Systém sledovania Európskych záležitostí

AGENDA

DETAILY AGENDY

Spisové označenie Komisie: COM (2021) 181
spisové označenie iné:
Dátum vydania návrhu Komisiou Jedná sa o dátum, kedy Európska komisia alebo členský štát vydá daný návrh. Nejde o dátum konečného prijatia návrhu v Rade EÚ a Európskom parlamente.: 12. 04. 2021
Dátum doručenia všetkých jazykových verzií: 21. 04. 2021
Dátum začatia procesu (doručenia SK verzie): 21. 04. 2021
Lehota na prijatie odôvodneného stanoviska: 23. 06. 2021
Dátum transpozície:
Stav procesu v NR SR: prebieha
Názov návrhu aktu: Návrh SMERNICA RADY, ktorou sa mení smernica 2006/112/ES, pokiaľ ide o oslobodenia od dane pri dovoze a pri určitých dodaniach tovaru a poskytovaní služieb, ktoré sa týkajú opatrení Únie vo verejnom záujme
Dokument: COM (2021) 181
Prílohy:
Staršie verzie dokumentov:
Kategória návrhu aktu: smernica
Identifikácia návrhu podľa ÚOŠS: vyššia dôležitosť
Právny základ:
Oblasť úpravy podľa Komisie:
Zodpovedný ÚOŠS: Ministerstvo financií Slovenskej republiky
Spolugestor:
Legislatívny postup v inštitúciach EÚ:
Spôsob hlasovania v Rade:
Odporúčaný spôsob rokovania vo Výbore NR SR pre európske záležitosti:
Úradný vestník EÚ:
Popis:

KONTAKTY

 TelefónEmail
Nagy, Tomáš (Odbor pre európske záležitosti)00421 2 5972 2752Tomas.Nagy@nrsr.sk

PROCES (SK)

Ústavný zákon č. 397/2004 Z.z. o spolupráci Národnej rady Slovenskej republiky a vlády Slovenskej republiky v záležitostiach Európskej únie udeľuje Národnej rade SR právomoc kontroly vlády SR v oblasti európskych záležitostí. Parlament delegoval túto právomoc na Výbor NR SR pre európske záležitosti. Slovenská republika uplatňuje systém kontroly európskych záležitostí označovaný ako „mandátny systém“. Poverený člen vlády Slovenskej republiky predkladá výboru návrhy právne záväzných aktov Európskej únie, o ktorých budú rokovať zástupcovia vlád členských štátov EÚ a informuje ju o ostatných záležitostiach súvisiacich s členstvom SR v EÚ. Ak výbor schváli návrh stanoviska SR, člen vlády je týmto stanoviskom viazaný pri zastupovaní Slovenskej republiky v orgánoch EÚ. Ak sa Národná rada SR alebo výbor nevyjadrí k návrhu stanoviska Slovenskej republiky do dvoch týždňov od jeho predloženia, člen vlády je viazaný návrhom stanoviska. Člen vlády sa môže od stanoviska Slovenskej republiky odchýliť len v nevyhnutnom prípade a so zreteľom na záujmy Slovenskej republiky, ale musí bezodkladne informovať výbor a tento postup zdôvodniť.

Procesné kroky v rámci výkonnej mociProcesné kroky v NR SR
 24. 05. 2021Uznesenie
Uznesenie
(Výbor NR SR pre európske záležitosti)
Predbežné stanovisko
Predbežné stanovisko
(Ministerstvo financií Slovenskej republiky)
03. 06. 2021