Systém sledovania Európskych záležitostí

AGENDA

DETAILY AGENDY

Spisové označenie Komisie: COM (2013) 821
spisové označenie iné:
Dátum vydania návrhu Komisiou Jedná sa o dátum, kedy Európska komisia alebo členský štát vydá daný návrh. Nejde o dátum konečného prijatia návrhu v Rade EÚ a Európskom parlamente.: 27. 11. 2013
Dátum doručenia všetkých jazykových verzií: 18. 12. 2013
Dátum začatia procesu (doručenia SK verzie): 17. 12. 2013
Lehota na prijatie odôvodneného stanoviska:
Dátum transpozície:
Stav procesu v NR SR: prebieha
Názov návrhu aktu: Návrh SMERNICA EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY o posilnení určitých aspektov prezumpcie neviny a práva byť prítomný na konaní pred súdom v trestnom konaní
Dokument: COM (2013) 821
Prílohy:
Staršie verzie dokumentov:
Kategória návrhu aktu: smernica
Identifikácia návrhu podľa ÚOŠS: stredná dôležitosť
Právny základ: Článok 82 odsek 2 písmeno b) Zmluvy o fungovaní Európskej únie.
Oblasť úpravy podľa Komisie:
Zodpovedný ÚOŠS: Ministerstvo spravodlivosti Slovenskej republiky
Spolugestor:
Legislatívny postup v inštitúciach EÚ: spolurozhodovanie
Spôsob hlasovania v Rade: kvalifikovaná väčšina
Odporúčaný spôsob rokovania vo Výbore NR SR pre európske záležitosti:
Úradný vestník EÚ:
Popis:

KONTAKTY


PROCES (SK)

Ústavný zákon č. 397/2004 Z.z. o spolupráci Národnej rady Slovenskej republiky a vlády Slovenskej republiky v záležitostiach Európskej únie udeľuje Národnej rade SR právomoc kontroly vlády SR v oblasti európskych záležitostí. Parlament delegoval túto právomoc na Výbor NR SR pre európske záležitosti. Slovenská republika uplatňuje systém kontroly európskych záležitostí označovaný ako „mandátny systém“. Poverený člen vlády Slovenskej republiky predkladá výboru návrhy právne záväzných aktov Európskej únie, o ktorých budú rokovať zástupcovia vlád členských štátov EÚ a informuje ju o ostatných záležitostiach súvisiacich s členstvom SR v EÚ. Ak výbor schváli návrh stanoviska SR, člen vlády je týmto stanoviskom viazaný pri zastupovaní Slovenskej republiky v orgánoch EÚ. Ak sa Národná rada SR alebo výbor nevyjadrí k návrhu stanoviska Slovenskej republiky do dvoch týždňov od jeho predloženia, člen vlády je viazaný návrhom stanoviska. Člen vlády sa môže od stanoviska Slovenskej republiky odchýliť len v nevyhnutnom prípade a so zreteľom na záujmy Slovenskej republiky, ale musí bezodkladne informovať výbor a tento postup zdôvodniť.

Procesné kroky v rámci výkonnej mociProcesné kroky v NR SR
Anotácia
Anotácia
(Stále zástúpenie Slovenskej republiky pri Európskej únii)
12. 12. 2013 
 29. 01. 2014Uznesenie
Uznesenie
(Výbor NR SR pre európske záležitosti)
Predbežné stanovisko
Predbežné stanovisko
(Ministerstvo spravodlivosti Slovenskej republiky)
03. 06. 2014