reforma primárnej starostlivosti, kde základným kameňom majú byť integrované centrá zdravotnej starostlivosti a tri piliere: rezidentský program pre všeobecných lekárov, rozšírené kompetencie pre všeobecných lekárov a zadefinovanie diagnostických a terapeutických postupov pre všeobecných lekárov, aby sa im zľahčila práca. Zistili by ste, aká má byť zadefinovaná optimálna sieť nemocníc, čo je to systém dlhodobej zdravotno-sociálnej starostlivosti.
Vrátil by som sa pri tejto otázke aj k tomu, že ak by vám na tomto reálne záležalo, tak by ste sa pozreli aj na predchádzajúcu vládu a na všetky tie problémy, ktoré boli aj za vlády pani Ivety Radičovej, kde bol aj pán poslanec Uhliarik ministrom zdravotníctva, nejdem tu všetko menovať, iba naozaj stručne, bolo to tu už spomínané, rôzne tie nájmy prístrojov na 21 mesiacov, medzitým aj CT prístroja, boli to problémy s onkologickými liekmi pre deti. Boli to problémy s tým, že lekári odmietali nastupovať do služieb, hrozil štrajk lekárov, sestier a bolo ohrozené poskytovanie zdravotnej starostlivosti. Napriek tomu, že odborníci dávali negatívne stanoviská, tak bol povolený vývoz krvnej plazmy a mnohé ďalšie.
Ale vy idete odvolávať pána ministra Čisláka napriek tomu, že na svojej pozícii je len niekoľko mesiacov. Hneď na začiatku povedal, že, áno, je pripravený na to, aby spravil, aby uviedol určité reformné kroky, aby sa zlepšil stav zdravotníctva, aby sa zlepšilo aj financovanie, aby sa zlepšila transparentnosť aj pri obstarávaní, a on je na to pripravený a má pripravené, keby ste čítali tú správu, má pripravené aj kroky, ako to dosiahnuť.
Stále sa hovorí o tom, že, alebo z vašich úst počujeme to, že sa nič nerobí, že sa nič nezlepšuje, že zvýšenie príjmov do zdravotníctva nepociťujú ani pacienti a ani zdravotnícky personál. Aj z praxe, vzhľadom na to, že som aj lekár, aj riaditeľ nemocnice, musím povedať, že výrazne, alebo momentálne má Všeobecná zdravotná poisťovňa najnižší počet pacientov, ktorí čakajú na plánované zdravotnícke výkony. A nebolo to dosiahnuté len náhodou. Bolo to dosiahnuté tým, že bol spustený projekt "Kto operuje, dostane viac". Takto klesol počet čakajúcich pacientov na čakacích listinách o 42 % a momentálne z celkového počtu pacientov, ktorí čakajú na plánované operácie, je z celkového počtu poistencov Všeobecnej zdravotnej poisťovne iba 0,15 % tých, ktorí čakajú vlastne na tieto operácie. Ale bude to dosiahnuté konkrétnymi krokmi, a to tým, že sa zrušil limit na tých pacientov, ktorí budú operovaní, čiže všetci pacienti, ktorí sú odoperovaní, tak sú preplatení Všeobecnou zdravotnou poisťovňou.
Takisto sa zvýšili príplatky pre pacientov, ktorí sú operovaní, a nemocnica najskôr dostala 100, potom 200, dneska je to už 300 euro za každého pacienta, ktorý je odoperovaný. To motivovalo nemocnice k tomu, aby zvýšili výkon, aby sa pacienti skôr, ktorí sú plánovaní, dostávali na svoje operačné zákroky.
Zdravotníctvo je veľmi komplikovaný systém, do ktorého laik preniká veľmi ťažko, ale táto vláda tieto problémy hneď po nástupe riešila, okrem iného sa stabilizovali platy lekárov a sestier. V štátnom sektore prioritou naďalej zostáva realizácia Programu ozdravenia štátnych nemocníc s cieľom odstrániť zadlžovanie nemocníc, podporiť transparentnosť všetkých procesov, zlepšiť meranie kvality v nemocniciach v zmysle Programu ozdravenia štátnych nemocníc.
Zaviedli sa viaceré sociálne opatrenia, a to v liekovej politike, legislatívne riešená problematika reexportu liekov, referencovanie sa upraví, aby bolo efektívnejšie, objektívnejšie, priemer troch najnižších cien v rámci štátov Európskej únie, zareguloval sa výber poplatkov, priemerné hrubé mzdy lekárov a sestier v štátnych nemocniciach výrazne stúpli a zaviedlo sa prerozdeľovanie zdravotných odvodov medzi zdravotnými poisťovňami, PCG mechanizmus.
Keďže som aj riaditeľom nemocnice, poviem, aké opatrenia sme my od roku 2012 do roku 2014 prijímali. Museli sme vytvoriť nákladové strediská, kde sa sledovalo hospodárenie po jednotlivých oddeleniach, jednotlivých klinikách, kde dostávali kliniky limity na náklady, limity na výkony, aby naozaj mali takú výkonnosť, ktorá zodpovedá ich personálnemu obsadeniu, a aby zase sa snažili šetriť, aj čo sa týka spotreby jednotlivých materiálov. Musel sa znížiť stav pracovníkov prevažne administratívno-technických, kde sme skoro sto ľudí prepustili. Ale dneska, keď porovnáme hospodársky výsledok medzi 2012 a 2014, tak sme zlepšili hospodársky výsledok o 67 %. Bolo k tomu potrebné aj to, aby Všeobecná zdravotná poisťovňa prestala limitovať nemocnice a otvorila vlastne možnosť pre tie, ktoré chcú operovať a majú dostatok pacientov a kapacít, aby robili viacej, aby to mali zaplatené. Pri týchto krokoch za dva roky vlastne sme zvýšili výkon, to znamená počet ukončených hospitalizácií, o 16 %, ale náklady mimo osobných nákladov, čiže nákladov na mzdy a odvody, čiže ostatné náklady mimo osobných, stúpli iba o 3,1 % a celkové osobné náklady za dva roky stúpli o 9 % v celej nemocnici. Už v priebehu roku 2012 zákony, ktoré boli prijaté, stúpli platy lekárov o 15 % a následne platy lekárov každým rokom, tak ako je prijatý zákon, sa vždy od 1. 1. zvyšujú, ako minulý, tak aj tento. Platy sestier v 2012 stúpli o 26 %, tým, že štátne nemocnice dodržiavajú zákon, ktorý bol pozastavený, potom Ústavným súdom zákon 62/2012, tak platy sestier sú naozaj priemerne na úrovni 950 až 1 000 euro mesačne v hrubom.
Ale takéto výsledky by mohli hovoriť viacerí riaditelia nemocníc, kde sa stretávame na Asociácii štátnych nemocníc a naozaj je to enormná snaha na to, aby sa tá ekonomika nemocníc zlepšovala, aby sa zlepšovalo hospodárenie, výkonnosť, efektívnosť.
Vrátim sa k tomu celkovému obrazu v zdravotníctve, ktorý sa tu predostiera od niektorých poslancov z opozície. Pekne tu vidno, ktorí poslanci pracujú v tom zdravotníctve, vyznajú sa do toho a majú úprimnú snahu o to, aby sa tam určité veci zlepšili. Tam vidno aj konštruktívny prístup, áno, snažia sa argumentovať, snažia sa hovoriť fakty o problémoch, ktoré naozaj všetci vnímame a ktoré chceme aj riešiť.
Na druhej strane väčšina z vás úprimne, ktorí ste asi tento návrh podpísali a iniciovali, je skôr prezentovať spojitosť medzi nejakými oligarchami a vedením rezortu zdravotníctva a na základe tohto vlastne iniciovať odvolanie pána ministra. Ja by som bol rád, keby toto nebolo iba účelové, aby naozaj tu bol reálny záujem o to, riešiť problémy v zdravotníctve, a nie iba vypĺňať priestor, ktorý sa črtal, že by mohol byť voľný, tak ho využiť na to, aby už začal určitý druh predvolebnej kampane, a prezentovať sa a dostať sa pred kamery a zase tu spájať oligarchov od dopravy cez zdravotníctvo a rôzne podobné prepojenia.
Ak by tomu tak nebolo, tak by ste naozaj počkali na tú správu, zoznámili sa s ňou, počkali na jej prejednanie vo výbore pre zdravotníctvo a potom by mohli nastať nejaké kroky vedúce povedzme aj k odvolaniu pána ministra.
Osobne ja žiadne argumenty na jeho odvolanie som nepočul také výrazné, aby mali k tomu viesť, a jeho kroky zatiaľ vnímam veľmi pozitívne a bol by som rád, keby bol mal čas a priestor, aby so svojimi spolupracovníkmi mohol dokončiť tie reformné kroky, ktoré už boli aj v minulých rokoch a ktoré sú plánované na tento rok ďalej.
Dúfam, že v nich bude hocikto, kto sa dostane do rezortu, aj v ďalšom období pokračovať a naozaj že to naše zdravotníctvo sa bude zlepšovať.
Takže ešte raz za seba aj za klub SMER - sociálna demokracia určite tento návrh nepodporíme.
Ďakujem pekne. (Potlesk.)

24. 4. 2015 15:32:18 - 15:34:18 50. schôdza NR SR - 2.deň - B. popoludní Tlač 1485 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Ježík, Jozef (SMER – SD) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou   (text nie je autorizovaný)

70.
Ďakujem za slovo. Pán poslanec, ja sa vrátim, nadviažem na to presne, čo vám poslanec Baláž hovoril. Porovnávať, poviem to tak laicky, keď si kúpite Fabiu 1,2 l, tak tiež ju môžete kúpiť za 12-tisíc a možno podľa výbavy alebo určitých špecifikácií aj za 20-tisíc. Tie cétečká môžu mať aj rovnaké technické parametre, ale vieme, že veľmi vysokú zložku napríklad pri cétečkách robí softvérové vybavenie podľa toho, aké potreby má ktorá tá daná nemocnica, aké výkony na tom naozaj chce robiť. Takisto do toho patria potom tie platobné parametre. V Piešťanoch to bolo naozaj v jednotlivých splátkach na 48 mesiacov, čo sú štyri roky. Je to iné, ak sú nejaké nemocnice, ktoré naozaj to dokážu zaplatiť v oveľa kratšom termíne.
Nehovorím, že takisto tam veľmi vysokú zložku pri týchto prístrojoch robí servis a pozáručný servis. A to naozaj, či je to zaradené v tej prvotnej cene, alebo nie je to zaradené, a do akej miery je to tam zohľadnené a na akú dobu. Či je tam zahrnutá výmena lampy po určitých množstvách skenov. To je všetko veľmi dôležité.
A porovnania aj tých cien medzi Čechami a nami, naozaj niekedy cítim, že sme niekedy tu ako keby takí bezmocní, lebo veľké nadnárodné spoločnosti majú určitú svoju politiku, ako a kto, kde, čo môže predávať. A niekedy naozaj nie je možné prísť, keby sme mali tú možnosť, a musí sa ísť podľa verejného obstarávania, nemôžte prísť do Nemecka a tam to kúpiť povedzme priamo od výrobcu za najnižšiu cenu, lebo to tak nie je. Lebo tie firmy, ktoré to zabezpečujú predaj povedzme na našom území, potom zabezpečujú aj nejaký servis, to má určité náklady, a ony majú priamo s výrobcom zmluvu a už sa sem neprihlási firma, ktorá má zastúpenie povedzme v okolitých krajinách. To je naozaj veľký problém.

12. 2. 2015 17:11:14 - 17:26:28 46.schôdza NR SR- 11.deň - B. popoludní Tlač 1288 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Ježík, Jozef (SMER – SD) - poslanec NR SR Vystúpenie v rozprave   (text nie je autorizovaný)
Tým sme vyčerpali hlasovanie o všetkých pozmeňujúcich návrhoch zo spoločnej správy a z rozpravy a, pán predseda, mám splnomocnenie gestorského výboru navrhnúť postúpenie prerokovaného návrhu zákona do tretieho čítania ihneď.

Pellegrini, Peter, predseda NR SR
Prezentujme sa a hlasujeme, že prerokujeme tento návrh zákona v treťom čítaní ihneď.
(Hlasovanie.) Prítomných 128 poslancov, za 78, proti bolo 6, zdržalo sa 44 poslancov.
Návrh sme schválili.

Sme v treťom čítaní.

Otváram rozpravu v rámci tretieho čítania. Pýtam sa, či sa niekto hlási do rozpravy. Končím možnosť prihlásiť sa do rozpravy, do ktorej sa nikto nehlási.
Vyhlasujem rozpravu za skončenú.
Pán spravodajca, uveďte záverečné hlasovanie.

Ježík, Jozef, poslanec NR SR
Prosím, dajte hlasovať o návrhu zákona ako o celku s prijatými pozmeňujúcimi návrhmi, gestorský výbor odporúča schváliť tento zákon.

Pellegrini, Peter, predseda NR SR
Prezentujme sa a hlasujme o zákone ako celku s odporúčaním gestorského výboru schváliť ho.
(Hlasovanie.) Prítomných 130 poslancov, za 77, proti bolo 6 poslancov, zdržalo 47.

Konštatujem, že Národná rada Slovenskej republiky schválila vládny návrh novely zákona č. 577/2004 Z. z. o rozsahu v zdravotnej starostlivosti uhrádzanej na základe verejného zdravotného poistenia a o úhradách za služby súvisiace s poskytovaním zdravotnej starostlivosti.

Pristúpime teraz k prerokovaniu

návrhu na zmeny v zložení výborov Národnej rady Slovenskej republiky.

Návrh uznesenia je pod tlačou 1412 a máte ho rozdaný v laviciach.
Prosím, aby Národná rada vzala na vedomie, že vystúpením z klubu poslancov za Slovenskú demokratickú a kresťanskú úniu – Demokratickú stranu a zánikom tohto klubu 19. novembra 2014 poslanec Martin Fedor týmto dňom stratil členstvo v osobitnom kontrolnom výbore na kontrolu činnosti Slovenskej informačnej služby a poslanec Viliam Novotný stratil členstvo v osobitnom kontrolnom výbore na kontrolu činnosti Národného bezpečnostného úradu uvedeným dňom.
Zároveň poslanci členovia príslušných poslaneckých klubov navrhujú zvoliť poslanca Jaroslava Demiana za člena osobitného kontrolného výboru na kontrolu činnosti Slovenskej informačnej služby, poslanca Dušana Jarjabka za člena osobitného kontrolného výboru na kontrolu činnosti Národného bezpečnostného úradu a poslanca Pétera Vörösa za člena výboru pre nezlučiteľnosť funkcií.
Chce sa niekto z poslancov k tomuto návrhu vyjadriť? Nie je tomu tak.
Pristúpime teraz k hlasovaniu o tomto návrhu uznesenia, tak ako to máte uvedené v tlači 1412.
Prosím, prezentujme a hlasujme o zmenách v zložení výborov Národnej rady, ktoré vyplynuli zo zániku klubu SDKÚ – DS.
(Hlasovanie.) Prítomných 128 poslancov, za hlasovalo 113, proti boli 3, zdržalo sa 10, nehlasovali 2 poslanci.

Konštatujem, že sme navrhované uznesenie, ako aj teda zmeny v zložení výborov Národnej rady schválili.

Pristúpime teraz k rokovaniu o

návrhu na voľbu predsedov výborov Národnej rady Slovenskej republiky.

Tlač máte pred sebou pod číslom 1411.
Prosím, aby Národná rada vzala na vedomie, že poslanec Miroslav Číž sa vzdal funkcie predsedu mandátového a imunitného výboru k 10. decembru 2014, poslanec Viliam Novotný sa vzdal funkcie predsedu výboru pre nezlučiteľnosť funkcií k 10. decembru 2014 a poslanec Martin Fedor sa vzdal funkcie predsedu osobitného kontrolného výboru na kontrolu činnosti Vojenského spravodajstva k 1. decembru 2014.
V tejto súvislosti poslanci členovia príslušných poslaneckých klubov navrhujú zvoliť poslanca Ľubomíra Petráka za predsedu mandátového a imunitného výboru a pána poslanca Alojza Přidala za predsedu výboru pre nezlučiteľnosť funkcií.
Pýtam, či sa niekto chce vyjadriť k tomuto návrhu. Nie je tomu tak.
Vážené panie poslankyne, vážení páni poslanci, podľa čl. 92 ods. 1 ústavy predsedu výboru volí v tajnom hlasovaní Národná rada nadpolovičnou väčšinou hlasov prítomných poslancov.
Pristúpime k tajnému hlasovaniu, ktoré vykonáme na dvoch hlasovacích lístkoch. Na hlasovacom lístku máte uvedené, hlasujem „za“, „proti“, „zdržiavam sa“. Svoju voľbu vyjadríte tak, že na hlasovacom lístku zakrúžkujete tú alternatívu, za ktorú hlasujete, „za“, „proti“ alebo „zdržiavam sa“. Platný je len ten hlasovací lístok, na ktorom je zakrúžkovaná len jedna z alternatív. Iné úpravy hlasovacieho lístka sa považujú za neplatné hlasovanie.
Prosím všetkých overovateľov, aby sa ujali svojej funkcie a dohliadli na priebeh tajného hlasovania, súčasne ich prosím, aby hlasovali ako prví.
Pristúpime teda k vykonaniu tajného hlasovania.

(Akt tajného hlasovania.)
12. 2. 2015 10:19:09 - 10:20:51 46. schôdza NR SR - 11.deň - A. dopoludnia Tlač 1288 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Ježík, Jozef (SMER – SD) - poslanec NR SR Vystúpenie spoločného spravodajcu   (text nie je autorizovaný)
Ďakujem za slovo. Vážená pani predsedajúca, vážený pán minister, milé kolegyne, kolegovia, dovoľte, aby som vystúpil ako spravodajca výboru k uvedenému vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 577/2004 Z. z. o rozsahu zdravotnej starostlivosti (tlač 1288).
Predseda Národnej rady Slovenskej republiky pridelil uvedený návrh zákona na prerokovanie ústavnoprávnemu výboru, výboru pre verejnú správu a regionálny rozvoj a výboru pre zdravotníctvo. Výbory prerokovali návrh zákona v stanovenej lehote.
Výbory súhlasili s návrhom zákona s pripomienkami a odporučili Národnej rade predložený návrh zákona schváliť.
Gestorský výbor nedostal žiadne stanoviská poslancov, ktorí nie sú členmi výborov, ktorým bol návrh zákona pridelený.
V časti IV spoločnej správy sú uvedené jednotlivé pripomienky.
Gestorský výbor rokoval dňa 27. januára 2015 a odporučil Národnej rade návrh zákona schváliť s odporúčanými pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi.
Súčasne gestorský výbor odporučil hlasovať o bodoch 1 až 13 uvedených v IV. časti spoločnej správy spoločne s návrhom gestorského výboru schváliť ich.
Pani predsedajúca, skončil som, môžete otvoriť rozpravu.
12. 2. 2015 9:04:36 - 9:06:08 46. schôdza NR SR - 11.deň - A. dopoludnia Tlač 1320 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Ježík, Jozef (SMER – SD) - poslanec NR SR Vystúpenie spoločného spravodajcu   (text nie je autorizovaný)
Ďakujem pekne za slovo. Vážená pani predsedajúca, vážený pán minister, milé kolegyne, kolegovia, v súlade s § 80 ods. 1 zákona o rokovacom poriadku som bol určený Výborom Národnej rady pre zdravotníctvo za spravodajcu k návrhu uvedeného zákona (tlač 1320). Predkladám informáciu k predloženému návrhu zákona.
Návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Zo znenia uvedeného návrhu zákona je zrejmý účel navrhovanej úpravy.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby návrh zákona prerokovali Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky a Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre zdravotníctvo . Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady pre zdravotníctvo. Odporúčam, aby predmetný návrh zákona prerokovali výbory do 30 dní a gestorský výbor do 32 dní od prerokovania návrhu zákona v Národnej rade v prvom čítaní.
Ďakujem, skončil som, pani predsedajúca, môžete otvoriť rozpravu.
24. 6. 2014 17:48:05 - 18:10:21 36. schôdza NR SR - 1.deň - B. popoludní Tlač 970 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Ježík, Jozef (SMER – SD) - poslanec NR SR Vystúpenie v rozprave   (text nie je autorizovaný)
177.
Ďakujem. Ďakujem pekne, dovoľte teraz, aby som prečítal pozmeňujúci návrh, ktorý predkladám, ktorý obsahuje 25 bodov. Za každým bodom potom je stručné zdôvodnenie.
Takže pozmeňujúce a doplňujúce návrhy poslanca Národnej rady Slovenskej republiky Jozefa Ježíka k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 355/2007 Z. z. o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, tlač 970.
1. bod. V čl. I v bode 9 v § 5 ods. 4 písm. s) sa na konci pripájajú tieto slová: „a vykonáva zmeny v evidencii podľa § 30b“.
Odôvodnenie. Výmaz osoby z evidencie rieši neplnenie povinnosti pri dohľade nad pracovnými podmienkami, alebo ak už predmetnú činnosť nechce alebo nemôže vykonávať napríklad zo zdravotných dôvodov, v prípade úmrtia, po výmaze z obchodného registra alebo po zániku živnosti.
2. bod. V čl. I v bode 12 v § 5 ods. 6 písm. d) v úvodnej vete sa za slovo „požiadať“ vkladajú slová „spolu s odôvodnením“ a na konci písm. d) sa vypúšťajú slová „v žiadosti uvedie dôvod,“.
Ide o legislatívno-technickú úpravu dôvetku.
Bod 3. V čl. I v bode 16 sa v § 6 ods. 3 vypúšťa písmeno x). Súčasne sa vykoná legislatívno-technická úprava úvodnej vety.
Takisto, kde ustanovenie sa vypúšťa z dôvodu, že ide o duplicitu.
Bod 4. V čl. I v bode 37 v § 16 ods. 24 písm. c) a e), ods. 25 písm. c) a e) sa pred slovo „štátom“ vkladá slovo „členským“.
Ide o legislatívno-technickú úpravu.
Bod 5. V čl. I v bode 37 v § 16 ods. 30 sa na konci prvej vety bodka nahrádza bodkočiarkou a pripájajú sa tieto slová: „doklad o absolvovaní aktualizačnej odbornej prípravy je povinná predložiť najneskôr do 30 dní po jej absolvovaní.“.
Odôvodnenie. Doplnenie lehoty na predloženie dokladu o absolvovaní aktualizačnej odbornej prípravy je z dôvodu právnej istoty držiteľov osvedčenia o odbornej spôsobilosti.
Bod 6. V čl. I v bode 39 v § 30a ods. 3 písmeno a) znie: „a) mať na vykonávanie pracovnej zdravotnej služby, ak odsek 4 neustanovuje inak
1. dostatočný počet vlastných zamestnancov pre zamestnancov, ktorí vykonávajú práce zaradené do prvej kategórie alebo druhej kategórie, a to lekára so špecializáciou v špecializačnom odbore uvedenom v odseku 4 písm. b), verejného zdravotníka, bezpečnostného technika alebo autorizovaného bezpečnostného technika, alebo
2. minimálny tím pracovnej zdravotnej služby podľa odseku 7 pre zamestnancov, ktorí vykonávajú práce zaradené do prvej kategórie až štvrtej kategórie,“.
Ide o upresnenie ustanovenia vymenovaním jednotlivých odborníkov, ktorí môžu vykonávať činnosť pracovnej zdravotnej služby pre zamestnávateľa ako vlastní zamestnanci.
Bod 7. V čl. I v bode 39 v § 30a ods. 4 písm. a) sa slová „tretej kategórie alebo do“ nahrádzajú slovami „prvej kategórie až“.
Ide o legislatívno-technickú úpravu v nadväznosti na zmenu vykonanú v bode 39 v § 30a ods. 3 písm. a).
Bod 8. V čl. I v bode 39 sa v § 30a ods. 4 písm. c) za slová „ktorý je verejným zdravotníkom“ vkladajú slová „a má živnostenské oprávnenie podľa osobitného predpisu, 34d) na vykonávanie dohľadu nad pracovnými podmienkami“.
Ide o upresnenie ustanovenia uvedením činnosti, ktorú verejný zdravotník vykonáva.
9. bod. V čl. I v bode 39 v § 30a ods. 4 písm. d), písmeno d) znie: „d) fyzickou osobou – podnikateľom, ktorá nezamestnáva iné fyzické osoby a je bezpečnostným technikom alebo autorizovaným bezpečnostným technikom, 34e) alebo fyzickou osobou - podnikateľom alebo právnickou osobou, ktoré sú oprávnené na výkon bezpečnostnotechnickej služby, 34f) na výkon niektorých činností pracovnej zdravotnej služby podľa § 30a ods. 5 pre zamestnancov, ktorí vykonávajú práce zaradené do prvej kategórie alebo druhej kategórie.“.
Poznámky pod čiarou k odkazom 34e) a 34f) znejú:
"Odkaz 34e) § 21 až 24 zákona č. 124/2006 Z. z. v znení neskorších predpisov.
Odkaz 34f) § 21 ods. 9 zákona č. 124/2006 Z. z. v znení neskorších predpisov."
Odkazy 34f) až 34i) a poznámky pod čiarou k odkazom 34f) až 34i) sa označujú ako odkazy 34g) až 34j) a poznámky pod čiarou k odkazom 34g) až 34j).
Návrhom sa eliminuje zmätočné vymedzenie právneho inštitútu bezpečnostný technik a autorizovaný technik, ktorým je výlučne fyzická osoba (podľa § 23 ods. 1 a 24 ods. 1 a 2 zákona č. 124/2006 Z. z.) a súčasne sa doplňujú inštitúty podľa § 21 ods. 8 zákona č. 124/2006 Z. z. - fyzická osoba, ktorá je podnikateľom a právnická osoba, ktoré sú oprávnené na výkon bezpečnostno-technickej služby podľa § 22 zákona č. 124/2006 Z. z.
10. V čl. l v bode 39 v § 30a sa vypúšťa odsek 6. Ďalšie odseky sa primerane prečíslujú. Súčasne sa vykoná legislatívno-technická úprava vnútorných odkazov [napr. v § 5 ods. 4 písm. r) (čl. l 9. bod), § 30a ods. 3 písm. a), § 30a ods. 8, § 30b ods. 2 písm. d) prvom bode, § 30b ods. 3 písm. c) v prvom bode (čl. l, 39. bod), § 63d ods. 4 (čl. I, 80. bod)].
Ide o legislatívno-technickú úpravu v nadväznosti na zmenu vykonanú v bode 39 v § 30a ods. 3 písm. a).
11. V čl. l v bode 39 v § 30a sa vypúšťa odsek 9. Ďalšie odseky sa primerane prečíslujú.
Ide o legislatívno-technickú úpravu v nadväznosti na presun tohto ustanovenia do bodu 39 v § 30b odsek 13.
12. V čl. l v bode 39 názov § 30b znie:
"Vydanie a odobratie oprávnenia na pracovnú zdravotnú službu a vedenie evidencie osôb, ktoré samostatne vykonávajú niektoré činnosti pracovnej zdravotnej služby".
Odôvodnenie: Ide o doplnenie názvu.
13. V čl. l v bode 39 sa § 30b dopÍňa odsekmi 13 až 16, ktoré znejú:
"(13) Fyzická osoba - podnikateľ alebo právnická osoba uvedená v § 30a ods. 4 písm. b) až d), ktorá samostatne vykonáva činnosť pracovnej zdravotnej služby, musí písomne úradu verejného zdravotníctva ohlásiť začatie svojej činnosti; v ohlásení uvedie údaje podľa § 5 ods. 4 písm. s) a dátum začatia vykonávania niektorých činností pracovnej zdravotnej služby [§ 30d ods. 1 písm. a) ažd), písm. f), g), h) prvého bodu a písm. i)]. K ohláseniu predloží kópiu licencie na výkon zdravotníckeho povolania alebo licencie na výkon samostatnej zdravotníckej praxe [§ 30a ods. 4 písm. b)] alebo živnostenské oprávnenie [§ 30a ods. 4 písm. c) a d)].
(14) Úrad verejného zdravotníctva v evidencii osôb, ktoré samostatne vykonávajú niektoré činnosti pracovnej zdravotnej služby, vykoná výmaz z dôvodu opakovaného neplnenia povinností podľa § 30c ods. 3; návrh na výmaz dáva regionálny úrad verejného zdravotníctva.
(15) Úrad verejného zdravotníctva v evidencii osôb, ktoré samostatne vykonávajú niektoré činnosti pracovnej zdravotnej služby, vykoná výmaz aj
a) na žiadosť osoby samostatne vykonávajúcej niektoré činnosti pracovnej zdravotnej služby,
b) po výmaze právnickej osoby z obchodného registra,
c) po zániku živnostenského oprávnenia,
d) po odobratí alebo zániku licencie na výkon zdravotníckeho povolania alebo licencie na výkon samostatnej zdravotníckej praxe,
e) po smrti fyzickej osoby alebo fyzickej osoby - podnikateľa, ktoré samostatne vykonávajú niektoré činnosti pracovnej zdravotnej služby alebo jej vyhlásením za mŕtvu.
(16) Osoba samostatne vykonávajúca niektoré činnosti pracovnej zdravotnej služby, ktorú úrad verejného zdravotníctva vymazal podľa odseku 14 alebo odseku 15 písm. d), môže opätovne ohlásiť začatie svojej činnosti najskôr po uplynutí jedného roka odo dňa výmazu z evidencie".
Odôvodnenie. Upravujú sa podmienky evidencie, ohlásenia a výmazu z evidencie, ak si osoba, ktorá vykonáva niektoré činnosti pracovnej zdravotnej služby neplní povinnosti, prípadne ak už predmetnú činnosť nechce alebo nemôže vykonávať (napríklad zo zdravotných dôvodov, v prípade úmrtia, po výmaze z obchodného registra alebo po zániku živnosti).
14. V čl. l v bode 39 sa § 30g dopÍňa odsekom 7, ktorý znie:
"(7) Na úhradu nákladov podľa odseku 6 sa vzťahujú všeobecne záväzné právne predpisy upravujúce úhradu nákladov za poskytovanie zdravotnej starostlivosti.".
Ide o doplnenie ustanovenia o úhrade nákladov pri opätovnom posúdení zdravotnej spôsobilosti na prácu, pri ktorom sa vydáva lekársky posudok podľa § 16 zákona č. 576/2004 Z. z.
Bod 15. V čl. l v bode 43 sa § 31c dopÍňa odsekom 7, ktorý znie:
"(7) Na úhradu nákladov podľa odseku 6 sa vzťahujú všeobecne záväzné právne predpisy upravujúce úhradu nákladov za poskytovanie zdravotnej starostlivosti.".
Odôvodnenie obdobné, ako v predchádzajúcom bode 14.
Bod 16. V čl. l sa za bod 66 vkladá nový bod 67, ktorý znie:
67. V § 57 ods. 29 písm. c) sa slová "§ 37 ods. 2" nahrádzajú slovami "§ 37 ods. 2 až 4." Ostatné novelizačné body sa primerane prečíslujú.
Ide o zosúladenie povinností a sankcií, týkajúcich sa záťaže teplom a chladom pri práci.
Bod 17. V čl. l v bode 71 v § 57 ods. 30 písm. b) v druhom bode sa vypúšťajú slová "alebo poruší povinnosť podľa § 43 ods. 4 písm. c)".
Ide o odstránenie duplicity pre právnu istotu.
Bod 18. V čl. l v bode 73 sa v § 57 ods. 42 v písm. a) slová "f) až l)" nahrádzajú slovami "e) a g) až n)".
Ide o zosúladenie skutkovej podstaty správneho deliktu s povinnosťou právnickej osoby alebo fyzickej osoby - podnikateľa podľa § 52 ods. 1 písm. a) zákona.
19. bod. V č. l v bode 78 sa v § 62 písm. c) za slová "na preskúšanie odbornej spôsobilosti" vkladajú tieto slová "podrobnosti o skúške pred komisiou na preskúšanie odbornej spôsobilosti". Ostatné novelizačné body sa primerane prečíslujú.
Ide o doplnenie splnomocňovacieho ustanovenia tak, aby vykonávací predpis mohol obsahovať aj podrobnosti o vykonaní skúšky o odbornej spôsobilosti.
20. bod. V čl. l v bode 80 sa v § 63c ods. 1 slová "vydané podľa predpisov účinných ku dňu 31. mája 2010" nahrádzajú slovami "ktoré bolo vydané podľa predpisov účinných k 31. máju 2010 a ktoré je platné k 1. augustu 2014.".
Ide o upresnenie prechodného ustanovenia.
Bod 21. V čl. l v bode 80 sa § 63c dopÍňa odsekmi 4 až 6, ktoré znejú:
"(4) Osvedčenie o odbornej spôsobilosti na hodnotenie dopadov na verejné zdravie vydané podľa doterajších predpisov sa považuje za osvedčenie o odbornej spôsobilosti na hodnotenie vplyvov na verejné zdravie podľa tohto zákona.
(5) Osvedčenie o odbornej spôsobilosti na prácu s veľmi jedovatými látkami a prípravkami a jedovatými látkami a prípravkami, odkaz 11), ktoré bolo vydané podľa doterajších predpisov, sa považuje za osvedčenie o odbornej spôsobilosti na prácu s veľmi toxickými látkami a zmesami a s toxickými látkami a zmesami, odkaz 11).
(6) Konania začaté a právoplatne neskončené pred 1. augustom 2014 sa dokončia podľa doterajších predpisov.".
Ide o doplnenie prechodného ustanovenia pre držiteľov oprávnenia na odstraňovanie azbestu zo stavieb, ktorí už vykonávajú svoju činnosť, aby mali dostatočný čas na získanie živnostenského oprávnenia a upravujú sa vzťahy zmeny názvu osvedčení o odbornej spôsobilosti. Ďalej ide o doplnenie prechodného ustanovenia o skutočnosť, že začaté a ešte nedokončené konania v čase nadobudnutia účinnosti tohto zákona sa dokončia podľa doterajších predpisov.
Bod 22. V čl. III v bode 4 živnosti s poradovým číslom 92 sa v časti "Preukaz spôsobilosti" na konci vypúšťajú slová "alebo bezpečnostný technik".
Odôvodnenie. Bezpečnostný technik a autorizovaný bezpečnostný technik vykonávajú svoju činnosť na základe osvedčenia alebo živnosti s poradovým číslom 63 a 64 prílohy č. 2 zákona č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní v znení neskorších predpisov, alebo na základe oprávnenia na výkon bezpečnostno-technickej služby alebo živnosti s poradovým číslom 62 podľa prílohy č. 2 zákona č. 455/1991 Zb.
23. bod. V čl. III v bode 4 v živnosti s poradovým číslom 92 sa v časti "Preukaz spôsobilosti" slová "špecializáciou v odbore (2x)" nahrádzajú slovami "špecializáciou v špecializačnom odbore" a v časti "Poznámka" sa slová "§30a ods. 4 písm. b) až d)" nahrádzajú slovami "§30a ods. 4 písm. c)".
24. bod. V čl. III sa za 1. bod vkladá nový 2. bod, ktorý znie:
2. Za § 80x sa vkladá § 80y, ktoré vrátane nadpisu znejú: "Prechodné ustanovenie k úpravám účinným od 1. augusta 2014.
§ 80y. V činnosti odstraňovanie azbestu alebo materiálov obsahujúcich azbest zo stavieb pri búracích prácach, údržbárskych prácach, opravách a iných činnostiach, ktorá sa stáva od 1. augusta 2014 živnosťou, môžu držitelia oprávnenia na odstraňovanie azbestu a materiálov obsahujúcich azbest zo stavieb pokračovať do získania živnostenského oprávnenia najneskôr do 31. decembra 2014.". Ďalšie body sa primerane prečíslujú.
Ide o doplnenie prechodného ustanovenia, že držitelia oprávnenia na odstraňovanie azbestu a materiálov obsahujúcich azbest zo stavieb, môžu pokračovať do získania živnostenského oprávnenia, najneskôr však do 31. decembra 2014.
A 25. bod. V čl. VIII bod 7 znie:
7. V § 22 ods. 1 v druhej vete sa vypúšťajú slová "primerane plní úlohy ustanovené v § 26 a".
Odôvodnenie. Pozmeňovacím návrhom sa eliminuje duplicita vymedzenia kompetencie vykonávať dohľad nad pracovnými podmienkami, ktorý je ustanovený pre bezpečnostných technikov a autorizovaných bezpečnostných technikov v § 30a ods. 4 písm. d) vládneho návrhu zákona a v § 22 ods. 1 zákona č. 124/2006 Z. z. pre bezpečnostnotechnickú službu, ktorej úlohy podľa § 22 ods. 2 zákona č. 124/2006 Z. z. vykonávajú bezpečnostní technici, autorizovaní bezpečnostní technici. Účelom pozmeňovacieho návrhu je tak predísť možným interpretačným sporom v tejto časti oboch zákonov.
Ďakujem, pani predsedajúca.
24. 6. 2014 17:45:24 - 17:47:46 36. schôdza NR SR - 1.deň - B. popoludní Tlač 970 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Ježík, Jozef (SMER – SD) - poslanec NR SR Vystúpenie spoločného spravodajcu   (text nie je autorizovaný)
175.
Vážený pán predseda, vážené pani poslankyne, vážení páni poslanci, dovoľte, aby som podal ako spravodajca informáciu o prerokovaní vládneho návrhu zákona č. 355/2007 Z. z. o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia, tlač 970a.
Predseda Národnej rady Slovenskej republiky pridelil uvedený návrh zákona na prerokovanie: ústavnoprávnemu výboru, výboru pre hospodárske záležitosti, výboru pre sociálne veci a výboru pre zdravotníctvo. Výbory prerokovali návrh zákona v stanovej lehote. Výbor pre sociálne veci súhlasil s návrhom zákona bez pripomienok.
Výbor ústavnoprávny a výbor pre hospodárske záležitosti súhlasil s návrhom zákona s pripomienkami a odporučil Národnej rade predložený návrh zákona schváliť. Výbor pre zdravotníctvo neprijal platné uznesenie podľa § 52 ods. 3 a 4 rokovacieho poriadku. Gestorský výbor prerokoval návrh spoločnej správy dňa 24. júna 2014 a neprijal platné uznesenie v zmysle § 52 ods. 4 zákona č. 350/1996 Z. z. Uznesením výboru č. 105 z 13. mája 2014 som bol v súlade s § 80 ods. 2 zákona č. 350/1996 Z. z. určený za spoločného spravodajcu.
V štvrtej časti spoločnej správy sú uvedené pozmeňujúce návrhy z jednotlivých výborov. Ako spravodajca výboru budem podávať návrhy na ďalší postup. Navrhujem, aby sa o bodoch 1 až 34 a 36 až 43 hlasovalo spoločne a bod 35 navrhujem vyňať na osobitné hlasovanie.
Pán predseda, skončil som, môžete otvoriť rozpravu, do ktorej sa hlásim ako prvý.
16. 5. 2014 13:31:37 - 13:33:21 35. schôdza NR SR - 4.deň - A. dopoludnia Tlač 970 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Ježík, Jozef (SMER – SD) - poslanec NR SR Vystúpenie spoločného spravodajcu  
75.
Ďakujem pekne za slovo. Vážená pani predsedajúca, vážená pani ministerka, vážené panie poslankyne, páni poslanci, vážení prítomní, v súlade s § 73 zákona o rokovacom poriadku som bol určený Výborom Národnej rady pre zdravotníctvo za spravodajcu návrhu uvedeného zákona. Je to tlač č. 970. Predkladám informáciu k predloženému návrhu zákona.
Návrh spĺňa náležitosti podľa rokovacieho poriadku a legislatívnych pravidiel tvorby zákonov. Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada po všeobecnej rozprave uzniesla na tom, že návrh zákona prerokuje v druhom čítaní. V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady navrhujem, aby uvedený návrh zákona prerokovali: Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre hospodárske záležitosti, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre sociálne veci a Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre zdravotníctvo. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady pre zdravotníctvo. Odporúčam, aby predmetný návrh zákona výbory prerokovali do tridsať dní a gestorský výbor do tridsaťdva dní od prerokovania návrhu zákona v Národnej rade v prvom čítaní.
Ďakujem, pani predsedajúca, otvorte rozpravu.
26. 6. 2013 11:23:16 - 11:24:04 21. schôdza NR SR - 6.deň - A. dopoludnia Tlač 478 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Ježík, Jozef (SMER – SD) - poslanec NR SR Vystúpenie s faktickou poznámkou  
45.
Ďakujem pekne. Tak určite som to nečítal prvýkrát. Samozrejme, že nie som právnik, takže tieto pripomienky vyplývajú z toho, čo pripravili aj právnici ešte z ministerstva, čo sa odkonzultovalo, aj takisto z Národnej rady pripomienky, ktoré sú. Všetko to boli legislatívno naozaj technické, okrem toho jedného bodu, čo povedala pani poslankyňa Nicholsonová. Tam ide o to, aby bolo jednoznačne zadefinované, kde sú tie viditeľné miesta, kde majú byť umiestnené, aby každý, aby to nebolo niekde skryté na mieste, kde normálni pacienti sa nedostanú, ale vlastne zákonná povinnosť by bola splnená, takže kvôli tomu.
26. 6. 2013 11:14:14 - 11:20:10 21. schôdza NR SR - 6.deň - A. dopoludnia Tlač 478 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Ježík, Jozef (SMER – SD) - poslanec NR SR -  
37.
Vážený pán predseda, vážená pani ministerka, pani spravodajkyňa, kolegyne, kolegovia, už to tu bolo spomínané, že boli prijaté viaceré pozmeňovacie návrhy, dovoľte, aby som ešte predložil svoj pozmeňovací návrh, ktorý obsahuje sedem bodov, z toho naozaj šesť je legislatívno-technického charakteru a jedno je iba, jedno upresnenie, ktoré vlastne vyplýva z praxe. Takže prečítam ten pozmeňovací návrh.
Pozmeňovací návrh poslanca Národnej rady Slovenskej republiky Jozefa Ježíka k vládnemu návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 580/2004 Z. z. o zdravotnom poistení a o zmene a doplnení zákona č. 95/2002 Z. z. o poisťovníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (tlač 478).
V súvislosti s pozmeňujúcimi návrhmi vynímam body 90, 102, 128, 129 a 134 zo spoločnej správy na osobitné hlasovanie, keďže predkladám k nim rozšírený pozmeňujúci návrh. Tie jednotlivé návrhy teraz.
1. V čl. II 3. bode sa v § 11 ods. 2 označenie odkazu "2b" nahrádza označením odkazu "9a" a na konci sa pripája tento text:
Úvodzovky dole, Poznámka pod čiarou k odkazu 9a znie:
Úvodzovky dole, 9a. § 9d ods. 1 zákona č. 580/2004 Z. z. v znení zákona", číslo príslušného zákona bude dodané, "/2013 Z. z."
2. V čl. IV v 11. bode sa v § 79 ods. 1 písm. g) na konci čiarka nahrádza bodkočiarkou a pripájajú sa tieto slová: úvodzovky dole, za prístupné a viditeľné miesto sa považuje vyvesenie cenníka vo vstupných priestoroch, v priestoroch čakárne alebo iných verejne prístupných priestoroch zdravotníckeho zariadenia a uverejnenie na webovom sídle poskytovateľa, ak ho má zriadené, úvodzovky hore.
3. V čl. IV v 11. bode sa v § 79 ods. 1 písm. zg) za slovo, úvodzovky dole, štáte, úvodzovky hore, vkladajú slová, úvodzovky dole, Európskej únie, úvodzovky hore.
4. V čl. IV v 15. bode znie, 15. bod znie:
Úvodzovky dole, 15. § 79 sa dopĺňa odsekom 11, ktorý znie:
Úvodzovky dole, (11) a ďalej formu, vzory výkazov a štruktúru výkazov podľa ods. 1 písm. zg) v elektronickej podobe zverejňuje ministerstvo zdravotníctva na svojom webovom sídle.“
5. V čl. VI sa za 4. bod vkladá nový 5. bod, ktorý znie:
„Úvodzovky dole, 5. V § 56 ods. 4 sa slová, úvodzovky dole, odseku 3, úvodzovky hore, nahrádzajú slovami, úvodzovky dole, odseku 4, úvodzovky hore.
6. V čl. VI sa za 5. bod vkladá nový 6. bod, ktorý znie:
Úvodzovky dole, v § 58 ods. 8 sa slová, úvodzovky dole, odseku 6, úvodzovky hore, nahrádzajú slovami, úvodzovky dole, odseku 7, úvodzovky hore.
Nasledujúce body sa primerane prečíslujú.
Účinnosť tohto bodu sa navrhuje od 28. 10. 2013, čo sa premietne do ustanovenia upravujúceho účinnosť. A takisto v 5. bode sa tiež nasledujúce body primerane prečíslujú a účinnosť tohto bodu sa tiež navrhuje od 28. 10. 2013, čo sa premietne do ustanovenia upravujúceho účinnosť.
7. V čl. VI sa za 12. bod vkladá nový 13. bod, ktorý znie:
Úvodzovky dole, 13. V § 129 ods. 2 písm. m) a n) sa slová, úvodzovky dole, § 56 ods. 6, úvodzovky hore, nahrádzajú slovami, úvodzovky dole, § 56 ods. 7, úvodzovky hore."

Paška, Pavol , predseda NR SR
Prepáčte, pán poslanec. (Zaznievanie gongu.)
Dámy a páni, ja vás poprosím, venujte pozornosť rozprave.

Ježík, Jozef, poslanec NR SR
Nasledujúce body sa primerane prečíslujú a účinnosť tohto bodu sa tiež navrhuje od 28. 10. 2013, čo sa premietne do ustanovenia upravujúceho účinnosť.
To je všetko. Ďakujem pán predseda.

16. 5. 2013 15:49:17 - 15:50:34 19. schôdza NR SR - 3.deň - B. popoludní Tlač 408 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Ježík, Jozef (SMER – SD) - poslanec NR SR Vystúpenie spoločného spravodajcu   (text nie je autorizovaný)
57.
Ďakujem pekne. Vážená pani predsedajúca, vážená pani ministerka, vážené kolegyne, kolegovia, dovoľte, aby som vystúpil ako spravodajca výboru k spoločnej správe k vládnemu návrhu zákona o Národnom zdravotníckom informačnom systéme a o zmene a doplnení niektorých zákonov (tlač 408).
Predseda Národnej rady Slovenskej republiky pridelil uvedený návrh zákona na prerokovanie:
- ústavnoprávnemu výboru,
- výboru pre financie a rozpočet,
- výboru pre ľudské práva a národnostné menšiny a
- výboru pre zdravotníctvo.
Výbory prerokovali návrh zákona v stanovenej lehote a odporučili Národnej rade návrh zákona schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi. V časti IV. spoločnej správy sú uvedené jednotlivé pozmeňujúce návrhy.
Gestorský výbor rokoval dňa 14. mája 2013 a odporučil Národnej rade návrh zákona schváliť s odporúčanými pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi.
Pani predsedajúca, skončil som, môžte otvoriť rozpravu.
22. 3. 2013 13:57:26 - 13:58:38 16. schôdza NR SR - 7.deň - A. dopoludnia Tlač 305 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Ježík, Jozef (SMER – SD) - poslanec NR SR Vystúpenie spoločného spravodajcu  
123.
Ďakujem za slovo. Iba stručne chcem podať ešte jeden pozmeňujúci návrh k tomuto zneniu novely zákona, ktorý vyplýva z praxe. Ide o to, že v poslednom období boli viacerým obciam a mestám doručené protesty prokurátora proti všeobecne záväzným nariadeniam, ktoré boli prijaté na základe splnomocňujúceho ustanovenia a v zákone č. 219 z roku 1996 Z. z.
Na základe uvedeného sa navrhuje v § 2 doplniť nový odsek 6, na základe ktorého budú obce splnomocnené určovať z ustanovených zákazov výnimky. Preto predkladám tento pozmeňujúci návrh, teraz ho prečítam v celom znení, k uvedenému návrhu zákona.
Čiže v článku I v druhom bode sa § 2 dopĺňa odsekom 6, ktorý znie:
"(6) Obce môžu určiť výnimky zo zákazu alebo obmedzenia predaja, podávania alebo požívania alkoholických nápojov, ktorý ustanovili podľa odsekov 4 a 5."
Ďakujem, skončil som.
22. 3. 2013 13:55:44 - 13:57:05 16. schôdza NR SR - 7.deň - A. dopoludnia Tlač 305 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Ježík, Jozef (SMER – SD) - poslanec NR SR Vystúpenie spoločného spravodajcu  
121.
Ďakujem za slovo. Vážený pán predsedajúci, kolegyne, kolegovia, dovoľte, aby som vystúpil ako spravodajca výboru k spoločnej správe k návrhu skupiny poslancov Národnej rady Slovenskej republiky na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 219/1996 Z. z. o ochrane pred zneužívaním alkoholických nápojov a o zriaďovaní a prevádzke protialkoholických záchytných izieb v znení neskorších predpisov, tlač 305. Predseda Národnej rady Slovenskej republiky pridelil uvedený návrh zákona na prerokovanie ústavnoprávnemu výboru, výboru pre verejnú správu a regionálny rozvoj a výboru pre zdravotníctvo. Výbory prerokovali návrh zákona v stanovenej lehote a odporučili Národnej rade návrh zákona schváliť.
V časti IV, v štvrtej spoločnej správy je uvedená jedna pripomienka. Gestorský výbor rokoval dňa 12. marca 2013 a odporučil Národnej rade návrh zákona schváliť. Súčasne gestorský výbor odporučil neschváliť pozmeňujúci návrh obsiahnutý v spoločnej správe.
Pán predsedajúci, skončil som, môžete otvoriť rozpravu a súčasne sa hlásim do rozpravy ako prvý.
13. 3. 2013 11:13:56 - 11:17:14 16. schôdza NR SR - 1.deň - A. dopoludnia Tlač 408 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Ježík, Jozef (SMER – SD) - poslanec NR SR Vystúpenie spoločného spravodajcu   (text nie je autorizovaný)
63.
Ďakujem za slovo. Vážená pani predsedajúca, vážená pani ministerka, vážené kolegyne, kolegovia, v súlade s § 73 ods. 1 zákona o rokovacom poriadku som bol určený Výborom Národnej rady Slovenskej republiky pre zdravotníctvo za spravodajcu k vládnemu návrhu zákona o Národnom zdravotníckom informačnom systéme a o zmene a doplnení niektorých zákonov (tlač 408). Na základe uvedeného podávam v prvom čítaní spravodajskú informáciu o predmetnom návrhu zákona.
Konštatujem, že uvedený návrh spĺňa po formálno-právnej stránke všetky náležitosti uvedené v § 67 a 68 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku Národnej rady Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov, ako i náležitosti uvedené v Legislatívnych pravidlách. Predložený návrh zákona obsahuje doložku zlučiteľnosti s právom Európskej únie. Návrh zákona je v súlade s Ústavou Slovenskej republiky, so zákonmi, ako aj s medzinárodnými zmluvami, ktorými je Slovenská republika viazaná, a právnymi predpismi Európskej únie. Predložený návrh nezakladá zvýšené nároky na rozpočty samosprávnych krajov a rozpočty obcí. Finančné prostriedky vo výške 1 220 044 euro sú rozpočtované v rozpočte kapitoly ministerstva zdravotníctva ako transfer pre Národné centrum zdravotníckych informácií. Vplyvy na zamestnanosť, podnikateľské prostredie a životné prostredie sú uvedené v doložke vybraných vplyvov.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada Slovenskej republiky uzniesla v zmysle § 73 ods. 3 písm. c) rokovacieho poriadku na tom, že po rozprave odporučí uvedený návrh zákona prerokovať v druhom čítaní.
V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady Slovenskej republiky č. 393 z 25. februára 2013 a podľa § 71 rokovacieho poriadku Národnej rady Slovenskej republiky navrhujem, aby návrh zákona prerokovali Ústavnoprávny výbor Národnej rady Slovenskej republiky, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre financie a rozpočet, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre ľudské práva a národnostné menšiny a Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre zdravotníctvo. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre zdravotníctvo. Odporúčam, aby predmetný návrh zákona výbory prerokovali do 30 dní a gestorský výbor do 32 dní od prerokovania návrhu zákona v Národnej rade Slovenskej republiky v prvom čítaní.
Ďakujem, skončil som.
6. 2. 2013 16:17:33 - 16:20:48 14. schôdza NR SR - 6.deň - B. popoludní Tlač 305 Prehrať krátke video vystúpenia (v novom okne) Prehrať celý záznam rokovania (v novom okne)
Ježík, Jozef (SMER – SD) - poslanec NR SR Vystúpenie spoločného spravodajcu  
63.
Ďakujem za slovo, pani. Vážená pani predsedajúca, vážený pán predkladateľ, vážené kolegyne, vážení kolegovia. V súlade s § 73 ods. 1 zákona o rokovacom poriadku som bol určený výborom Národnej rady Slovenskej republiky pre zdravotníctvo za spravodajcu k uvedenému návrhu zákona. Je to návrh skupiny poslancov Národnej rady Slovenskej republiky na vydanie zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 219/1996 Z. z. o ochrane pred zneužívaním alkoholických nápojov a o zriaďovaní a prevádzke protialkoholických záchytných izieb v znení neskorších predpisov, tlač 305. Na základe uvedeného podávam v prvom čítaní spravodajskú informáciu o predmetnom návrhu zákona.
Konštatujem, že uvedený návrh spĺňa po formálnoprávnej stránke všetky náležitosti uvedené v § 67 a v § 68 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 350/1996 Z. z. o rokovacom poriadku. Predložený návrh zákona obsahuje doložku zlučiteľnosti s právom Európskej únie. Ako sa uvádza v dôvodovej správe, návrh zákona je v súlade s Ústavou Slovenskej republiky, všeobecne záväznými právnymi predpismi a medzinárodnými zmluvami, ktorými je Slovenská republika viazaná. Predložený návrh zákona nemá vplyv na štátny rozpočet a rozpočty územnej samosprávy. Nezakladá nároky na zamestnanosť, životné prostredie a informatizáciu spoločnosti.
Vychádzajúc z oprávnení, ktoré pre mňa ako spravodajcu vyplývajú z § 73 zákona o rokovacom poriadku, odporúčam, aby sa Národná rada Slovenskej republiky uzniesla na tom, že po rozprave odporučí uvedený návrh zákona prerokovať v druhom čítaní. V súlade s rozhodnutím predsedu Národnej rady Slovenskej republiky č. 270 z 8. novembra 2012 a podľa § 71 rokovacieho poriadku Národnej rady Slovenskej republiky navrhujem, aby návrh zákona prerokovali: Ústavnoprávny výbor Národnej rady, Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre verejnú správu a regionálny rozvoj a Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre zdravotníctvo. Za gestorský výbor navrhujem Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre zdravotníctvo. Odporúčam, aby predmetný návrh zákona výbory prerokovali do 30 dní a gestorský výbor do 32 dní od prerokovania návrhu zákona v Národnej rade Slovenskej republiky v prvom čítaní.
Ďakujem, pani predsedajúca, skončil som. Môžete otvoriť rozpravu.

Deň v parlamente

<- ->