Ďakujem za slovo. Vážené panie poslankyne, páni poslanci, vážený pán minister, dovoľte mi zopár viet priložiť do tejto rozpravy. Pokiaľ ide o stanu Azen, nemáme problém s tým, že finančné prostriedky budú krátené, samozrejme, je to solidárny krok, ktorý podporíme. Ale dve poznámky. V roku 2008 v marci som prišla s návrhom o vytvorení krízového fondu. Práve takého krízového fondu, ktorý by riešil tieto situácie, ktoré dnes nastali, ktoré by riešil situácie pre poľnohospodárov, ale aj pre obyvateľstvo. Vtedy to však bolo strašne smiešne mnohým novinárom, mnohým politikom a dnes vidím, že skutočne táto cesta je jediná cesta, ktorá sa dá použiť preto, aby keď vzniknú takéto pohromy na Slovensku a tie pohromy budú vznikať, raz to bude ľadovec, raz to bude potopa, záplava, raz to budú veľké suchá, ale bez toho, aby sme mali pripravené finančné prostriedky v určitom krízovom, alebo rezervnom fonde, ktoré budú môcť pokrývať takého udalosti, myslím si, že ďalšia vláda bude ťažko vládnuť.
Tento fond samozrejme sme začali pripravovať na ministerstve pôdohospodárstva, po mojom odchode tím bol rozpustený a sa skončilo a v podstate už nič sa nevyriešilo. Čiže do pozornosti dávam vytvorenie krízového fondu, alebo rezervného fondu pre takéto udalosti, dávam do pozornosti koncepciu manažmentu dažďovej vody, ktorá je na Slovensku vypracovaná, túto koncepciu vypracovali odborníci slovenskí, ktorí ju ponúkali štátnym orgánom a ktorí sa z nej vysmiali. Dnes sa ukazuje, že práve manažment dažďovej vody je ten, ktorý môže zabrániť tomu, aby boli záplavy, aby boli také rozsiahle škody, ako sa dnes udialo. A preto z tohoto miesta chcem navrhnúť jedno opatrenie, ktoré by myslím si, že bolo vhodné v súčasnosti aby sa zrealizovalo, pretože sme na konci volebného obdobia a nikto nemôže povedať, že to človek chcem určitým zneužiť.
V pozmeňovacom návrhu sa budem snažiť riešiť to, aby bola zakázaná politická reklama a práve peniaze, ktoré idú na politickú reklamu, aby sa stali základom pre tento rezervný, alebo krízový fond.
Dobre viete, že ľudia, občania, politickú reklamu nepotrebujú. Túto politickú reklamu potrebujú politické strany a potrebujú hu médiá.
Keď si spočítame, aké peniaze idú do politickej reklamy a odkiaľ sú zdroje, pán minister, myslím si, veľmi by to v súčasnosti pomohlo občanom a skutočne dávam návrh, aby tento, tento zdroj financovania bol základom pre krízový fond.
Predpokladám, že aj ľudia, ktorí dnes sú denno-denne ohlupovaní rôznymi spotmi, rôznou reklamou si vyberajú politikou podľa toho, koľko majú v peňaženke a podľa toho, ako sa politici správajú štyri roky, nie podľa toho, čo im tlačia do hlavy za posledný mesiac, alebo za posledné dva týždne.
Pán minister, predložím tento pozmeňovací návrh.
Ďakujem za pozornosť.