nezodpovedaná
| 8. 9. 2010 | Ľubomír Vážny | minister dopravy SR Ján Figeľ | Podľa vami často prezentovaného názoru je mýtny systém na Slovensku "zbabraný a spackaný" aj napriek tomu, že skutočný výber za 1. až 8. mesiac t. j. čistý príjem do štátneho rozpočtu je vyšší ako plánovaný. Kedy mienite urobiť opatrenia, ktoré napravia vami deklarovaný zlý mýtný systém? |
nezodpovedaná
| 8. 9. 2010 | Ľubomír Vážny | minister dopravy SR Ján Figeľ | Podľa informácií, ktoré ste poskytli médiám, ako aj podľa vašich vyjadrení stojí koberec v kancelárii ministra dopravy 1 mil. Sk, čo je zavádzanie a klamstvo. Žiadam vás o pravdivú odpoveď, koľko skutočne stál koberec v kancelárii ministra dopravy, t. j. aká je výmera v kancelárii ministra, jednotková cena a výsledná cena. |
nezodpovedaná
| 8. 9. 2010 | Ľubomír Vážny | minister dopravy SR Ján Figeľ | Kedy cez vami deklarovaný a transparentný systém elektronického obstarávania obstaráte prvý úsek diaľnice alebo rýchlostnej cesty napr. R2 Žiar nad Hronom - obchvat so začiatkom prác v r. 2011? |
nezodpovedaná
| 8. 9. 2010 | Ľubomír Vážny | minister dopravy SR Ján Figeľ | Kedy zabezpečíte a schválite novelu zákona č. 669/2007 Z. z. o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a ciest pre motorové vozidlá, ktorý je podľa vášho názoru a názoru koalície protiústavný? |
nezodpovedaná
| 13. 10. 2010 | Ľubomír Vážny | minister dopravy SR Ján Figeľ | Kedy zabezpečíte a schválite novelu zákona č. 669/2007 Z. z. o jednorazových mimoriadnych opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a ciest pre motorové vozidlá, ktorý je podľa vášho názoru a názoru koalície protiústavný? |
nezodpovedaná
| 13. 10. 2010 | Ľubomír Vážny | minister dopravy SR Ján Figeľ | Kedy znížite cenu za použitie železničnej infraštruktúry s cieľom zvýšiť konkurencieschopnosť železničnej dopravy krytím fixných nákladov? |
nezodpovedaná
| 13. 10. 2010 | Ľubomír Vážny | minister dopravy SR Ján Figeľ | Kedy zabezpečíte výstavbu diaľničnej križovatky Martinček v úseku diaľnice D1 Hubová - Ivachnová? |
nezodpovedaná
| 13. 10. 2010 | Ľubomír Vážny | minister dopravy SR Ján Figeľ | Z akej analýzy dopadu na obyvateľstvo alebo relevantnej štúdie ste vychádzali pri zvýšení cien diaľničných nálepiek? |
nezodpovedaná
| 13. 10. 2010 | Ľubomír Vážny | minister dopravy SR Ján Figeľ | Kedy cez vami deklarovaný, transparentný a jediný správny systém elektronického obstarávania, obstaráte prvý úsek diaľnice napr. D1 Jánovce - Jablonov alebo D1 Hubová - Ivachnová? |
nezodpovedaná
| 20. 10. 2010 | Ľubomír Vážny | predsedníčka vlády SR Iveta Radičová | Pani predsedníčka vlády, kde je vaša transparentnosť ? Za môjho pôsobenia bola na web stránke MDPT SR zverejnená a jednoducho dostupná analýza dôsledkov zastavenia PPP projektov, ktorú spracoval VÚD. Po vašom nástupe sa analýza, ktorá vyčíslila škody pri zastavení PPP, v duchu Vášho hesla transparentnosť, transparentne stratila zo stránky MDPT SR, sekcie PPP. |
nezodpovedaná
| 20. 10. 2010 | Ľubomír Vážny | minister dopravy SR Ján Figeľ | Pán minister, kedy cez vami deklarovaný a transparentný systém elektronického obstarávania obstaráte prvý úsek diaľnice napr. D1 Jánovce - Jabloňov alebo D1 Hubová - Ivachnová? |
zodpovedaná
| 1. 12. 2010 | Ľubomír Vážny | minister dopravy SR Ján Figeľ | Pán minister, akým spôsobom ste obstarávali druhý profil diaľnice D1 Jabloňov - Studenec, bolo to elektronickým obstarávaním, ako ste sa zaviazali riešiť všetky obstarávania? |
zodpovedaná
| 1. 12. 2010 | Ľubomír Vážny | minister dopravy SR Ján Figeľ | Pán minister, z akého dôvodu ste poklepávali kameň na stavbu I/75 Galanta obchvat II. stavba, keď ste nemali ešte ukončenú súťaž na zhotoviteľa stavby? Nezdá sa vám, že je to nezmyselná propaganda? |
zodpovedaná
| 1. 12. 2010 | Ľubomír Vážny | minister dopravy SR Ján Figeľ | Pán minister, jediná stavba na diaľnici D1 Jánovce - Jabloňov nie je obstarávaná elektronickým spôsobom. Prečo neobstarávate elektronicky, pokiaľ tento spôsob považujete ako jediný transparentný? |
nezodpovedaná
| 1. 12. 2010 | Ľubomír Vážny | minister dopravy SR Ján Figeľ | Pán minister, z akého dôvodu ste od júna 2010 neboli schopný začať obstarávať úsek diaľnice D3 Žilina Strázov - Žilina Brodno? Stavba má právoplatné stavebné povolenie a bola plánovaná z prostriedkov EÚ. |
nezodpovedaná
| 1. 12. 2010 | Ľubomír Vážny | minister dopravy SR Ján Figeľ | Pán minister, za vášho pôsobenia v rezorte Národná diaľničná spoločnosť začala verejné obstarávanie na technické štúdie klasickým spôsobom, chápem to tak, že ste oklamali voličov, keď ste nezačali obstarávať elektronicky? |
zodpovedaná
| 8. 12. 2010 | Ľubomír Vážny | minister dopravy SR Ján Figeľ | Pán minister, aké opatrenia ste prijali v spoločnostiach Národná diaľničná spoločnosť a Slovenská správa ciest za účelom spustenia elektronického obstarávania napr. na technické štúdie? Zatiaľ obstarávate všetko klasicky, a to je podľa vás netransparentné. |
nezodpovedaná
| 8. 12. 2010 | Ľubomír Vážny | minister dopravy SR Ján Figeľ | Pán minister, aké zmeny ste za polrok urobili vo vami kritizovanom mýtnom systéme? |
nezodpovedaná
| 2. 2. 2011 | Ľubomír Vážny | minister dopravy SR Ján Figeľ | Počas súťaže na výstavbu diaľnice D1 Jánovce-Jablonov, okrem závažnej námietky jedného z uchádzačov, podali ostatní uchádzači historický najvyšší počet cca 500 žiadostí o vysvetlenie súťažných podkladov. Súťažné podklady majú byť podľa zákona o verejnom obstarávaní § 31 zrozumiteľné. Takto si predstavujete tu novú a správnu metodiku verejného obstarávania po uplynutí 7 mesiacov? |
nezodpovedaná
| 2. 2. 2011 | Ľubomír Vážny | minister dopravy SR Ján Figeľ | Masívne ste vy a vaši kolegovia propagovali tzv. úspech po náleze ústavného súdu k zákonu 669/2007 s tým, že ste pripravení na úhradu škôd občanom. V súčasnosti sú vydané stavebné povolenia na 123 km úsekov nezačatých stavieb. Zdá sa mi neetické na jednej strane vykrikovať o ich protiústavnosti, ale zároveň ich využívať na výstavbu. Je vo vašej kompetencii obnoviť tieto konania a zabezpečiť ich v ústavnom režime. Mienite takto postupovať? |
nezodpovedaná
| 2. 2. 2011 | Ľubomír Vážny | minister dopravy SR Ján Figeľ | Bratislavskému letisku zaniklo oprávnenie prevádzkovať bezpečnostnú službu k 31. 12. 2010, zároveň došlo k zániku súvisiacej zbrojnej licencie a ďalšou prevádzkou k nedovolenému ozbrojovaniu. Aké mienite vyvodiť dôsledky za vzniknutý protizákonný stav? |
zodpovedaná
| 9. 2. 2011 | Ľubomír Vážny | minister dopravy SR Ján Figeľ | Ako je možné, že Cargo reaguje sebazničujúco, a to tým, že napriek nižším platbám za železničnú dopravnú cestu, ktoré sú zadefinované v nami prijatom zákone č č. 513/2009 o dráhach a č. 514/2009 o doprave na dráhach, zvyšuje súčasné vedenie ceny za prepravy a tým sa stáva Cargo menej konkurencie schopným? |
nezodpovedaná
| 9. 2. 2011 | Ľubomír Vážny | minister dopravy SR Ján Figeľ | Pán minister, koľko záujemcov sa prihlásilo do súťaže na prevádzkovanie železničnej osobnej dopravy na trati Bratislava - Komárno a reálne predložilo ponuky? |
nezodpovedaná
| 9. 2. 2011 | Ľubomír Vážny | minister dopravy SR Ján Figeľ | Počas súťaže na výstavbu diaľnice D1 Jánovce-Jablonov, okrem závažnej námietky jedného z uchádzačov, podali ostatní uchádzači historický najvyšší počet cca 500 žiadostí o vysvetlenie súťažných podkladov. Súťažné podklady majú byť podľa zákona o verejnom obstarávaní § 31 jednoznačné. Takto si predstavujete tú novú a správnu metodiku verejného obstarávania po uplynutí 7 mesiacov? |
nezodpovedaná
| 9. 2. 2011 | Ľubomír Vážny | minister dopravy SR Ján Figeľ | Masívne ste vy a vaši kolegovia propagovali tzv. úspech po náleze ústavného súdu k zákonu č. 669/2007 s tým, že ste pripravení na úhradu škôd občanom. V súčasnosti sú vydané stavebné povolenia na 123 km úsekov nezačatých stavieb. Zdá sa mi neetické, na jednej strane vykrikovať o ich protiústavnosti, ale zároveň ich využívať na výstavbu. Je vo vašj kompetencii obnoviť tieto konania a zabezpečiť ich v ústavnom režime? Mienite takto postupovať? |
nezodpovedaná
| 9. 2. 2011 | Ľubomír Vážny | minister dopravy SR Ján Figeľ | Bratislavskému letisku zaniklo oprávnenie prevádzkovať bezpečnostnú službu k 31. 12. 2010, zároveň došlo k zániku súvisiacej zbrojnej licencie a ďalšou prevádzkou k nedovolenému ozbrojovaniu. Aké mienite vyvodiť dôsledky za vniknutý protizákonný stav? |
zodpovedaná
| 23. 3. 2011 | Ľubomír Vážny | minister dopravy SR Ján Figeľ | V médiách ste prezentovali vašu ambíciu výrazne modernizovať cesty I. triedy začatím obstarávania tejto akcie v predpokladanej cene cca 16 mil. eur s tým, že predchádzajúca vláda túto oblasť zanedbávala. V čom sa líši vami prezentovaný tender na modernizáciu ciest I. triedy od tendra z marca 2010, ktorý zastavil ÚVO, resp. nie je predmet obstarávania absolútne rovnaký? |
nezodpovedaná
| 18. 5. 2011 | Ľubomír Vážny | minister dopravy SR Ján Figeľ | Pán minister, váš štátny tajomník vytýkal predchádzajúcej vláde nepredloženie 4 žiadostí o nenávratný finančný príspevok z fondov EÚ z celkového plánovaného počtu 8. Faktom je, že do Bruselu do volieb, t. j. v I. polroku 2010 boli predložené 4 žiadosti. Ako je možné, že doteraz, t. j. za 10 mesiacov vašej vlády nebola predložená na schválenie Európskej komisii žiadna žiadosť o nenávratný finančný príspevok? |