Systém sledovania Európskych záležitostí

AGENDA

DETAILY AGENDY

Spisové označenie Komisie: COM (2019) 583
spisové označenie iné:
Dátum vydania návrhu Komisiou Jedná sa o dátum, kedy Európska komisia alebo členský štát vydá daný návrh. Nejde o dátum konečného prijatia návrhu v Rade EÚ a Európskom parlamente.: 13. 11. 2019
Dátum doručenia všetkých jazykových verzií: 13. 11. 2019
Dátum začatia procesu (doručenia SK verzie): 13. 11. 2019
Lehota na prijatie odôvodneného stanoviska:
Dátum transpozície:
Stav procesu v NR SR: ukončený
Názov návrhu aktu: Návrh VYKONÁVACIE ROZHODNUTIE RADY, ktorým sa Španielsku a Francúzsku povoľuje uplatňovať osobitné opatrenie odchyľujúce sa od článku 5 smernice 2006/112/ES o spoločnom systéme dane z pridanej hodnoty
Dokument: COM (2019) 583
Prílohy:
Staršie verzie dokumentov:
Kategória návrhu aktu: rozhodnutie
Identifikácia návrhu podľa ÚOŠS: nižšia dôležitosť
Právny základ:
Oblasť úpravy podľa Komisie:
Zodpovedný ÚOŠS: Ministerstvo financií Slovenskej republiky
Spolugestor:
Legislatívny postup v inštitúciach EÚ:
Spôsob hlasovania v Rade:
Odporúčaný spôsob rokovania vo Výbore NR SR pre európske záležitosti:
Úradný vestník EÚ:
Popis:

KONTAKTY

 TelefónEmail
Nagy, Tomáš (Odbor pre európske záležitosti)00421 2 5972 2752Tomas.Nagy@nrsr.sk

PROCES (SK)

Ústavný zákon č. 397/2004 Z.z. o spolupráci Národnej rady Slovenskej republiky a vlády Slovenskej republiky v záležitostiach Európskej únie udeľuje Národnej rade SR právomoc kontroly vlády SR v oblasti európskych záležitostí. Parlament delegoval túto právomoc na Výbor NR SR pre európske záležitosti. Slovenská republika uplatňuje systém kontroly európskych záležitostí označovaný ako „mandátny systém“. Poverený člen vlády Slovenskej republiky predkladá výboru návrhy právne záväzných aktov Európskej únie, o ktorých budú rokovať zástupcovia vlád členských štátov EÚ a informuje ju o ostatných záležitostiach súvisiacich s členstvom SR v EÚ. Ak výbor schváli návrh stanoviska SR, člen vlády je týmto stanoviskom viazaný pri zastupovaní Slovenskej republiky v orgánoch EÚ. Ak sa Národná rada SR alebo výbor nevyjadrí k návrhu stanoviska Slovenskej republiky do dvoch týždňov od jeho predloženia, člen vlády je viazaný návrhom stanoviska. Člen vlády sa môže od stanoviska Slovenskej republiky odchýliť len v nevyhnutnom prípade a so zreteľom na záujmy Slovenskej republiky, ale musí bezodkladne informovať výbor a tento postup zdôvodniť.

Procesné kroky v rámci výkonnej mociProcesné kroky v NR SR
Predbežné stanovisko
Predbežné stanovisko
(Ministerstvo financií Slovenskej republiky)
09. 12. 2019 
 17. 06. 2020Uznesenie
Uznesenie
(Výbor NR SR pre európske záležitosti)