Systém sledovania Európskych záležitostí

AGENDA

DETAILY AGENDY

Spisové označenie Komisie: COM (2010) 375
spisové označenie iné: COD (2010) 208
Dátum vydania návrhu Komisiou Jedná sa o dátum, kedy Európska komisia alebo členský štát vydá daný návrh. Nejde o dátum konečného prijatia návrhu v Rade EÚ a Európskom parlamente.: 13. 07. 2010
Dátum doručenia všetkých jazykových verzií:
Dátum začatia procesu (doručenia SK verzie):
Lehota na prijatie odôvodneného stanoviska:
Dátum transpozície:
Stav procesu v NR SR: prebieha
Názov návrhu aktu: Návrh NARIADENIE EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY, ktorým sa mení a dopĺňa smernica 2001/18/ES, pokiaľ ide o možnosť členských štátov obmedziť alebo zakázať pestovanie geneticky modifikovaných organizmov na ich území
Dokument: COM (2010) 375
Prílohy:
Staršie verzie dokumentov:
Kategória návrhu aktu: nariadenie
Identifikácia návrhu podľa ÚOŠS: neprioritný
Právny základ: TFUE/art 114
Oblasť úpravy podľa Komisie: Zdravie a ochrana spotrebiteľa
Zodpovedný ÚOŠS: Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej republiky
Spolugestor: Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky
Legislatívny postup v inštitúciach EÚ: spolurozhodovanie
Spôsob hlasovania v Rade:
Odporúčaný spôsob rokovania vo Výbore NR SR pre európske záležitosti: verejne
Úradný vestník EÚ:
Popis:

KONTAKTY

 TelefónEmail
Valachová, Jana (Odbor pre európske záležitosti)00421 2 5972 2758jana.valachova@nrsr.sk

PROCES (SK)

Ústavný zákon č. 397/2004 Z.z. o spolupráci Národnej rady Slovenskej republiky a vlády Slovenskej republiky v záležitostiach Európskej únie udeľuje Národnej rade SR právomoc kontroly vlády SR v oblasti európskych záležitostí. Parlament delegoval túto právomoc na Výbor NR SR pre európske záležitosti. Slovenská republika uplatňuje systém kontroly európskych záležitostí označovaný ako „mandátny systém“. Poverený člen vlády Slovenskej republiky predkladá výboru návrhy právne záväzných aktov Európskej únie, o ktorých budú rokovať zástupcovia vlád členských štátov EÚ a informuje ju o ostatných záležitostiach súvisiacich s členstvom SR v EÚ. Ak výbor schváli návrh stanoviska SR, člen vlády je týmto stanoviskom viazaný pri zastupovaní Slovenskej republiky v orgánoch EÚ. Ak sa Národná rada SR alebo výbor nevyjadrí k návrhu stanoviska Slovenskej republiky do dvoch týždňov od jeho predloženia, člen vlády je viazaný návrhom stanoviska. Člen vlády sa môže od stanoviska Slovenskej republiky odchýliť len v nevyhnutnom prípade a so zreteľom na záujmy Slovenskej republiky, ale musí bezodkladne informovať výbor a tento postup zdôvodniť.

Procesné kroky v rámci výkonnej mociProcesné kroky v NR SR
 04. 10. 2010Informácia
Informácia
(Odbor pre európske záležitosti)